Xbox Game Pass - December 2023

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - December 2023

Då var det dags för Game Pass att få lite påfyllning igen! December är lite speciellt då det bara blir en omgång spel och inte uppdelat i två utannonseringar som det brukar vara. En hel drös med spel den här gången alltså, som väl ska räcka till januari. Som brukligt är så blir det ett par spel som släpps direkt på Game Pass med SteamWorld Build först ut, tätt följt av While the Iron's Hot. I övrigt har vi get-action med Goat Simulator 3, rävmys med Spirit of the North, bossbankande med Remnant II, robotgladiatorer med Clone Drone in the Danger Zone, fantasy-stadsbyggande med Against the Storm, pusslande med Tin Hearts och så ska det störtas diktator i Far Cry 6.

Det blir också några återvändare till tjänsten med Remnant: From the Ashes, Rise of the Tomb Raider och World War Z: Aftermath.

Även Xbox Game Pass Core får ett par nya spel som läggs till i det biblioteket den 6:e december: Chivalry II och Totally Reliable Delivery Service. Game Pass Core är ju som bekant ersättaren till Xbox Live Gold och som ger möjlighet till onlinespelande och tillgång till ett litet bibliotek med runt 25 spel från Game Pass.

Xbox stora arsenal av live service-spel uppdateras ständigt och nu är det snart dags för Fallout 76 att få en ny expansion; Atlantic City - Boardwalk Paradise. Den 5:e december är det släppdags och det blir nya uppdrag, factions och belöningar att grotta ned sig i.

Förra månadens spel hittas här:
Xbox Game Pass - November 2023 - Part 1
Xbox Game Pass - November 2023 - Part 2

Nya titlar:

Remnant II (Ute nu, Series X|S+PC+cloud)

Remnant: From the Ashes (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Spirit of the North (1 dec, konsol+PC+cloud)

SteamWorld Build (1 dec, konsol+PC+cloud)

Clone Drone in the Danger Zone (5 dec, Series X|S+PC+cloud)

Rise of the Tomb Raider (5 dec, konsol+PC+cloud)

While the Iron's Hot (5 dec, konsol+PC+cloud)

World War Z: Aftermath (5 dec, konsol+PC+cloud)

Goat Simulator 3 (7 dec, Series X|S+PC+cloud)

Against the Storm (8 dec, PC)

Tin Hearts (12 dec, konsol+PC+cloud)

Far Cry 6 (14 dec, konsol+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 dec: Chained Echoes, Opus Magnum, Potion Craft, Rubber Bandits.

Xbox Game Pass

#xbox-game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Remnant 2 på game pass så tidigt? Det trodde jag inte. Tur jag inte köpte det. Bra månad detta

Tack för ett mycket bra inlägg, snyggt!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Ambassadör
Xbox
Skrivet av magma:

Remnant 2 på game pass så tidigt? Det trodde jag inte. Tur jag inte köpte det. Bra månad detta

Tack för ett mycket bra inlägg, snyggt!

Tack!

Stabil månad med bra bredd; både stort och smått, nytt och lite äldre. Kul med lite överraskningar, den här gången var ju bara SteamWorld Build känt sedan tidigare.


signatur

Jump in.

Medlem

Toppenmånad. Ser mest fram emot Against the Storm. Köpte Remnat 2 bara häromdagen...

Medlem
Medlem

Kul, blir Remnant 1 och Farcry 6 denna månad för mig

Medlem

Spelade igenom Remnant 1 då man fick det på Epic store (tror jag det var) spelat tvåan nu kanske 5 timmar eller nått, men fan nej, den lite halvklunkiga kontrollen parat med bangeometri som man fastnar i och en hel del väldans irriterande environmental hazards och pussel får mig att känna mig mätt rätt fort :/

Som precis nu innan jag i det närmaste ragequittade, kom till en setpiece där det är någon kristall som spottar blixtar där man drar i en spak och sedan måste hänga med den ner för en ramp, problemet är att blixtarna laddar upp andra kristaller som du måste skjuta söder innan dom e laddade och zappar dig, samtidigt som det spawnar ohemuligt många faror...

oh, glömde jag säga att kristallen också har ett killplane ovan och under dig, så du måste hänga med, men du får inte vara för snabb ner för rampen heller. jag kom ner till botten iaf. Där spawnade förstås en summoner som i sin tur spawnar massvis med andra gubbar. Jag dog naturligtvis eftersom en del av farorna exploderar och smittar dig med en sjukdom som äter din stamina och slumpvis får din gubbe att hosta så du inte kan skjuta eller dodgea.

Jag misstänker att det är en av de lättare grejerna i spelet, så nää det får vara nog där, känns mest som asshole game design om något.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Detta va en riktigt jävla bra månad.

Medlem

Hur är Tomb Raider? Är det värt att rensa hårddisken för att testa? Vill ha lite SP-äventyr.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Farcry 6 ska bli intressant, kanske spela coop med någon polare. Om det fungerar bättre nu

Ambassadör
Xbox
Launch trailers för SteamWorld Build och Fallout 76: Atlantic City - Boardwalk Paradise!

signatur

Jump in.

Ambassadör
Xbox
While the Iron's Hot - Launch trailer!

signatur

Jump in.

Medlem

Coolt, bra spelmånad på Game Pass. Steam World Build avklarat (den första världen då). Det tog mig tydligen 14 timmar. Klart värt besväret, fint spel!

1
Skriv svar