Hjälp FZ bli bättre – gör medlemsundersökning

Sony stäms på 82 miljarder kr för höga PS Store-priser

Medlem
Skrivet av Freakon:

Svenskar som är emot "monopol" men ändå diggar systembolaget och statliga spel. 😅

Ja kan det inte vara som på typ TV på 1970-talet, SVT tillverkar en spelkonsol och spel till den, så får vi inte köpa några andra märken för de är moraliskt förkastliga. Plus spioner från Kiruna som spejar utanför fönstren våra så vi inte i smyg spelar Sony/Nintendo

Medlem

Det här är för mig varför jag aldrig skulle få för mig o köpa en konsol som bara har möjlighet att köra spel digitalt.
Priserna mellan fysiska utgåvor och de digitala kan vara uppåt 200 kr många ggr om man ska köpa dem day one så att säga.

Och sedan har man också möjligheten att sälja sitt fysiska spel vidare om man så vill och därmed kan få tillbaka lite av pengarna man betalade.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Fast jag hyllar inte, säger sanningen.
Konstigt att du bara gnäller på Sony och inte dom andra.

Tråden handlade väl om Sony?

Men jo då. Jag brukar hylla Epic när alla andra tjatar om Steam.

Medlem
Skrivet av internecio:

du ser inte en skillnad mellan ett företag som ägs av en demokratiskt vald regering, och ett företag som ägs av ett fåtal människor?

Demokratiskt vald regering? Var då, när då? Skendemokrati, fulspel, korruption och fiffel är västvärldens regeringar idag där vinstintresse och egoism regerar. Det samma gäller givetvis storföretagen. Annas Bageri på hörnet och Nisses Elektronik är dödad av just sådant.


signatur

|.|

123
Skriv svar