Endless Dungeon är ute och snittar på 80/100 i betyg

Robot
Endless Dungeon är ute och snittar på 80/100 i betyg

Tower defense möter roguelite möter co-op möter rollspel.

#Amplitude, #Endless-dungeon


Medlem

Har spelat en hel del nu, tror jag fortfarande föredrar originalet, jag kunde mer laser fokusera på en "build" varje run i det, iom att det nu är 4st olika raser av fiender så måste man varje run mer eller mindre bygga alla olika turrets av varje element dom är svaga till. Man tycker att det borde leda till mer variation men i mina runs hittils så leder det bara till att jag bygger samma saker varje gång.

Var kul i första spelet att försöka maxa en eller 2 saker och se vad som händer, nu är jag tvungen alla runs att sprida ut mina resurser emellan många olika saker. Är dessutom mycket lättare i COOP iom att det är realtid nu, i första spelet så kunde man pausa och ge order till alla gubbar sen unpause.

I coop har man massiva fördelar då en person kan skydda kristallen när den är på väg till exit medanst person 2 springer runt och öppnar alla resterande dörrar så man inte missar resurser.

Releasehästryttare

Folk på Steam är inte lika nöjda där enbart 68% har givit ett positivt omdöme!

Medlem

Spelet är riktigt kul om man spelar tillsammans. Tror hela spel mekaniken är för co-op.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

Medlem

Tror första spelet är bättre solo och detta coop. Men då har jag inte testat speciellt länge ännu.

Medlem

Har spelat lite då och då. Och trycker att det är riktigt trevligt. Även om man dör rätt tidigt så låser man upp saker. Har precis låst upp alla gubbarna utom en. Och förväntar mig flera i framtiden.

Gnällkuk

Älskade första spelet och har spelat lite alfa och beta, ser fram emot att kötta ned mig i detta framöver!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Kommer köpa det i vinter då jag älskar ettan men vet inte om jag är helt ok med att det blivit en twin stick shooter. Man får väl bara tänka lite annorlunda antar jag.


signatur

Just an honest man in a leather mask

Medlem
Skrivet av Blessus:

Tror hela spel mekaniken är för co-op.

Om så vore fallet så kan man ju fråga sig varför man gör en idiotdesign där endast hosten gör progress när man spelar co-op, och alla klienter får rätta sig efter vad hosten låst upp. Nu har de fått hård kritik för detta och de har lovat att åtminstone fixa en del av det inom ett par veckor, men det visar ju på brist på förståelse hos utvecklarna om vad som är viktigt och vad som gjorde det första spelet bra.

Det gamla spelet hade ju mängder av karaktärer och möjliga builds. Här får man ju istället ett totalt nedvattnat koncept med få karaktärer där möjligheten till olika builds med allt från melee till itemization och annat build-definierande är mer eller mindre helt borttaget. Nu får man typ nöja sig med att välja ett vapen och en passiv bonus som dessutom inte ens är karaktärsspecifika. Lägg därtill att hela strategidelen med att tända och släcka rum inte ens är med längre. Hela dust-konceptet är alltså också borta.

Man har helt enkelt valt att göra ett mer action-orienterat spel där fokus ligger på att peka och klicka och matcha rätt resistance med rätt damage-typ (gäsp) med nästan noll strategi och färre valmöjligheter. Fans av det gamla spelet kommer känna att det är ett helt annat typ av spel, och inte till det bättre. Man har suttit på ett vinnande koncept i det gamla spelet och sen har man ersatt allt det positiva med okreativ och tröttsam simplicitet. Jag har otroligt svårt för att begripa hur fan utvecklarna tänkte här. Själv har jag refundat det, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Mortac:

Om så vore fallet så kan man ju fråga sig varför man gör en idiotdesign där endast hosten gör progress när man spelar co-op, och alla klienter får rätta sig efter vad hosten låst upp. Nu har de fått hård kritik för detta och de har lovat att åtminstone fixa en del av det inom ett par veckor, men det visar ju på brist på förståelse hos utvecklarna om vad som är viktigt och vad som gjorde det första spelet bra.

Det gamla spelet hade ju mängder av karaktärer och möjliga builds. Här får man ju istället ett totalt nedvattnat koncept med få karaktärer där möjligheten till olika builds med allt från melee till itemization och annat build-definierande är mer eller mindre helt borttaget. Nu får man typ nöja sig med att välja ett vapen och en passiv bonus som dessutom inte ens är karaktärsspecifika. Lägg därtill att hela strategidelen med att tända och släcka rum inte ens är med längre. Hela dust-konceptet är alltså också borta.

Man har helt enkelt valt att göra ett mer action-orienterat spel där fokus ligger på att peka och klicka och matcha rätt resistance med rätt damage-typ (gäsp) med nästan noll strategi och färre valmöjligheter. Fans av det gamla spelet kommer känna att det är ett helt annat typ av spel, och inte till det bättre. Man har suttit på ett vinnande koncept i det gamla spelet och sen har man ersatt allt det positiva med okreativ och tröttsam simplicitet. Jag har otroligt svårt för att begripa hur fan utvecklarna tänkte här. Själv har jag refundat det, tyvärr.

Håller totalt med dig tycker vissa saker va stor frågetecken men sen gameplay var fantastik. Hoppas det fixar de där med host och icke host.


signatur

Dyslexi. Så min stavning och grammatik är dålig.. Hoppas ni förstår vad jag säger ändå.

1
Skriv svar