The Last of Us Part II Remastered kommer nästa år till PS5

Robot
The Last of Us Part II Remastered kommer nästa år till PS5

Köper det gärna för 99:-


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bra deal för oss som redan har PS4-utgåvan men ärligt talat, är inte det här typ två-tre år för sent? Detta är ju i princip en Game of the Year-utgåva 3,5 år senare som borde ha släppts för längesedan, helst med ett DLC och mer innehåll. En remaster 3,5 år efter lansering med lite grafiska uppdateringar och nytt gameplay mode känns…ljummet.

Jag förstår att man vill rida på hypen som ökat i och med HBO-serien men TLOU består nu av två spel, varav det ena fått en remaster + remake och det andra en remaster.
Börjar undra lite vad Naughty Dog sysslar med, hittills extremt besviken på dem den här generationen.

Quake-konnässsör

Tyckte inte om det första gången jag spelade igenom det, lär inte tycka om det den andra gången.

Medlem

Jag spelade igenom det två gånger. Bara för att ge det en chans. Storyn är så dålig när Abby/Abbie kommer in och blir som en dålig röd tråd igenom hela spelet. Kommer aldrig köpa det och det behöver ingen remaster.

Medlem
Skrivet av Knalle:

Bra deal för oss som redan har PS4-utgåvan men ärligt talat, är inte det här typ två-tre år för sent? Detta är ju i princip en Game of the Year-utgåva 3,5 år senare som borde ha släppts för längesedan, helst med ett DLC och mer innehåll. En remaster 3,5 år efter lansering med lite grafiska uppdateringar och nytt gameplay mode känns…ljummet.

Jag förstår att man vill rida på hypen som ökat i och med HBO-serien men TLOU består nu av två spel, varav det ena fått en remaster + remake och det andra en remaster.
Börjar undra lite vad Naughty Dog sysslar med, hittills extremt besviken på dem den här generationen.

Fast en stor del av utvecklarna på detta projekt är nyanställda. För att den nya personalen ska lära sig deras spelmotor och arkitektur så skapas en remaster (dessigna assets, korrigera spelmekaniken, ny accessability features etc). Det är en perfekt metod att utbilda ny personal och hålla spelbiblioteket uppdaterat. Varför Part II kommer nu är för att det remaken till Part I genomfördes först.

Medlem

Är det att hoppas på för mycket på en del tre sen då?

It's not a lake, it's an ocean

signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Är det att hoppas på för mycket på en del tre sen då?

Det kan vi nog redan utgå från är på gång.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Det kan vi nog redan utgå från är på gång.

Jag vet inte, det har ju pratats om att de ska göra något fristående multiplayer-spel först? Eller de kanske gör båda sida vid sida?

Medlem

Att de lägger in ett roguelike-spelläge var lite oväntat.

Medlem

Kommer definitivt uppgradera. Fullpris hade jag skippat men för en hundring är det ju givet.

Medlem

Ett ruskigt välgjort spel. Jag gillar inte vissa storyval, men jag hade bitvis väldigt roligt när jag spelade det. Det kanske blir till att uppdatera och spela igenom om det igen.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Kul spel, visst var det lite väl utdraget storymässigt men gillade gameplay.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag har faktiskt spelet på skiva och en ps5:a men har ej blivit av att lira det. Men nu kanske det blir då

Skribent
Skrivet av Gertzy:

Jag vet inte, det har ju pratats om att de ska göra något fristående multiplayer-spel först? Eller de kanske gör båda sida vid sida?

Sida vid sida. Sedan kan TLOU3 vara i manusfas fortfarande. Men jag tror att de arbetar på det iaf.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Snark. Gör något nytt någon gång. Gärna en ny serie eller ett nytt Uncharted.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Fast en stor del av utvecklarna på detta projekt är nyanställda. För att den nya personalen ska lära sig deras spelmotor och arkitektur så skapas en remaster (dessigna assets, korrigera spelmekaniken, ny accessability features etc). Det är en perfekt metod att utbilda ny personal och hålla spelbiblioteket uppdaterat. Varför Part II kommer nu är för att det remaken till Part I genomfördes först.

Det är inte att man gör det eller lägger resurser på det som jag ifrågasätter, utan tidsintervallerna.
Att man släpper en PS5-version 3,5 år senare, för mig är det bara märkligt och borde ha gjorts för längesedan när spelet fortfarande var aktuellt. Den grafiska skillnaden och det som lagts till verkar inte på långa vägar rättfärdiga tiden det tagit att få ut det här. Remaken av ettan var en helt annan grej, även om jag ifrågasatte den också då jag tyckte det var för tidigt.

