När kommer det något kul spel till PS5 igen?

Medlem
När kommer det något kul spel till PS5 igen?

Nu låter jag kanske bitter och tråkig, men hittills tycker jag att det har kommit få roliga spel till PS5. Wreckfest, It takes two och Tony Hawk's Pro Skater har varit riktigt bra och roliga spel. I övrigt är det tunnt tycker jag. Så när kommer det ett riktigt kul spel igen? Funderar lite på att skaffa en Switch istället då spelen verkar ha mer spelglädje. Är inte intresserad av ultravåld som verkar vara temat för 90% av spelen på PS5.

Medlem

Kan rekommendera Redout 2 det är verkligen ett hidden gem! Hittade det på Playstation Plus Extra och blev positivt överraskad (Wipeout/ F-Zero inspirerat spel). Sen är ju Ratchet & Clank: Rift Apart ganska snällt och även Psychonauts 2 var riktigt roligt. Men håller med dig om att det är torrt på PS5 exklusiva spel, speciellt om du inte vill ha våldsamma spel! Har blivit mycket retro spel för mig denna konsol generation och mycket Xbox Gamepass istället för PS5. Framåt har jag ett öga på Marvel's Wolverine, Final Fantasy VII Rebirth, Indiana Jones, Project 007 och Death Stranding 2. Ska även kolla in Avatar Frontiers of Pandora i december.

Medlem

Vi har ett PS5 i famlijen, något som sambon spelar på. Jag är mer av en PC-spelare och hålls till godo med mitt Steam-bibliotek. Jag vet inte om det är backlogg, men vet hon börjat beta av Disco Elysium . För övrigt så kan de ju se lite mörkt ut på titlar framöver iom MS köpt några av de stora AAA-tillverkarna. Sony har väl levt lite på sin exklusives, och vet inte hur mycket sådant de mäktar få fram i dagsläget.

Medlem

PS5 har en hel del bra, vill man ha ett mysigt spel så sätt igång med Astro's Playroom. Jäklar vad bra det är. Det ingick också i ps5an.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Du kan ju spela FC24.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Här är några bra spel som inte är våldsamma som jag spelar på PS5: SnowRunner, PowerWash Simulator, Sable, Stray, The Talos Principle 1 och 2, Unpacking, Humanity, Carrion, Teardown, Cities Skylines, Cocoon, Dredge, The Crew Motorfest och Jusant.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Dredge, Sea of Stars och My Time At Sandrock. Toppenspel!


signatur

-:Observe the masses and do the opposite:-

---------Avoid the mass psychosis----------

Medlem
Skrivet av Johan:

Nu låter jag kanske bitter och tråkig, men hittills tycker jag att det har kommit få roliga spel till PS5. Wreckfest, It takes two och Tony Hawk's Pro Skater har varit riktigt bra och roliga spel. I övrigt är det tunnt tycker jag. Så när kommer det ett riktigt kul spel igen? Funderar lite på att skaffa en Switch istället då spelen verkar ha mer spelglädje. Är inte intresserad av ultravåld som verkar vara temat för 90% av spelen på PS5.

Håller med, Switch känns roligare just nu. Jag håller på med Metroid Prime (var dags såhär 21 år senare), och sen ska jag ge mig på Luigis Mansion 3 och Super Mario Wonder.
Animal Crossing och Pikmin 4 är jag sugen på också.
De två Zelda-äventyren och Mario Kart 8 är ett måste.

Medlem
Skrivet av Johan:

Nu låter jag kanske bitter och tråkig, men hittills tycker jag att det har kommit få roliga spel till PS5. Wreckfest, It takes two och Tony Hawk's Pro Skater har varit riktigt bra och roliga spel.

It Takes Two är riktigt kul. Har du spelat Untitled Goose Game? Vet inte om det funkar på PS5, men det är jätteroligt. Abzu och The Pathless är mysiga, och nån nämnde Stray och Psychonauts 2, också bra spel.

