PS5 Pro
We're excited to be able to share an enhanced version of No Man's Sky for PlayStation 5 Pro with players at launch. Bringing even more detail and higher image quality than ever possible on console before.
PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) allows for incredible upscaling to provide crisp 4K resolution at 60fps. No Man's Sky will also be an early supporter of 8k resolution, with the universe looking incredible in 8K at 30fps.
Nu har min PS5 Pro från Elgiganten dykt upp i Bring-appen på min telefon. Yay!
Grattis, då får du den innan helgen!
Någon som har sett en disc drive någonstans? Ser att Elgiganten har höjt priset till 1799:- de svinen.
Så? Gå dit och prismatcha vad är problemet?
Så? Gå dit och prismatcha vad är problemet?
Finns ju inte i lager någonstans måste vara i lager
Finns ju inte i lager någonstans måste vara i lager
Jag använde Dustin då den är beställbar, det gick för mig.
Vad har ni skaffat för skärmar till era PS5 Pro? Tror det är dags att ta steget till OLED känns det som.
Sitter på Samsung S90 Är gla
Vad har ni skaffat för skärmar till era PS5 Pro? Tror det är dags att ta steget till OLED känns det som.
Nja, jag nöjer mig med min samsung Qled 65" Q80T, från 2020 med 1 hdmi port för 120hz, klarar VRR och ALM, allt är igång med PS5 PRO, räcker för mig, men har man inte en TV med Hdmi 2.1 med 120hz support och VRR så är OLED idag bra val! LG B4 är riktigt bra OLED TV!
Kör lg oled c3 77”
Inte skaffat specifikt för PS5 Pro men kör på en Samsung S90C 77"
Hisense u7k 65
Riktigt nöjd för det billiga priset. Har alla funktioner man vill ha. Kan väl inte riktigt mäta sig med top tier led eller oled såklart. Men för 80% gaming som jag har den tycker jag den är grym bang for the buck.
Vår PS5 Pro-test är uppe.
LG:s oed-tv är ren kärlek, rekommenderas å det grövsta. Brukar säljas med bra rabatt på black friday.
Kör LG oled B1 65” med 120hz och Hdmi 2.1
LG C1 65" OLED här. Har alla funktioner jag behöver (120Hz, VRR och Dolby Vision).
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
Så mycket att utforska på PS5 PRO med alla spel på skivor och digitalt! Riktigt bra service och pris från Amazon!
<Uppladdad bildlänk>
Var det allt? 😂 Köpte du inget mer?
Har spelbranschen som hobby
Så mycket att utforska på PS5 PRO med alla spel på skivor och digitalt! Riktigt bra service och pris från Amazon!
<Uppladdad bildlänk>
Läckert! Önskar de hade Astro Bot-paneler till PS5 Pro också för att matcha! Älskar kontrollen!
Kör också med LG OLED som jag är riktigt nöjd med.
Spelade Stellar Blade ikväll på nya Pro`n och det flyter på riktigt bra. Ska rensa upp lite sista side missions i Hogwarts, och i morgon ska jag testa No Mans Sky också.
Sedan blir det Final Fantasy Rebirth när jag får tag på en skivläsare och då kan jag även testa Forbidden West.
PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.
Ska bli jäkligt kul att sätta tänderna i FF VII Rebirth på riktigt denna gång. Men det blir till helgen när jag har lite mer tid. Har dom flesta spelen installerade nu iaf så det är bara att njuta imorrn kväll!
Sjukt nice att få den dagen innan release till ett bättre pris, tack Amazon!
ₜₒₒ ₘᵤcₕ bᵤₜ ₙₑᵥₑᵣ ₑₙₒᵤgₕ
Spontant efter att ha lekt runt lite och testat några ps4-spel: Spelen i sig får ju egentligen inte bättre grafik MEN flyt och skärpa förstärks så spelupplevelsen höjs 🙂 I väntan på skivläsare testar jag några av de få jag har digitalt: Lego Hobbit, Battlefront 2 och Assassins Creed Odyssey. Alla upplevs som skarpare och med bättre flyt, särskilt Hobbit. Kul för en som har stor backlog av ps4-spel att spela!
