Medlem

Denna lanseras idag! Spelade nyss igenom originalet på PS5 så har ingen stress att spela om det men tänker att jag vill spela om det i denna uppgradering på Pro om något år eller så! Hur känner ni andra?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/hixWPpEel94

Denna lanseras idag! Spelade nyss igenom originalet på PS5 så har ingen stress att spela om det men tänker att jag vill spela om det i denna uppgradering på Pro om något år eller så! Hur känner ni andra?

Jag spelade aldrig klart detta (osäkert varför) och det var länge sedan jag spelade. Kommer köra om detta från från början.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/hixWPpEel94

Blir ett inköp då det är ett fantastiskt bra spel och dessa har jag inga problem att kasta pengar på om guerilla games fortsätter med den kvaliteten i kommande titlar.

Medlem
Skrivet av V5er:

Jag spelade aldrig klart detta (osäkert varför) och det var länge sedan jag spelade. Kommer köra om detta från från början.

Åh, då har du mycket gött framför dig! Speciellt som DLC:t Frozen Wilds ingår! Det var väldigt bra, men lite svårt att hitta ingången till då det inte gick att aktivera i menyn utan endast genom att prata med en random gubbe (eller ja, ska visst finnas tre olika personer du kan prata med för att aktivera det) för att aktivera uppdraget som du sedan måste söka upp för att påbörja. Annars perfektion. Det grafiska lyftet och alla andra detaljer är en bonus såklart!

Skrivet av Kavakava83:

Blir ett inköp då det är ett fantastiskt bra spel och dessa har jag inga problem att kasta pengar på om guerilla games fortsätter med den kvaliteten i kommande titlar.

Ja, känner samma, de håller hög kvalitet och det stöttar jag gärna! Speciellt om det innebär mer framtida spel i samma höga klass!

Medlem

6 dagar kvar nu. Peppen stiger för varje dag!

Medlem
Skrivet av V5er:

6 dagar kvar nu. Peppen stiger för varje dag!

Orkar inte vänta, sluta hypa mig! Sen sitter jag här och hoppas att den är tillgänglig redan på Ons.

Medlem

Sådär, då var den gamla PS5:an såld. Nu inväntar 6 dagars vakuum i väntan på att få spela igen.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Sådär, då var den gamla PS5:an såld. Nu inväntar 6 dagars vakuum i väntan på att få spela igen.

Vad fick du? Jag fick 4000 kr för min gamla orginal-PS5.

Skribent

Insåg precis att min PS5 Pro 30th kommer 21 nov....

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av V5er:

Vad fick du? Jag fick 4000 kr för min gamla orginal-PS5.

Jag fick 6000:- Men då slängde jag med 4 spel jag inte kommer spela igen plus svarta cover plates.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Insåg precis att min PS5 Pro 30th kommer 21 nov....

Du fick en 30th - grattis! Tyvärr tråkigt att vänta såklart.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Jag fick 6000:- Men då slängde jag med 4 spel jag inte kommer spela igen plus svarta cover plates.

Såpass? Det var inte illa, grattis! Själv sålde jag utan spel och vid en snabb affär.

Medlem
Skrivet av V5er:

Såpass? Det var inte illa, grattis! Själv sålde jag utan spel och vid en snabb affär.

Man ska alltid gå ut med ett högt pris för nästan alla kommer pruta. 🙂 Jag gick ut med 6500.

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Man ska alltid gå ut med ett högt pris för nästan alla kommer pruta. 🙂 Jag gick ut med 6500.

Jag gick ut med 4500 kr men bra för dig. Då kostar din PS5 Pro bara 4500 kr.

Medlem

PS5 Pro unboxing

Medlem
Skrivet av V5er:

Jag gick ut med 4500 kr men bra för dig. Då kostar din PS5 Pro bara 4000 kr.

Ja, jag blev förvånad att jag fick så mycket ändå. Om bara tiden kunde gå fortare nu 🙂

Fick ca 5200:- för min PS5 (release), slängde med en extra DualSense och svart skal. Helt ok för mig.

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem

Känns som om jag slängde iväg min lite billigt men gjort är gjort. Gråter inte över spilld mjölk.

