Den fjärde vampyrklanen i Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 har avtäckts

Robot
Den fjärde vampyrklanen i Vampire: The Masquerade - Bloodlines 2 har avtäckts

Högfärdiga Ventrue gillar att styra och ställa.


Medlem

Det här spelet lär ju vara totalt slaktat vid release så som det har slängts runt.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

The Chinese Room.. Inte för att vara sån men en kinesisk utvecklingsstudio ger mig inga förhoppningar precis

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

The Chinese Room.. Inte för att vara sån men en kinesisk utvecklingsstudio ger mig inga förhoppningar precis

Tur att de är britter då.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

The Chinese Room.. Inte för att vara sån men en kinesisk utvecklingsstudio ger mig inga förhoppningar precis

Försökte du va rolig eller har du sylt i nacken på riktigt?

Hur som helst så är jag ganska övertygad om att det här spelet kommer vara mycket mediokert av det senaste jag sett. Spelarkataktären heter Phyre (uttalas fire), bara där bör man göra en 180 graders vändning och spring fort😂

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

The Chinese Room.. Inte för att vara sån men en kinesisk utvecklingsstudio ger mig inga förhoppningar precis

Chinese Room är britter, som är mest kända för att göra walking sims. Inte för att det är något fel med det, men det känns som att dom saknar erfarenheten för att kunna göra en sån här titel.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Chinese Room är britter, som är mest kända för att göra walking sims. Inte för att det är något fel med det, men det känns som att dom saknar erfarenheten för att kunna göra en sån här titel.

Yee, har nog större förhoppningar för deras "Still Wakes the Deep" spel som de jobbar på samtidigt.

Medlem

Ventrue, äntligen. Jag är lite förvånad över deras val att lägga till Banu Haqim som en spelbar klan. Inte den lättaste klanen att hantera. Samma med Tremere.

Ventrue och Brujah känns som no-brainers dock. Brujah så pöbeln har något att spela och Ventrue så vi med lite klass kan spela något.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Chinese Room är britter, som är mest kända för att göra walking sims. Inte för att det är något fel med det, men det känns som att dom saknar erfarenheten för att kunna göra en sån här titel.

Känslan är ju att dom mest tagits in för att fixa story, dialoger och allmän stämning. Men att spelet i stort är klart sett till gameplay och miljöer. Sedan är det ju en väldigt liten studio så dom jobbar ju inte själva heller, men styr och ställer över projektet.

Medlem
Skrivet av Managor:

Tur att de är britter då.

Vem ska berätta för honom att Blind Squirrel Games inte är ett gäng blinda Ekorrar eller att Moon Studios faktiskt ligger i Wien?

@Majorkraft hoppas inte du tar illa vid dig, tyckte det var lite småroligt inlägg av dig bara!

Medlem

Jaja med ett sånt namn är det inte konstigt att man antar att dom är kineser tycker jag iaf. Hade dom hetat The Swedish Room t.ex..🙃

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ventrue, äntligen. Jag är lite förvånad över deras val att lägga till Banu Haqim som en spelbar klan. Inte den lättaste klanen att hantera. Samma med Tremere.

Ventrue och Brujah känns som no-brainers dock. Brujah så pöbeln har något att spela och Ventrue så vi med lite klass kan spela något.

Jag har inte kollat upp det här men jag gissar på att klanerna är Ventrue, Brujah, Toreador och Nosferatu. Det är är fyra distinkta olika riktningar.

Nu spånar jag vidare, tänk om spelets gränssnitt hade ändrat sig beroende på klantillhörighet och hur de andra klanerna uppfattas. Spelar man som Ventrue ser Brujahkaraktärer mer bestialiska och primitiva ut, Spelar man som Noseferatu är hela spelet svarvitt (med lite gråskalor) och Toreadorerna ser ut som limsmande glamorösa demoner och så vidare.

Hade man spelat som Malkav hade allt sett ut som Double Fines Psychonauts-spel.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Majorkraft:

Jaja med ett sånt namn är det inte konstigt att man antar att dom är kineser tycker jag iaf. Hade dom hetat The Swedish Room t.ex..🙃

Det kinesiska rummet är ett tankeexperiment, varefter studion är döpt.

Medlem
Skrivet av demagog:

Jag har inte kollat upp det här men jag gissar på att klanerna är Ventrue, Brujah, Toreador och Nosferatu. Det är är fyra distinkta olika riktningar.

