Sandustry - mining och automation med sandfysik
Jag jobbar vanligtvis på ett MMORPG (#3943197) men tar just nu en paus för att fokusera på ett nytt spel som precis fått sin Steam-sida godkänd: https://store.steampowered.com/app/2764460/Sandustry/

Sandustry är ett spel där du gräver efter sand och bygger upp ett logistiknätverk för att transportera sanden till din fabrik. Till din hjälp har du en arsenal av olika vapen, verktyg och byggnader. Inspiration är Factorio, Terraria och Noita.


Sandfysiken bygger på samma simulation som i Falling Sand, Powder Toy, Sandspiel och dylikt vilket leder till ganska intressanta utmaningar när du bygger din fabrik.
Wishlista gärna om ni tycker det ser intressant ut.
Hej!
Det finns ett playtest uppe på itch.io för den som är intresserad: https://lanttogames.itch.io/sandustry
Du kan spela direkt i webbläsaren så ingen nedladdning behövs.
All feedback är otroligt uppskattad!
Spännande, ser ut att kunna vara min typ av spel. Kommer den vara uppe över helgerna? Kanske hinner pröva lite då
Kul! Yes, har inga planer på att ta ner det så ingen stress.
Släppte demot i fredags och förväntade mig inte så mycket... Ack, så fel jag hade. Det ligger just nu #1 i "Trending Free" på Steam och var uppe i 800 samtidiga spelare igår.
https://store.steampowered.com/app/3490390/Sandustry_Demo/
Det var egentligen lite för tidigt att släppa ett demo men var tvungen för att kunna vara med i Next Fest som börjar om två veckor. Massa buggar jag inte hunnit fixa. Den värsta är nog att "Back"-knappen på musen tar dig tillbaka till menyn utan att spara.
Liten update. Senaste veckan har varit intense och toppades igår med 1 181 concurrent players på Steam! Vid den tidpunkten var det fler som spelade Sandustry än legendariska titlar som Half-Life.
Det har även postats otroligt mycket videos på YouTube. Bland annat Blitz med 4,28 miljoner subscribers: https://www.youtube.com/watch?v=BDgYaNl-isc
Spelet har utöver det fått en gedigen modding-community med folk som gjort mod loaders, kartgeneratorer och ändrat grafiken till Indiana Jones, Portal m.m. Det pågår också speedrunning där glitchless WR för demot ligger på 11 minuter och 48 sekunder (och glitch WR på 15,61 sekunder).
Det är svårt att ta in. Speciellt samtidigt som jag måste deploya hotfixes och gå igenom de enorma mängder feedback och bug reports som kommer in, men det är framför allt otroligt roligt att folk gillar spelet så mycket!
otroligt roligt att folk gillar spelet så mycket!
Grymt kul! Bra jobbat. 😊 Ska bli skoj att följa utvecklingen av ditt spel.