Medlem

Learn about the awesome PS5 Pro Enhanced features coming to Ratchet & Clank: Rift Apart from the developers at Insomniac Games.

Testpilot

Inte ett inlägg på 24h? Och här gick jag och trodde jag folk var taggade på PS5Pro.

Testpilot

För att faktiskt bidra något till tråden som tänkte jag fråga om någon har koll på status med ävlingarna för att få köpa 30th edition.

Medlem

Äntligen, en bra unboxing video av PS5 PRO med disc drive installation!

https://youtu.be/07dT5F7VZp8?si=cLeDQzOaCbgjjpM4

Skrivet av Shadee:

För att faktiskt bidra något till tråden som tänkte jag fråga om någon har koll på status med ävlingarna för att få köpa 30th edition.

Tyvärr inte. Webhallen ska ju kontakta vinnarna senast den 7/11.
Chansen är nog rätt liten men man vet aldrig.

Skrivet av Shadee:

Inte ett inlägg på 24h? Och här gick jag och trodde jag folk var taggade på PS5Pro.

Folk kanske fortfarande ta sig igenom heeela DA Veilguard-tråden?

signatur

ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/LnyzLf7cddE?si=CaGM926DDzUYir9m

Learn about the awesome PS5 Pro Enhanced features coming to Ratchet & Clank: Rift Apart from the developers at Insomniac Games.

Ett steg närmre Sonys dröm om mid-gen remasters. Dags att köpa Rift Apart Pro Remaster innan PS6-remastern släpps.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ett steg närmre Sonys dröm om mid-gen remasters. Dags att köpa Rift Apart Pro Remaster innan PS6-remastern släpps.

Detta är ju dock ingen remaster utan en gratis patch för Pro-ägare. Typ som att gnälla på att ett spel på pc får patch för bättre grafik och whatnot. Fanns på PS4 Pro också och störde inte ordningen eller hur spel gavs ut på något sätt.

Intressant video om inställning för förbättrade PS4-spel också. Verkar dock kunna "störa" spel också, så det står "Turn this off if you experience unexpected behaviour during gameplay" så ska bli intressant att se huruvida detta fungerar så bra som Sony hoppats på eller något folk stänger för smidigare spelomgångar.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Detta är ju dock ingen remaster utan en gratis patch för Pro-ägare. Typ som att gnälla på att ett spel på pc får patch för bättre grafik och whatnot. Fanns på PS4 Pro också och störde inte ordningen eller hur spel gavs ut på något sätt.

https://youtu.be/2BxTFHUUDTw

Intressant video om inställning för förbättrade PS4-spel också. Verkar dock kunna "störa" spel också, så det står "Turn this off if you experience unexpected behaviour during gameplay" så ska bli intressant att se huruvida detta fungerar så bra som Sony hoppats på eller något folk stänger för smidigare spelomgångar.

Ser fram emot att komma tillbaks hit nästa generation när "Enhanced for X"-patchen säljs som DLC. Börjar med att ha en hel marknadsföringscirkus kring en mindre uppdatering.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Ser fram emot att komma tillbaks hit nästa generation när "Enhanced for X"-patchen säljs som DLC. Börjar med att ha en hel marknadsföringscirkus kring en mindre uppdatering.

Rätt säker på att haters sa samma sak när PS4 Pro hypades och det har ju inte hänt Som sagt, detta är ingenting som kostar extra utan "ingår" för dem som köper PS5 Pro. Kommer heller inte gå att köpa för vanliga PS5-ägare. Så av med foliehatten och ha lite kul istället för att klaga på någonting som inte kommer hända.

Medlem

4 dagar kvar nu!

Medlem

Jag är vråltaggad. Första kvällen lär gå åt att installera alla pro-förbättrade spel dock

Ska försöka få igenom ett nytt tvköp här hemma också så jag återigen kan sitta i källaren och lira på kvällarna.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Så av med foliehatten och ha lite kul istället för att klaga på någonting som inte kommer hända.

Tyvärr klagar han och är negativ 90% av fallen här på Fz. Ibland undrar man om han ens tycker om spel och sin hobby överlag, när han sprider så mycket negativ energi i vilken tråd han än skriver i. 🤷‍♂️ Hur som helst så är det en jäkla tråkig inställning att ha.

Skriv svar