Nu spånar jag vidare, tänk om spelets gränssnitt hade ändrat sig beroende på klantillhörighet och hur de andra klanerna uppfattas. Spelar man som Ventrue ser Brujahkaraktärer mer bestialiska och primitiva ut, Spelar man som Noseferatu är hela spelet svarvitt (med lite gråskalor) och Toreadorerna ser ut som limsmande glamorösa demoner och så vidare.

Hade man spelat som Malkav hade allt sett ut som Double Fines Psychonauts-spel.

Fast jag skrev ju vilka klaner det är, Brujah, Ventrue, Tremere och Banu Haqim. Det står bokstavligen talat i inlägget du citerar.

Att Brujah skulle vara bestialiska låter som du förvirrar starkt med Gangrel. Nossar är inte färgblinda. Du verkar se allt via en Malkavs ögon.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Chinese Room är britter, som är mest kända för att göra walking sims. Inte för att det är något fel med det, men det känns som att dom saknar erfarenheten för att kunna göra en sån här titel.

Felet i det, om man nu ska uttala det så, är ju att likt visuella noveller så erbjuder de inte någon högre form av interaktivt gameplay.

Föregångaren 'Bloodlines' har jag inte spelat mycket av annat än tutorial-delen, men har en känsla av att det bjöd på mer gameplay under den korta stunden än vad detta nu kommer att göra. Vill inte låta överdrivet bitter, men förväntningarna hålls på en rimlig nivå.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast jag skrev ju vilka klaner det är, Brujah, Ventrue, Tremere och Banu Haqim. Det står bokstavligen talat i inlägget du citerar.

Att Brujah skulle vara bestialiska låter som du förvirrar starkt med Gangrel. Nossar är inte färgblinda. Du verkar se allt via en Malkavs ögon.

Det är en blandning av daterad kunskap och fritt spånande:

Jag har inte spelat Vampire sen -90-talet så Banu Haqim är helt obekant för mig. Jag malkavade mig förbi det där. Men den kunskapen kan jag googla mig fram till.

Mitt spånande gick ut på att ett spel skulle förändra gränssnitt utifrån vilken arketyp man spelar. I Vampire vet vi att vissa klaner tycker mer eller mindre illa om andra klaner och deras utseende skulle därför i andra klaners ögon se annrolunda ut.

Spelar du en Ventrue så visas andra Ventrues upp med idealiserande drag. Låt oss säga att du spelar en Ventrue och du interagerar med en NPC-Ventrue som heter Adam. Så länge som du spelar som Ventrue uppfattas Adam som stiligt affärsmässig - lätt att tycka om etc.

Spelar du om spelet men den här gången som Brujah så kommer Adam inte alls vara lika stilig och affärsmässig (eftersom Brjuahs uppfattning om Ventrue är en annan). Utseendet skulle vara färgat av betraktarens åsikter.

Jag har bevisligen inte jättemycket koll på klanerna längre men Gangrel var mer djuriska och Tremer mer magiska och Brujah bara sluggers/bikers/drägg (enligt Ventrue men kanske även enligt dem själva? Free spirits etc.

som ett exempel, jag spelade AC Odyssey två gånger, en som Alexandra och sen som Alexios. I slutet av spelet möts dem och beroende på vem du spelar så ser motståndaren väldigt mycket ondare och hatisk ut.

Och drar jag det ett steg längre så skulle även gränssnittet få en annan design och layout för att anpassas till klanen/arketypen man spelar för tillfället.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Känslan är ju att dom mest tagits in för att fixa story, dialoger och allmän stämning. Men att spelet i stort är klart sett till gameplay och miljöer. Sedan är det ju en väldigt liten studio så dom jobbar ju inte själva heller, men styr och ställer över projektet.

Det är ju även det en dålig matchning, deras spel är inte direkt dialogtunga, och deras storys har alltid varit linjära. Dom är dock bra på att sätta stämning.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av demagog:

Det är en blandning av daterad kunskap och fritt spånande:

Jag har inte spelat Vampire sen -90-talet så Banu Haqim är helt obekant för mig. Jag malkavade mig förbi det där. Men den kunskapen kan jag googla mig fram till.

Mitt spånande gick ut på att ett spel skulle förändra gränssnitt utifrån vilken arketyp man spelar. I Vampire vet vi att vissa klaner tycker mer eller mindre illa om andra klaner och deras utseende skulle därför i andra klaners ögon se annrolunda ut.

Spelar du en Ventrue så visas andra Ventrues upp med idealiserande drag. Låt oss säga att du spelar en Ventrue och du interagerar med en NPC-Ventrue som heter Adam. Så länge som du spelar som Ventrue uppfattas Adam som stiligt affärsmässig - lätt att tycka om etc.

