Oskyldiga verkar hamna i skottlinjen när The Finals stänger av fuskare

Robot
Oskyldiga verkar hamna i skottlinjen när The Finals stänger av fuskare

Förhoppningsvis får Embark ordning på det hela.

#Embark-studios, #The-finals


Medlem

hon hade iaf riktigt grym precision, kmr nog aldrig bli så duktig på att byta mellan targets

Medlem

Använder nog Nvidia Reflex eller Radeon Anti-Lag vilket hjälper dig att sikta bättre.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Använder nog Nvidia Reflex eller Radeon Anti-Lag vilket hjälper dig att sikta bättre.

njaa det hjälper en inte direkt att bli bättre på sikta, minskar bara input lag, hjälper väldigt mkt om man använder dlss eller fsr osv.

kollade hennes youtube, hon har aim tränat som en galning i flera år bara iaf

Medlem

Herrejävlar så imponerande. Inte konstigt att hon blir rapporterad hela tiden och bannad, hon är ju en levande aimbot.

Inaktiv
Skrivet av Kyraal:

Herrejävlar så imponerande. Inte konstigt att hon blir rapporterad hela tiden och bannad, hon är ju en levande aimbot.

Den ultimata komplimangen i gaming världen. Som att bli tagen för doping. Själv blev man bannad från Wordfru.

Medlem

Blir man bara bannad om man vinner?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Grym precision, men är det verkligen ingen rekyl alls i det spelet? Ser ju helt underbart ut ^^

Är det förresten vanligt att man sitter och filmar sin mus hand när man spelar? Kanske naturligt att lägga tid på ifall man är orolig över att bli anklagad för fusk

Testpilot
Skrivet av Ender:

Grym precision, men är det verkligen ingen rekyl alls i det spelet? Ser ju helt underbart ut ^^

Gott om rekyl i The Finals, speciellt för automatvapen – men det går att motverka genom att röra musen i motsatt riktning som siktet drar åt. CS och The Finals har som exempel ett s.ka. "spray pattern", lär man sig bara detta och rör musen motsatt till vad mönstret är, då ligger siktet så nära center man kommer komma oavsett om man håller in muspekaren eller inte. Vill man vara en duktig spelare i dessa typer av spel, då lär man sig dessa mönster innan och utantill för varje vapen.

Vad gäller The Finals är jag inte hundra på om spelet har något som kallas för "random bullet deviation" eller ej; d.v.s. att även om man lär sig att motverka rekylen perfekt så kommer några kulor att sticka iväg på måfå ändå. Detta är något Battlefield är (ö)känt för att använda sig av, gör det dock väldigt enkelt att hitta fuskare som landar varenda kula, detta då det tekniskt sett är omöjligt enligt spelets naturliga regler. Detta har sina andra för- och nackdelar, men det är en helt egen diskussion.

Sedan har The Finals ett problem (som också är en diskussion för sig), där siktet inte går jämt med vart man faktiskt siktar någonstans. Denna video förklarar det rätt bra, och är något jag hoppas är en stor prioritering för Embark Studios att åtgärda snarast, alternativt ändra om det är ett designval:

Skrivet av Ender:

Är det förresten vanligt att man sitter och filmar sin mus hand när man spelar? Kanske naturligt att lägga tid på ifall man är orolig över att bli anklagad för fusk

Och ja, det är rätt vanligt att framförallt streamers som är riktigt duktiga på att sikta filmar sin hand medan de spelar, det finns gott om folk som går igenom VOD:s efter en stream och granskar. Fusk i sig är en dålig sak, men när en högprofil ertappas är det oftast en skandal. Så de som är genuint duktiga gör allt de kan för att slippa bli anklagad för fusk och riskera att hela sin karriär förstörs.

Du får ursäkta mig om jag förklarar begrepp eller saker du kanske redan känner till!
Men tänkte det är lika bra att klargöra så mycket som möjligt i ett tydligt format, utifall någon som är mindre insatt läser allt


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MT/s | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 3200 MT/s | ROG RTX 3090 Ti >

B < Galaxy S22+ | WF-1000XM4 | WH-XB900N >

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

massa text

hon la faktiskt upp en video där hon förklarar hur det funkar

Medlem

Förstår inte hur folk kan "snap'a" sådär från ett mål till ett annat när det andra målet är utanför line-of-sight... rätt sjukt.
Shroud men framförallt TGLTN är ju typ likadan i PUBG.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Gott om rekyl i The Finals, speciellt för automapvapnen – men det går att motverka genom att röra musen i motsatt riktning som siktet drar åt. CS har som exempel ett s.ka. "spray pattern", lär man sig bara detta och rör musen motsatt till vad mönstret är, då ligger siktet så nära center man kommer komma oavsett om man håller in muspekaren eller inte. Vill man vara en duktig spelare i CS lär man sig dessa mönster innan och utantill för varje vapen.

Vad gäller The Finals är jag inte hundra på om spelet har något som kallas för "random bullet deviation" eller ej; d.v.s. att även om man lär sig att motverka rekylen perfekt så kommer några kulor att sticka iväg på måfå ändå. Detta är något Battlefield är (ö)känt för att använda sig av, gör det dock väldigt enkelt att hitta fuskare som landar varenda kula, detta då det tekniskt sett är omöjligt enligt spelets naturliga regler. Det har sina andra för- och nackdelar, men det är en helt egen diskussion.

Sedan har The Finals ett problem (som också är en diskussion för sig), där siktet inte går jämt med vart man faktiskt siktar någonstans. Denna video förklarar det rätt bra, och är något jag hoppas är en stor prioritering för Embark Studios att åtgärda snarast, alternativt ändra om det är ett designval:
https://www.youtube.com/watch?v=R1t_cG87uu0

Och ja, det är rätt vanligt att framförallt streamers som är riktigt duktiga på att sikta filmar sin hand medan de spelar, det finns gott om folk som går igenom VOD:s efter en stream och granskar. Fusk i sig är en dålig sak, men när en högprofil ertappas är det oftast en skandal. Så de som är genuint duktiga gör allt de kan för att slippa bli anklagad för fusk och riskera att hela sin karriär förstörs.

Du får ursäkta mig om jag förklarar begrepp eller saker du kanske redan känner till!
Men tänkte det är lika bra att klargöra så mycket som möjligt i ett tydligt format, utifall någon som är mindre insatt läser allt

Tack, och nej då, jag hade faktiskt ingen aning, min fråga var (kanske för ovanlighetens skull) genuin. Brukar inte titta på folk som streamar spel ifall jag inte söker någon specifik information, så jag har faktiskt aldrig sett någon som sitter och filmar musrörelser sådär. Även ifall jag misstänkte att det antagligen var så så var den ändå lite kul...typ:
"jo som det slumpar sig så råkade jag filma min högerhand vid tiden för mordet, och då jag är högerhänt och inte höll i mordvapnet vid tiden för skottet så är det bevis på att det inte var jag som sköt, herr åklagare".

Edit. Och jäklar, det är nästan provokativt så skickliga en del är

1
Skriv svar