Metacritic listar årets sämsta spel

Robot
Metacritic listar årets sämsta spel

Vilket kan ha knipit förstaplatsen?

#Gollum, #Metacritic


Medlem

Kände igen ett av spelen. Övriga har, med rätta, gått omärkt förbi. 😁

Releasehästryttare

Dessa spelen är ju ändå 10/10 mästerverk jämfört med spelen jag ser på Steam dagligen

Medlem

Loop8 har jag kört. Det var rörigt och är man inte van vid den typen av spel så kan man behöva en guide- Men inte Gollum dåligt precis.

Medlem

Flashback 2 kan jag ändå känna lite sorg över. Fan vilken höjdare det var på Amiga.

Redaktör
Ponny

Crime Boss: Rockay City var det ju lite buzz kring.

Den dog.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Hah så Rise of kong va så dåligt att 7 pers inte ens våga ta i det o recensera

Det fattas Call of Mediocrity III på den listan och The Finals.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

KoP
Medlem
Skrivet av perihelion74:

Flashback 2 kan jag ändå känna lite sorg över. Fan vilken höjdare det var på Amiga.

Vi kan alltid förtränga och låtsas att 2:an aldrig hände. 😐

Medlem

Ändå intressant att ett spel med 49/100 kvalar in som 10:onde sämsta.

Betygsskalan har ju blivit helt meningslös då allt under 7/10 verkar anses som skräp.

Medlem
Skrivet av whoo:

Ändå intressant att ett spel med 49/100 kvalar in som 10:onde sämsta.

Betygsskalan har ju blivit helt meningslös då allt under 7/10 verkar anses som skräp.

40/100 = 0/10

Så betyg på meta minus 40 delat i 6

87 - 40 / 6= 47 / 6 = 8

87 meta = 8/10
71 meta = 5/10

Verkar stämma rätt bra...

Redaktör
Skrivet av whoo:

Ändå intressant att ett spel med 49/100 kvalar in som 10:onde sämsta.

Betygsskalan har ju blivit helt meningslös då allt under 7/10 verkar anses som skräp.

Skrivet av Najkan:

40/100 = 0/10

Så betyg på meta minus 40 delat i 6

87 - 40 / 6= 47 / 6 = 8

87 meta = 8/10
71 meta = 5/10

Verkar stämma rätt bra...

Det känns ändå rimligare i år än förra året, då hamnade bara sex spel under 50 i snitt.


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av perihelion74:

Flashback 2 kan jag ändå känna lite sorg över. Fan vilken höjdare det var på Amiga.

Ja. Så jäkla tråkigt att det blev så här.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Devan:

Dessa spelen är ju ändå 10/10 mästerverk jämfört med spelen jag ser på Steam dagligen

Klar majoritet av dem (på listan) finns ju på Steam, och några få av dem verkar ha fått bättre mottagande av steam-användarna.
Det är nog för att Steams användare är mer förlåtande och har fint inre. ☺️

Medlem

Om Day Before hade inte stängs ner snabbare än en fjärt, då skulle det nog toppa listan.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Kände igen dessa. Synd att inte Quantum Error blev bättre. Ett Dead Space liknande spel har jag för mig det är.

The Lord of the Rings: Gollum – 34
Flashback 2 – 35
Greyhill Incident – 38
Quantum Error – 40
Crime Boss: Rockay City – 43
Gangs of Sherwood – 48


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Saknar Starfield i den listan

Medlem
Skrivet av sebrock:

Saknar Starfield i den listan

Tröttsam kommentar... Visst finns det mycket som hade kunnat vara bättre, men personligen har jag haft väldigt kul med Starfield. Att spelet hör till bottenskitet är rent trams!

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Tröttsam kommentar... Visst finns det mycket som hade kunnat vara bättre, men personligen har jag haft väldigt kul med Starfield. Att spelet hör till bottenskitet är rent trams!

Ärligt talat såg jag nog fler som spelade golum än starfield så det är väl inte långt ifrån ändå och i övrigt var ju kvaliteten ungefär lika på båda spelen.

Medlem

Intressant! Gangs of Sherwood fick ju "ändå" 3/5 när det recenserades här på FZ.

https://www.fz.se/recension/295862-gangs-of-sherwood

Medlem

Och redan ser jag Starfield nämnas i tråden! Vi fattar du förväntade dig No Man's Sky 2 men så blev det inte. Låt dock inte höga förväntningar stå i vägen för när känslorna av besvikelse har lagt sig finns där ett strålande spel. Ge det en ny chans om 1 år ska du se. Spelet blev en succe (ett av dom mest spelade på Gamepass) och trots sina buggar ett av dom bästa spelen denna generation! Finns en anledning till att det är med på mångas GOTY listor! Men alla har såklart rätt till sin egen spelsmak och åsikt 🙂 Angående denna lista är det tråkigt att se Quantum Error och Gollum bli så dåliga ville på förhand spela båda men nu blir det pass på det!

Skribent
Skrivet av I am Grööt:

Intressant! Gangs of Sherwood fick ju "ändå" 3/5 när det recenserades här på FZ.

https://www.fz.se/recension/295862-gangs-of-sherwood

Tror det spelet landar någonstans i ointresse faktiskt. Är väldigt få reviews där många ligger kring 70 och några runt 20 som drar ned medlet. Så rimmar ganska bra ändå med mitt betyg.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Förväntade mig att se Starfield på denna listan .

Medlem
Skrivet av Hator:

Förväntade mig att se Starfield på denna listan .

Då har man rätt dålig koll 😁

Medlem

Det gör verkligen ont att se Hellboy på den här listan. Jag är ett jättestort fan av serierna och även filmerna, så jag hade väldigt höga förhoppningar på spelet, särskilt med tanke på hur bra dom lyckades fånga Mike Mignolas tecknarstil. Och så blev det ett meh 😢

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Då har man rätt dålig koll 😁

Eller så har Metacritic dåligt koll?
Det är nog en av det värsta spelen jag spelat i mitt liv, jag hade inte roligt ett enda minut. Det är mer underhållande att räkna fåglar genom att titta ut genom fönstret.

Medlem
Skrivet av Hator:

Eller så har Metacritic dåligt koll?
Det är nog en av det värsta spelen jag spelat i mitt liv, jag hade inte roligt ett enda minut. Det är mer underhållande att räkna fåglar genom att titta ut genom fönstret.

Jo, han den där metacritic borde ha bättre koll på din åsikt 😁

Medlem
Skrivet av elPresidente:

Tröttsam kommentar... Visst finns det mycket som hade kunnat vara bättre, men personligen har jag haft väldigt kul med Starfield. Att spelet hör till bottenskitet är rent trams!

Kul för dig, men för vi tycker annorlunda så är det trams?

Måste vara trevligt att vara runt dig.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jo, han den där metacritic borde ha bättre koll på din åsikt 😁

Nja, rätt många tycker det, men vad gör folk inte för pengar . 😝

Medlem
Skrivet av Hator:

Nja, rätt många tycker det, men vad gör folk inte för pengar . 😝

Ah säkert en stor konspiration 🤣 Trevlig helg!

12
Skriv svar