Jag är ett stort fan av serien men börjar allt mer ledsna på hur ND behandlar den. Det är som jag skrev i mitt tidigare inlägg två remasters och en remake på totalt två spel. Kan inte komma på något liknande exempel i branschen.

Medlem

Märks att Sonys releaseschema är helt stendött när man plockar fram tre år gamla spel för att släppa på nytt. PS5 blir väl ett dörrstopp resten av generationen precis som PS4 var efter de första två åren.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av kebbe:

Märks att Sonys releaseschema är helt stendött när man plockar fram tre år gamla spel för att släppa på nytt. PS5 blir väl ett dörrstopp resten av generationen precis som PS4 var efter de första två åren.

Men vilket dörrstopp sedan. Ingen kommer in.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Snark. Gör något nytt någon gång. Gärna en ny serie eller ett nytt Uncharted.

Gör något nytt, sen nämner du Uncharted. 😆


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Hoppas att detta innebär en stundande PC-version också, och att den fungerar lite bättre än PC-versionen av ettan gjorde vid release...

Medlem

Var inte Playstation väldigt snåla när det gällde att uppgradera sina spela för några år sedan? Att betala 99kr för det här känns givet, bra pris!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Var inte Playstation väldigt snåla när det gällde att uppgradera sina spela för några år sedan? Att betala 99kr för det här känns givet, bra pris!

Tror det var att de först utlovade gratis uppdateringar och sen försökte komma undan med att ta betalt (men jag tror det var liknande $10 då också) och då blev internet jätttearja så då fick Sony pudla lite och ge bort en del gratis istället. Som de lovat. Så det var ju inte mer än rätt. Men jo, det är ju ett bra pris ändå. Men lovar de något får de ju hålla det också

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag vet inte, det har ju pratats om att de ska göra något fristående multiplayer-spel först? Eller de kanske gör båda sida vid sida?

Du har missat allt strul med Factions ("2"?) som det heter och Bungie mm. Spelen är helt separata. Och Factions är ett av 6 service spel som ska komma det närmaste året från Sony. Allt började med att en snubbe från Epic Games skulle hjälpa till med Factions. Sen när spelet redan hade jobbats på så skickade man in en grupp från Bungie. Det slutade med att någon inte tyckte att allt stod rätt till med spelet. Och man la det delvis på is och skickade iväg snubben från Epic Games. Så det verkar tyvärr vara lite av en soppa just nu.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Du har missat allt strul med Factions ("2"?) som det heter och Bungie mm. Spelen är helt separata. Och Factions är ett av 6 service spel som ska komma det närmaste året från Sony. Allt började med att en snubbe från Epic Games skulle hjälpa till med Factions. Sen när spelet redan hade jobbats på så skickade man in en grupp från Bungie. Det slutade med att någon inte tyckte att allt stod rätt till med spelet. Och man la det delvis på is och skickade iväg snubben från Epic Games. Så det verkar tyvärr vara lite av en soppa just nu.

Ja, det får jag erkänna att jag missat helt. Har bara sett utannonseringen och sen tycker jag det har varit helt tyst om det. Men det har väl bara gått mig förbi då. Men låter bökigt. Hoppas de får rätsida på allting.

Medlem
Skrivet av Ftmch:

Hoppas att detta innebär en stundande PC-version också, och att den fungerar lite bättre än PC-versionen av ettan gjorde vid release...

Jag trodde/hoppades att det skulle utannonseras samtidigt. Typ PC-versionen kommer och i samband med det ”remaken” till PS5. Då hade PS5-versionen känts mer logisk.

Medlem

Lätt värt 10 dollar för en andra genomspelning med fullt dualsense stöd och bättre grafik bland annat. Riktigt bra spel även om storyn är kontroversiell.

Medlem
Skrivet av EpicGoblin:

Jag spelade igenom det två gånger. Bara för att ge det en chans. Storyn är så dålig när Abby/Abbie kommer in och blir som en dålig röd tråd igenom hela spelet. Kommer aldrig köpa det och det behöver ingen remaster.

För mig var det tvärtom, spelet vart bättre när man får spela som Abby.
Ellie går mig på nerverna, tänker bara på hämnd och inget annat.
Hoppas i framtiden att dom lämnar hennes story och fokuserar på Abby eller andra karaktärer.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Skrivet av RoxonMicke:

Lätt värt 10 dollar för en andra genomspelning med fullt dualsense stöd och bättre grafik bland annat. Riktigt bra spel även om storyn är kontroversiell.

Finns det något annat spel som varit lika polariserat? Det gör det säkert, men det "där" som händer i tvåan är inte till spelseriens fördel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar