Aspyr berättar vad som är nytt i den remastrade Tomb Raider-trilogin

Robot
Aspyr berättar vad som är nytt i den remastrade Tomb Raider-trilogin

Både grafik och kontroller har putsats.

#Aspyr, #Tomb-raider


Medlem

ser fram emot förbättrade texturer och kontroller, bara dom håller remastertassarna borta från trianglarna.

Medlem

När kommer KotOR då?

Skribent

Gillar de här remastervarianterna där man kan skifta mellan gamla och nya grafiken. Halo och Diablo 2 t.ex uppskattade jag att kunna sitta och jämföra gammalt och nytt.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ah, det blir lite nostalgiskt lirandet snart

Medlem

Så i stället för KoTOR gör de det här? Prioritera.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Gillar de här remastervarianterna där man kan skifta mellan gamla och nya grafiken. Halo och Diablo 2 t.ex uppskattade jag att kunna sitta och jämföra gammalt och nytt.

Halo var mycket coolare med originalgrafiken.

Ska bli kul att uppleva ett uppiffat Tomb Raider, mitt absoluta favoritäventyr.

Medlem

Är det bara jag eller är inte detta fjärde eller femte rereleasen av gamla TR spel?

Medlem
Skrivet av baxtex:

Är det bara jag eller är inte detta fjärde eller femte rereleasen av gamla TR spel?

Det finns en remake på ettan på PS3/360 men i övrigt har det väl inte kommit några? Finns en samling med några spel också från samma era men det var mer som en bundle bara, samma versioner som gick att köpa enskilt.

Medlem

Jag såg nu i en video att man ser blå himmel i Lost Valley (precis det jag störde mig på i Anniversary). När jag spelar originalet så känns det alltid som att man är instängd i en enorm grotta. Det bidrar till den speciella atmosfären. Man känner sig mer isolerad och det är mer läskigt. Tråkigt att de valde att att göra såhär i den här versionen också

Just ja, man kan skifta till originalgrafiken. Det ska jag göra när jag spelar Lost Valley

Medlem

Jag laddar ner det redan nu Va? Jag kan inte spela det förrän i övermorgon ändå!

Medlem

Spelat lite nu. Kontrollerna sitter i ryggmärgen, trots att det är ett tag sen jag spelade det. Fast jag har ju varvat det några gånger och spelat det sen 25 år tillbaka. Coolt att se den nya grafiken, men jag kan inte hjälpa att känna att originalgrafiken har nåt speciellt. Säkert mycket nostalgi. De gjorde nyversionen på rätt sätt i alla fall, jämfört med Halo remastern.

Medlem

Två saker jag reagerat på... första är kameran. I originalet är den mer riktad uppåt, så att miljöerna ser större ut, det bidrar mycket till atmosfären.

Och att nycklar kan vara svåra att se. De är skitstora i originalet, här ser man dom knappt när de ligger på marken. På ett ställe såg jag plötsligt ett utropstecken, att det fanns ett föremål där att plocka upp. Missat nycklar på andra ställen också, såg dom först när jag ändrade till gamla grafiken.

Medlem

Håller på med Tomb Raider 3 nu, har inte spelat det tidigare. Småkul, men otroligt tillkrånglat. Och saknar nåt. Mer atmosfär och roligare i framför allt ettan jämfört med detta. Nu när jag är i London så är det inte kul längre. Får se om jag orkar.

1
Skriv svar