Spelar du om spelet men den här gången som Brujah så kommer Adam inte alls vara lika stilig och affärsmässig (eftersom Brjuahs uppfattning om Ventrue är en annan). Utseendet skulle vara färgat av betraktarens åsikter.

Jag har bevisligen inte jättemycket koll på klanerna längre men Gangrel var mer djuriska och Tremer mer magiska och Brujah bara sluggers/bikers/drägg (enligt Ventrue men kanske även enligt dem själva? Free spirits etc.

som ett exempel, jag spelade AC Odyssey två gånger, en som Alexandra och sen som Alexios. I slutet av spelet möts dem och beroende på vem du spelar så ser motståndaren väldigt mycket ondare och hatisk ut.

Och drar jag det ett steg längre så skulle även gränssnittet få en annan design och layout för att anpassas till klanen/arketypen man spelar för tillfället.

Fast jag tycker du generaliserar för grovt. En Brujah MÅSTE inte vara en iconclast. Jag menar, om du mött en Brujah har du mött en Brujah. Ja, många är lika men det finns så många olika smaker av alla klaner

Banu Haqim är vad de döpte en gren av Assaimites till i 5th edition. Jag har själv bara spelat 3rd edition så 5th kan jag väldigt lite om, men det är en av de saker jag snappat upp.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Fast jag tycker du generaliserar för grovt. En Brujah MÅSTE inte vara en iconclast. Jag menar, om du mött en Brujah har du mött en Brujah. Ja, många är lika men det finns så många olika smaker av alla klaner

Banu Haqim är vad de döpte en gren av Assaimites till i 5th edition. Jag har själv bara spelat 3rd edition så 5th kan jag väldigt lite om, men det är en av de saker jag snappat upp.

Ja...inom Brujah (och andra klasser) så finns det många olika unika, men det är just det som en annan klan inte ser :
"typisk Brujah"

Men tja, jag spelade aldrig Brujah, för man vet ju hur såna är...

Läste på om Banu Haqim och förstod efter det. Oavsett vad vi säger, hur vi än säger så kommer vi alla att titta och testa det när/om det kommer.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Ja...inom Brujah (och andra klasser) så finns det många olika unika, men det är just det som en annan klan inte ser :
"typisk Brujah"

Men tja, jag spelade aldrig Brujah, för man vet ju hur såna är...

Läste på om Banu Haqim och förstod efter det. Oavsett vad vi säger, hur vi än säger så kommer vi alla att titta och testa det när/om det kommer.

Ventrue approves.


signatur

I drank what?

Medlem

Första Bloodlines hör till dom bästa spel som gjorts enligt mig.

Har låga förväntningar på tvåan, men jag kommer spela det ändå. Förhoppningsvis blir det något bättre än jag tror och någorlunda underhållande.

Malkavian i DLC?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Det är ju även det en dålig matchning, deras spel är inte direkt dialogtunga, och deras storys har alltid varit linjära. Dom är dock bra på att sätta stämning.

Nu är väl det mera ett val utifrån deras budget, när det dock funnit dialog har den ju varit väldigt välskriven, så här är ju verkligen deras chans att testa något större. Dock skulle det ju kunna vara ett sätt för dom att få pengar för att fokusera på sina egna spel.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Jaja med ett sånt namn är det inte konstigt att man antar att dom är kineser tycker jag iaf. Hade dom hetat The Swedish Room t.ex..🙃

"The Chinese Room" är ett känt filosofiskt tankeexperiment som de tagit sitt namn ifrån.

Det förklaras i närmare detalj så här på Wiki:

Det kinesiska rummet är ett tankeexperiment beskrivet av John Searle i artikeln Minds, Brains and Programs 1980 som ett argument mot tanken att en dator eller någon teknisk apparat kan göras medveten eller intelligent. Tankeexperimentet är också en kritik av Turingtestet som en definition av vad medvetande och intelligens egentligen är.

Medlem
Skrivet av Majorkraft:

Jaja med ett sånt namn är det inte konstigt att man antar att dom är kineser tycker jag iaf. Hade dom hetat The Swedish Room t.ex..🙃

The Swedish Room är faktiskt en japansk utvecklare, och namnet är baserat på ett experiment där man stängde in utlänningar i ett rum med en öppnad burk surströmming.

Medlem

Spelet kommer vara ett katastrof.
Spelet har gått igenom så många olika utvecklare, startat om och om igen, att det är ett perfekt exempel på "sunk coast fallacy".


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

1
Skriv svar