Spel du köpt på release?

Medlem
Spel du köpt på release?

Vilka spel har du köpt på release (eller nära inpå)?

Spel som jag köpt på release eller nära inpå:
- Zelda: Totk
- Mario Wonder
- Elden Ring
- Death Stranding
- MGS Master Collection (men refunda)
- Passpartout 2
- Rusted Moss
- V Rising (födelsedagspresent)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

-Dead Island 2
-Alan Wake 2
-Starfield
-Diablo 4
-Baulders Gate 3
-Everspace 2
-Dead Space Remake
-Calisto Protocol
-Hogwarths Legacy
-Hifi Rush
-AC Mirage
-V Rising
-COD Modern Warfare
-DCS moduler, F-16 mm
-Payday 3
-Way of the hunter
-Door Kickers 2
-Atomic Heart

Medlem

-Battlefield V
-Battlefield 2042

Har i övrigt Gamepass så det blev inga andra köp utöver dessa. Är bra sugen på MGS Master Collection men med tanke på vad som sägs om det så kanske det är bättre att gräva fram sina gamla Playstation konsoler från förrådet.

Moderator | Testpilot

Oj! För många för att lista. Hade varit roligt om tråden var just för 2023 istället. Kör på det för att hålla det enkelt för mig själv!

- Diablo IV
- Baldurs Gate III
- Super Mario Wonder
- Spider-man 2


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

På senare tid enbart Diablo IV. Jo och Hogwarths till frugan då hon är HP-fan.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Kör också på 2023

-Hogwarts Legacy
-Star Wars: Jedi Survivor
-Metroid Prime remastered
-Assassin's Creed: Mirage
-EA Sports WRC

Avstod att köpa Spider Man 2 pga priset

Medlem

I år då eller?

Baldurs Gate 3
Diablo 4 (mest för att jag ändå tänkte köpa ett spel då, och trodde jag skulle lira en del med polarna)
Zelda TotK
Metroid Prime Remastered
Resident Evil 4 Remake

Med en lite längre tidshorisont så köpte ju jag Ocarina of Time på release, och hade Super Mario Sunshine och Wind Waker förhandsbokade i den gamla "TV-Spelsbörsen" i Nordstan när det begav sig liksom. Listan på spel som jag köpt på release är rätt lång, och på gott och ont har det ju hänt en del sedan dess.

Att köpa på release var ju lite en annan sak när alla spelen var fysiska och du var tvungen att köpa dem i en butik.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av rosski:

Kör också på 2023

-Hogwarts Legacy
-Star Wars: Jedi Survivor
-Metroid Prime remastered
- Assassin's Creed: Mirage
-EA Sports WRC

Skulle redigera inte svara...

Testpilot

Köper väldigt sällan på release. Senaste var Tears of the Kingdom, dessförinnan Elden Ring och även Death Stranding. Typ ett per år i snitt skulle jag säga.

Medlem

Väldigt väldigt få. Read dead 2, Alyx och Mafia 3 är nog de enda jag kan komma på. Glömmer säkert något. Men att köpa vid release känns ju inte vidare smart idag.

Medlem

Forza Motorsport 8 första för mig förhandsbokningen vilket misslyckande spelet är inte bra nog än det känns halvdant och tomt blir att vänta på uppdateringar. Kändes ändå som ett säkert kort då jag spelat serien sedan samma dag första spelet kom ut i Sverige och alla motorsport därefter.

Jagged Alliance 3 köpte det någon dagar efter release.

Red Dead Redemption 2 köpte jag runt release dagen då RDR var mitt favorit spel från xbox 360 generationen.

Inget mer som jag kommer ihåg under de närmaste åren och inte där innan heller vad jag minns. Jag brukar ha fullt upp med andra spel ändå och vill inte lägga för mycket på hög, så nyhetens behag är inte så lockande speciellt nu när nästan alla spel behöver 1-2 månader för att få fram några patchar så att den initiala upplevelsen inte blir förstörd.

Medlem

Nä köper inte early access spel. Remnant 2 var ett undantag, men känns fortfarande som ett early access spel för det saknas så mycket basic quality of life funktioner.

Senaste var Ghost Of Tsushima (2020) och innan det RDR2 (2018). Väldigt sällan blir det, spelar för det mesta äldre spel när jag väl spelar.