LG Oled CX här, har haft den några år nu, används som min primära pc-skärm, 4k 120Hz VRR G-sync.
Jag spelar flera timmar per dag på den och inte ett uns inbränning.
Har kört Oled sen 2014 (den med genomskinlig plastfot) står inte ut med LCD-skärmar där de som ska vara svart är lysande grått och de där ljusa punkterna eller ibland större delar av bilden, ojämnheter i svärta,
Nej grabbar, matcha eran ps5 pro med en Oled, nästintill ett måste!
Skeptiker som rannsakar det folk accepterar
Ingen som importerat från euroland? Blir runt 9400 med frakt. Garantier sköts väl ändå av Sony?
Nu är jag inte helt hundra. Men tror du får skicka iväg den tillbaka till där du köpte den för i Sverige är det nordic film som har hand om distribution av playstation. Men jag kan som sagt ha fel. Men du bör titta på det. Surt att behöva skicka utomlands framförallt om man får står för kostnaderna själv
Nu är jag inte helt hundra. Men tror du får skicka iväg den tillbaka till där du köpte den för i Sverige är det nordic film som har hand om distribution av playstation. Men jag kan som sagt ha fel. Men du bör titta på det. Surt att behöva skicka utomlands framförallt om man får står för kostnaderna själv
Ja det är surt. Men förutom en högre fraktkostnad så är det inte någon skillnad, garantin är densamma. Jag är bara inte så sugen på att ge svenska distributören så stor del av kakan. 10-11% mer än de tar för att kränga ps5 slim där de svenska priserna ligger i nivå med resten av eu.
Installerade, ställde in och spelade runt på ps5 Pro’n hela kvällen och natten. Är mycket nöjd, upplever faktiskt en större skillnad än vad jag förväntade mig.
Det jag inte riktigt tänkte på innan är ju att den har 2 Tb SSD så ihop med 1 Tb extern jag stoppat in är det inte längre ett problem att få plats med spel.
Utseende och formfaktor tycker jag är både snyggare och smidigare än original Ps5.
Gällande tv så kan jag bara stämma in med alla andra: LG Oled’s är fantastiska, rekommenderar alla som ska köpa nytt att ta en titt på dessa.
Installerade, ställde in och spelade runt på ps5 Pro’n hela kvällen och natten. Är mycket nöjd, upplever faktiskt en större skillnad än vad jag förväntade mig.
Det jag inte riktigt tänkte på innan är ju att den har 2 Tb SSD så ihop med 1 Tb extern jag stoppat in är det inte längre ett problem att få plats med spel.
Utseende och formfaktor tycker jag är både snyggare och smidigare än original Ps5.
Gällande tv så kan jag bara stämma in med alla andra: LG Oled’s är fantastiska, rekommenderar alla som ska köpa nytt att ta en titt på dessa.
Instämmer med dig! Riktigt nöjd och större skillnad än jag förvänta mig, samt också snyggare än OG ps5 de.
Japp LG oled måste
Instämmer med dig! Riktigt nöjd och större skillnad än jag förvänta mig, samt också snyggare än OG ps5 de.
Japp LG oled måste
Som någon som haft både LG OLED och Samsung QDOLED föredrar jag QDOLED.
https://blog.playstation.com/2024/11/04/ps5-pro-50-enhanced-g...
Fråga gällande SONYs påstående i ovan länk, när kommer spelen patchas?
T.ex. Star Wars Jedi Survivor som jag just nu spelar på min PS5 Pro har inte fått en patchuppdatering sedan 12 september (version 1.000.012), men SONY menar i ovan länk att alla dessa spel skall ha patchas till 7 november. Verkar ju inte stämma riktigt..?
Har ni några spel ni vet med er om som faktiskt har patchats igår eller inför gårdagens lansering?