Marvel's Spider-Man 2

Robot
Marvel's Spider-Man 2

Ett actionäventyr beväpnat med dubbla superhjältar – omöjligt att värja sig från!

#spider-man-2


Medlem
Medlem

Jag gillar Insomniac och de gör nästan bara bra spel.
Första Spider-Man var bra men inget som föll hem hos mig. Lirade klart kampanjen (som var välgjord) men tyckte allt annat var mellanmjölk.
Men sedan är jag inget fan av superhjältar eller Spider-Man.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag gillar Insomniac och de gör nästan bara bra spel.
Första Spider-Man var bra men inget som föll hem hos mig. Lirade klart kampanjen (som var välgjord) men tyckte allt annat var mellanmjölk.
Men sedan är jag inget fan av superhjältar eller Spider-Man.

Spyro the Dragon är min favorit, gillade Ratchet & Clank. Spider-Man också. Trots det så är jag inte jättesugen. 800 spänn och ett spel som förmodligen är mer av allt. Kanske för mycket? Gillade inte växlandet mellan karaktärer i övermatade GTA 5 heller. Säkert en gigantisk day 1-patch också, börjar bli allergisk mot såna.

Skribent
Skrivet av scaryfoot:

Spyro the Dragon är min favorit, gillade Ratchet & Clank. Spider-Man också. Trots det så är jag inte jättesugen. 800 spänn och ett spel som förmodligen är mer av allt. Kanske för mycket? Gillade inte växlandet mellan karaktärer i övermatade GTA 5 heller. Säkert en gigantisk day 1-patch också, börjar bli allergisk mot såna.

Åttahundra riksdaler kan kännas svettigt, men man kan åtminstone räkna med 20h kvalitetsunderhållning för den slanten - mer om man ska göra allt!

Spelet rullade på riktigt bra så vette katten hur stor day 1 patchen är, men det är en välpolerad produkt!

Medlem

Djäääääävuula skit alltså! Plånboken klarar verkligen inte av det här nu! A-happ. *Beställt*

Medlem

woosha nu får man gå i ide tills det blir fredag så man slipper uppleva som tiden står till för man bara vill det ska bli fredag.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Åttahundra riksdaler kan kännas svettigt, men man kan åtminstone räkna med 20h kvalitetsunderhållning för den slanten - mer om man ska göra allt!

Spelet rullade på riktigt bra så vette katten hur stor day 1 patchen är, men det är en välpolerad produkt!

Kanske är som Ragnarök? Där rekommenderades det att ladda ner patch, men Digital Foundry sa att att spelet funkade bra ändå, så jag brydde mig inte om ladda ner update. Och det stämde att spelet funkade, bara ett par mindre glitchar.

Medlem

Ser fram emot spelet, men är riktigt besviken på att hälften av dräkterna saknas. Finns det några tecken på att dem kommer släppas senare?

Skribent
Skrivet av Monk D:

Ser fram emot spelet, men är riktigt besviken på att hälften av dräkterna saknas. Finns det några tecken på att dem kommer släppas senare?

Hur tänker du? Dräkter från de tidigare spelen? Några av dem återkommer och flera är helt nya - och alla dräkter har varianter man kan låsa upp, alltså olika färger och mönster. Uppemot 200 dräkter totalt!

Törs tyvärr inte svara på om ytterligare några äldre dräkter kommer att återvända... Är det någon specifik du saknar så kan jag kolla om den finns!

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Hur tänker du? Dräkter från de tidigare spelen? Några av dem återkommer och flera är helt nya - och alla dräkter har varianter man kan låsa upp, alltså olika färger och mönster. Uppemot 200 dräkter totalt!

Törs tyvärr inte svara på om ytterligare några äldre dräkter kommer att återvända... Är det någon specifik du saknar så kan jag kolla om den finns!

Från vad jag har kunnat se i förväg så är ungefär 31 av 47 från det första spelet bortblåsta. Men om jag har tur så är informationen jag fått inte fullständig. Alternativa färger är tyvärr ingenting som lockar mig

Har du möjlighet att kolla om Last Stand eller Scarlet Spider II överlevt?

Tack!

Medlem

Inget köp för min del. Spelade första spelet och det var helt ok men ser inte grejen med uppföljaren. Ser ut att vara mycket samma med lite förbättringar här och där. För de som älska första spelet så ser jag the appeal men blir o spara lite pengar o köpa alan wake 2 istället.

Medlem

Man kan alltid kolla på sitt bibliotek om dom tar in spelet så kan man låna det

Medlem

Tack för bra recension! Så taggad till fredag 🥳


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem

Niiiiice! Gillade verkligen miles morales så det här kommer bli så jävla gött!


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Avvaktar och ser om bibblan tar in det eller köper på någon rea nästa år, det priset är långt över min tröskel tyvärr… Vill se fler spel med den längden gå samma väg som Assassins Creed Mirage.

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Jag gillar Insomniac och de gör nästan bara bra spel.
Första Spider-Man var bra men inget som föll hem hos mig. Lirade klart kampanjen (som var välgjord) men tyckte allt annat var mellanmjölk.
Men sedan är jag inget fan av superhjältar eller Spider-Man.

Samma här. Spelade igenom och såg charmen, men inte riktigt den galna hypen som är spiderman.

Medioker story med typiskt hollywood tema där man gång på gång låter boven smita för att man är "the good guy" och ska ge alla 10 chanser att bli god igen.

Medlem

Det visuella är oerhört imponerande. Kollade nyss Digital foundrys tech review

https://www.youtube.com/watch?v=P8JnbYKrYpA

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Åttahundra riksdaler kan kännas svettigt, men man kan åtminstone räkna med 20h kvalitetsunderhållning för den slanten - mer om man ska göra allt!