Nästa releasspel blir kanske GTA 6, då måste jag dock inhandla en PS5:a om det nu inte mot all förmodan släpps samtidigt på PC.

KoP
Medlem

För många för att komma ihåg, svårt att backtracka 25-30 år bakåt i tiden. 🤔

Medlem

Väldigt sällan. Har svårt att hinna spela långa stunder pga familj, hus och jobb.

Bättre att vänta tills priserna sjunker, spelet patchas och fler recensioner hinner komma.

Med det sagt klippte jag BG3 på release. Kunde inte hålla mig när alla recensioner var så positiva.

Medlem

GTA 4 tror jag är det enda jag har köpt på release. PS5 köpte jag visserligen på release men det tog 2v för den att komma.

Medlem

Diablo 4
Final Fantasy vii remake
Kommer definitivt köpa goty för 2024 på releasen vilket är Final Fantasy vii Rebirth

Releasehästryttare

Senast idag, billigare än en kaffe och bulle från Star bucks!

Ambassadör
Xbox

Köper inte jättemånga spel på release överlag då jag har en enorm backlog. Däremot så spelar jag desto fler spel på release tack vare Xbox Game Pass


signatur

Jump in.

Geeks Gaming

Witcher 3
Baldurs gate 3 (riktiga releasen, inte EA)
Battlefield 3 och 4
Diablo 3
Elden ring
GTA 5 på xbox360 när det begav sig (ja, huvva)

Gah! Höll på att glömma Lord of the rings online!

Det är exempel jag kommer på direkt.
Kort och gott så är det generellt spel som jag följt utvecklingen av en tid och känt att det inte blir en dålig investering för mig

Medlem

Köper From Software spel på release.

Medlem

I år:
Hogwarts Legacy
Zelda TotK
Spider-man 2
Super Mario Bros Wonder

Härliga spel allihopa, ångrar inget. Noterar att Nintendo släpper i stort sett helt buggfria spel dag 1, medan andra inte riktigt gör det...

Medlem

Oj det är inte många trots över trettio år som gamer. De jag kommer ihåg är:

Monster Boy
Elden Ring

Medlem

De jag kommer ihåg:

No Mans Sky (PS4 Collector's Edition)
Deus Ex: Mankind Devided (Ps4 Collector's Edition)
The Last of Us 2 Collector's Edition (Nattöppet på Webhallen i Uppsala)
Diablo III (fysiskt, kom på det var expansionen jag "bara" skaffade digitalt!)
The Legend of Zelda: Breath of the Wild (med Switch) Collector's Edition

Medlem

När det kommer till "vanliga" spel så sker det väldigt sällan numera, senast var dock nyligen i form av Tintin och well, det föll ju inte direkt väl ut.

Annars så köper jag alltid FIFA(EAFC numera...) vid release likaså med Assassin's Creed-spelen. Annars försöker jag faktiskt hålla mig ifrån att förboka eller köpa precis vid release, men de senaste som jag kommer ihåg iaf är följande.

- Alla WOW-expansioner fram till Dragonflight.
- NHL-spelen fram till typ 2016(?)
- Last of Us till PS3
- GTA 5 till PS3
- Skyrim till PS3

Medlem

Köper i stort sett alla spel på release

Medlem
Skrivet av Gaara:

Köper i stort sett alla spel på release

Du måste jobba på en spelaffär eller nånting?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Du måste jobba på en spelaffär eller nånting?

Nä, men jag köper inte alla spel, man får välja ut de man tror är bäst. Vissa månader blir det inget spel alls då det inte alltid kommer något intressant...

Medlem

För många för att komma ihåg... jag är dock inte så bra på att hinna spela dom så egentligen onödigt att köpa dom så tidigt

Några jag köpte på release och börjat spela direkt är exempelvis Elden Ring och Hogwarts Legacy.

Köpte just ett DLC till The Lake som heter "Season’s Greetings", jag har inte spelat huvudspelet ännu men då DLC'n är en prequel så borde det gå att spela det först speciellt passande nu när vintern och julen närmar sig

https://store.steampowered.com/app/2450860/Lake__Seasons_Greetings/


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

It's not a lake, it's an ocean

I år:

- Resident Evil 4
- Bramble: The Mountain King
- Legend of Zelda: Tears of the Kingdom
- Starfield
- Alan Wake II
- Super Mario Bros. Wonder
- Sonic Superstars
- RoboCop: Rogue City


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

12
Skriv svar