Fråga om "+" tecknet i FC24!

Medlem
Fråga om "+" tecknet i FC24!

Har spelat Fifa sedan urminnes tider, men aldrig riktigt brytt mig om "+" tecknet som kan beskådas efter vissa stats hos spelarna. Har googlat och åter googlat för att få svar på vad denna siffra egentligen har för betydelse, utan framgång.

Är det någon som kan förklara vad exempelvis 77+8 maxfart ska ses som? Är "+8" redan medräknat i 77 eller har spelaren totalt 85 i maxfart?

Tackar på förhand!

Medlem

Jag gissar på att du har sett detta i Ultimate Team när du kikar på ditt lag?

+ är den boost i stats din spelare får. Denna är beroende på hur bra kemi din spelare har i laget.
Vilka stats som påverkas är beroende på vilken kemistil du har på spelaren.

Så om din spelare har max 77 i tex maxhastighet, så lägger du till det du får plus, i ditt fall 77+8=85.

Dock är det oklart exakt hur alla stats påverkar spelare, dels för att de samspelar med varandra och tex spelarens löpstil (explosiv, kontrollerad osv), samt att EA aldrig riktigt gett en förklaring på vad alla stats innebär.

Medlem
Skrivet av saxs:

Jag gissar på att du har sett detta i Ultimate Team när du kikar på ditt lag?

+ är den boost i stats din spelare får. Denna är beroende på hur bra kemi din spelare har i laget.
Vilka stats som påverkas är beroende på vilken kemistil du har på spelaren.

Så om din spelare har max 77 i tex maxhastighet, så lägger du till det du får plus, i ditt fall 77+8=85.

Dock är det oklart exakt hur alla stats påverkar spelare, dels för att de samspelar med varandra och tex spelarens löpstil (explosiv, kontrollerad osv), samt att EA aldrig riktigt gett en förklaring på vad alla stats innebär.

Stort tack för svaret. Jag har extremt lite erfarenhet av Ultimate team och egentligen 0 intresse. Kör bara 1on1 och speciellt 2on2 säsong. Har väntat på att EA ska uppdatera Dortmund som blev hyvlade ner till fotknölarna för lite mer än en månad sedan. Idag uppdaterades statsen och såg att Reus blivit mer hyvlad än innan, men har helt vansinniga stats om man ser till "+". Skulle lika gärna kunna vara 87 OA än 81 om man ser till de gröna statsen.

I och med att jag och polaren endast spelar Dortmund, känner man varje liten förändring. Får helt enkelt känna efter och se om han känns som en 87-88 OA spelare eller en död häst.

Förresten, har lagen kemi även i säsong?

Tack igen för infon!😊

1
Skriv svar