Medlem

Alltså, gör folk ingen research innan de köper prylar längre?
5 min research hade hjälpt dig välja switch före PS5 om du nu tycker de har mer intressanta spel nu i efterhand.
Spelen du nämner är ju inte ens exklusiva dessutom. Det är nästan så man tror det är ett skämt.

Medlem

Om It takes two och Tony Hawk's Pro Skater är enda spel på Ps5 du tycker är kul, ja du, vet inte vad man ska säga.

Medlem

Exklusiva blir svårt men annars finns The Invincible, American Arcadia och Under The Waves. Jusant är trevligt också.
Men vill man inte lira spel med någon slags våld i är det nog dags att sälja PS5:an och köpa Switchen.

Medlem

Tack för tipsen. Spelen jag nämnde var exempel på spel som jag tycker har varit kul över tid. Ska kolla in de andra ni nämner och kanske blir det en Switch också.

Medlem

Finns en del spännande på gång till nästa år. Stellar Blade, Rise of the Ronin, Death Stranding 2, FF7 Rebirth, Phantom Blade Zero, Pacific Drive o.s.v.

Säkert något som blir försenat men vad gäller exklusiva tredjepartsspel är 2024 ganska späckat på PS5.

Sen ryktas det om ett mindre God of War-spel och angående Wolverine är det sagt 2024 men tveksamt.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Johan:

Nu låter jag kanske bitter och tråkig, men hittills tycker jag att det har kommit få roliga spel till PS5. Wreckfest, It takes two och Tony Hawk's Pro Skater har varit riktigt bra och roliga spel. I övrigt är det tunnt tycker jag. Så när kommer det ett riktigt kul spel igen? Funderar lite på att skaffa en Switch istället då spelen verkar ha mer spelglädje. Är inte intresserad av ultravåld som verkar vara temat för 90% av spelen på PS5.

Jag har knappt rört min PS5 i år, det har inte kommit så många exklusiva spel som intresserar mig. Men det har ju kommit massor av multiplattformsspel i år. Allt från Resident Evil 4 och lilla Bramble till Lies of P och Alan Wake II om man gillar mörkare spel. Cocoon är jättemysigt också. Men det beror väl på vad man gillar för sorts spel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Johan:

Nu låter jag kanske bitter och tråkig, men hittills tycker jag att det har kommit få roliga spel till PS5. Wreckfest, It takes two och Tony Hawk's Pro Skater har varit riktigt bra och roliga spel. I övrigt är det tunnt tycker jag. Så när kommer det ett riktigt kul spel igen? Funderar lite på att skaffa en Switch istället då spelen verkar ha mer spelglädje. Är inte intresserad av ultravåld som verkar vara temat för 90% av spelen på PS5.

Mmm, Switch är nog bästa valet. Känns som Nintendo har överlägsen bredd på sina exklusiviteter; partyspel, simspel, strategispel, plattformsspel, äventyr, RPG:s, shooters, det finns nått riktigt bra på allt. Sedan Playstion mer eller mindre övergav hemlandet Japan för att fokusera på USA, känns det som det bara är Marvel-Superhjälte-spel, God of War och några skjutspel.

Skribent

Jag skulle säga att om du tycker att Nintendo verkar har roligare spel som du kommer tycka om mer så sälj PS5an och skaffa en Switch.

Medlem

Här kanske det finns något att se fram emot?

Medlem

Sony har ingenting på gång. Troligen satsar de på uppköp och exklusivitetsavtal under 2024 för att kunna ha ett eller två spel 2025.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Sony har ingenting på gång. Troligen satsar de på uppköp och exklusivitetsavtal under 2024 för att kunna ha ett eller två spel 2025.

Vad babblar du om? Helldivers 2 och Final Fantasy VII Rebirth kommer ju bara nu i februari.

Medlem

Här är några tips!

1
Skriv svar