Spelet rullade på riktigt bra så vette katten hur stor day 1 patchen är, men det är en välpolerad produkt!

Jag som vill se spel till PS5:an som nyttjar konsolen till max. Hur mycket snyggare är detta än föregångaren? 🤔

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Samma här. Spelade igenom och såg charmen, men inte riktigt den galna hypen som är spiderman.

Medioker story med typiskt hollywood tema där man gång på gång låter boven smita för att man är "the good guy" och ska ge alla 10 chanser att bli god igen.

Håller med. Äntligen ett bra Spider-Man spel som får skyhöga betyg bara för det? Det var något som inte riktigt föll mig i smaken, dom repetitiva striderna och troliga sidoaktiviteter drog ner mitt betyg. MEN fortfarande ett ”bra” spel trots allt.

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Spyro the Dragon är min favorit, gillade Ratchet & Clank. Spider-Man också. Trots det så är jag inte jättesugen. 800 spänn och ett spel som förmodligen är mer av allt. Kanske för mycket? Gillade inte växlandet mellan karaktärer i övermatade GTA 5 heller. Säkert en gigantisk day 1-patch också, börjar bli allergisk mot såna.

Jag tycker gott att folk kan vänta med ett köp om dom kan. Och sen kommer det säkert en dlc eller flera. Så tycker man att det är för dyrt. Vänta något år så blir det bara mer och bättre. Första upplevelsen är väldigt viktig. Det märkte jag med Cyberpunk tex. Upplevelsen jag hade när spelet kom har förstört en del även om spelet är bättre nu. Själv så köpte jag första (Ps4) Spindelmannen till mina barn och spelade inte spelet själv förräns när PS5 versionen mm kom. Den upplevelsen var väldigt bra tyckte jag. Tycker inte att teknade Spindelmannen är speciellt bra. Men Spindelmannen fungerar väldigt bra som spel nu när konsolerna har blivit så pass bra. Och sen gillar jag Venom också och hoppas på en framtida carnage dlc.

Medlem

Kommer detta till pc i framtiden?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Jag som vill se spel till PS5:an som nyttjar konsolen till max. Hur mycket snyggare är detta än föregångaren? 🤔

Nu är ju inte grafik allt som kan göra skillnad på spel mellan ps4 och ps5.
Tyvärr ser folk bara grafik eller fps och inte allt annat som kan göras.

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

Kommer detta till pc i framtiden?

Ja

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Jag som vill se spel till PS5:an som nyttjar konsolen till max. Hur mycket snyggare är detta än föregångaren? 🤔

Det är snyggare - helt klart. Svårt att säga på en skala men det bjuds på en hel del ögongodis!

Medlem
Skrivet av Peer165:

Djäääääävuula skit alltså! Plånboken klarar verkligen inte av det här nu! A-happ. *Beställt*

Jag måste ändå tacka Sony för att de hjälper mig att inte köpa spelet till fullpris, genom att ha recensionsembargot såpass länge innan releasedagen. Hade recensionerna kommit ut samtidigt som spelet hade jag garanterat gjort ett impulsköp, men nu när jag måste vänta nästan en vecka så har jag tid att lugna ner mig lite och plocka upp spelet lite billigare senare

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Det är snyggare - helt klart. Svårt att säga på en skala men det bjuds på en hel del ögongodis!

Men att det är märkbart snyggare duger fint för mig. ☺️

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag tycker gott att folk kan vänta med ett köp om dom kan. Och sen kommer det säkert en dlc eller flera. Så tycker man att det är för dyrt. Vänta något år så blir det bara mer och bättre. Första upplevelsen är väldigt viktig. Det märkte jag med Cyberpunk tex. Upplevelsen jag hade när spelet kom har förstört en del även om spelet är bättre nu. Själv så köpte jag första (Ps4) Spindelmannen till mina barn och spelade inte spelet själv förräns när PS5 versionen mm kom. Den upplevelsen var väldigt bra tyckte jag. Tycker inte att teknade Spindelmannen är speciellt bra. Men Spindelmannen fungerar väldigt bra som spel nu när konsolerna har blivit så pass bra. Och sen gillar jag Venom också och hoppas på en framtida carnage dlc.

Jag väntar nog tror jag. Har lite svårt för att det är två Spindlar. Peter Parker är Spider-Man för mig, ingen annan. Jag började på Miles men jag kände inget för det. Jag gillar inte när det blir för rörigt, tyckte första spelet var lagom på den punkten.

Jag gillar Alan Wake också, men är lite skeptisk när man ska spela två olika karaktärer. När man väntat i flera år så vill man ju spela som Alan. Fattar inte varför de ska krångla till saker. Men det verkar som att många vill ha mer komplexa spel, att det ska blir mer hela tiden, större.

Avstängd
Skrivet av scaryfoot:

Jag väntar nog tror jag. Har lite svårt för att det är två Spindlar. Peter Parker är Spider-Man för mig, ingen annan. Jag började på Miles men jag kände inget för det. Jag gillar inte när det blir för rörigt, tyckte första spelet var lagom på den punkten.

Jag gillar Alan Wake också, men är lite skeptisk när man ska spela två olika karaktärer. När man väntat i flera år så vill man ju spela som Alan. Fattar inte varför de ska krångla till saker.

Man krånglar till det för inkluderingens skull.

Medlem
Skrivet av JohannaBjärred:

Man krånglar till det för inkluderingens skull.

Skriv svar