Bredband! Vad betalar ni?
Så jag fick just ett sms från min bredbands leverantör att de höjer priset med 50 kr vid månadsskiftet.
Så nu skall jag betala 600:- per månad för 200/10, och kollar man på bredbandsval.se så har jag inga valmöjligheter där jag bor utan de jag använder nu har monopol.
Vad betalar ni per månad, vilken leverantör har ni och Mbit?
Gissar på Tele2?
Jag ringde upp dem och ifrågasatt varför jag som kund i över ett år ska betala 600:-/mån när de lockar nya kunder med med fast pris på 499:-/mån för samma hastighet. Jag krävde samma pris och de ändrade direkt. Det var 250/100mbit.
Sen hade jag extremt tur att två veckor senare så ändrades huset jag bor i till fri marknad från att vara låst till enbart Tele2. Jag hann precis ångra det nya avtalet med Tele2 inom ångerättstiden och gick tillbaka till underbara Bahnhof som jag alltid haft innan jag flyttade. Fick t om till aka min gamla mail adress 😊
Kör 500/500mbit för 469:- På Bahnhof nu.
Bredband 2 500/500 319:-/mån
What? Fick mail från dem att de höjer 250/250 från ~350 till ~550 i maj. Det skiljer en hel del beroende på vart man bor dock..? Eller är det bara en extremt trollig bransch?
What? Fick mail från dem att de höjer 250/250 från ~350 till ~550 i maj. Det skiljer en hel del beroende på vart man bor dock..? Eller är det bara en extremt trollig bransch?
Det är så jäkla många olika avtal också beroende på var man bor. Jag har fortfarande Bahnhof för 350kr för 1000/1000 och ett tv-paket (grund). Tror det är det enda avtal jag haft i mer än ett år där de inte vill ändra priset åt något håll.
Viam inveniam aut faciam
Bor på landet så här ute lär vi inte få fiber innan helvetet fryser till is. Dvs i klarspråk - jag får nöja mig med mobilt bredband. Vilket vissa påstår inte är "riktigt äkta" bredband utan "låtsas-bredband". Men skitsamma... TV-apparaterna funkar och datorerna tröskar på med 100GB i månaden för 250 kronor i månaden. Man får inte ha alltför stora krav om man bor på landet utanför Kalmar i Smauland.
EDIT: ska bara tillägga att jag kör Hallon dvs 3! Funkar faktiskt helt OK dvs inget att klaga på.
Ownit höjer priserna nu i maj, från 529kr till 599kr för 500/500Mbit. Anledning: Global Connect. :/
Hade Ownit innan, fungerar väl okej men prisskillnaden mellan hastigheterna va ju galna. 399kr för 10/10 och som du säger 529kr för 500/500...
Synd det inte finns så många alternativ till Global Connect, det blir väl mobilt bredband isf?
Hade Ownit innan, fungerar väl okej men prisskillnaden mellan hastigheterna va ju galna. 399kr för 10/10 och som du säger 529kr för 500/500...
Synd det inte finns så många alternativ till Global Connect, det blir väl mobilt bredband isf?
Samma för mitt Bahnhof. Höjs till 600 i månaden. Kostade 429,- för exakt ett år sedan. Sjuk höjning. Borde vara olagligt av Globalconnect att höja så utan anledning. Sker inga ökade kostnader för deras 10 år gamla redan färdiga fibernät jag köpt. Deras jobb är klart och dom har fått bra betalt. Ocker och utnyttjande av kunder
Det är så jäkla många olika avtal också beroende på var man bor. Jag har fortfarande Bahnhof för 350kr för 1000/1000 och ett tv-paket (grund). Tror det är det enda avtal jag haft i mer än ett år där de inte vill ändra priset åt något håll.
Fan!! Grattis till dig! Lät mycket fint. Här höjde de alltså 250/250 nära på 200 kr (!!) på en gång. Sinnes höjning. Nu när jag tänker på det låter det ju knappast okej. Men Sverige har väl förstås Rekommendationer.... 😜😅
Samma för mitt Bahnhof. Höjs till 600 i månaden. Kostade 429,- för exakt ett år sedan. Sjuk höjning. Borde vara olagligt av Globalconnect att höja så utan anledning. Sker inga ökade kostnader för deras 10 år gamla redan färdiga fibernät jag köpt. Deras jobb är klart och dom har fått bra betalt. Ocker och utnyttjande av kunder
Tror det är Globalconnect som är bakom våran höjning också. Mycket vill ha mer!
Fick också en kraftig höjning (Telenor) som startar när min rabatterade period slutar. De skyller på GlobalConnect i mitt fall också (att de har höjt priset), vilket känns som BS eftersom det är Telenor som har avtal med dem--inte jag. Får ringa mitt årliga samtal till dem och ta ett snack.
600/50 för 719kr månad.
Tele2-hus.
Dock ska jag flytta och fick då reda på att bodde man inom hsb-förening får man halva priset om man binder upp sig ett år. Så nu fick jag 299kr per månad.
Kan ju bra om HSB berättar sånt här när man flyttar in i ett av deras hus.
| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 2 |
Fick också en kraftig höjning (Telenor) som startar när min rabatterade period slutar. De skyller på GlobalConnect i mitt fall också (att de har höjt priset), vilket känns som BS eftersom det är Telenor som har avtal med dem--inte jag. Får ringa mitt årliga samtal till dem och ta ett snack.
Det var samma med Bahnhof.
Från mailet: ”I ditt fall är det kommunikationsoperatören GlobalConnect, som just nu höjer sina nätavgifter rejält gentemot alla bredbandsleverantörer.”