Project Gotham Racing

Medlem
Project Gotham Racing

Är det inte dags för ett nytt Project Gotham Racing?
En spelserie jag verkligen saknar. Så många timmar man spenderade online back in the days.
Helt vanlig arkadracing utan en massa meckande med inställningar o.s.v.
Tyvärr så levde inte del fyra upp till mina förväntningar då motorcyklar introducerades vilket gjorde att charmen försvann.
Vad tror ni, är det dags att återuppliva serien?
Och vilka städer borde dom återskapa? Jag röstar för Stockholm igen 😉

Medlem

Jag spelar mest på PS5 nu för tiden men spelade PGR mycket på 360 och gillade det mer än Forza. Så ja, jag hade gärna sett ett nytt PGR även om jag kanske inte kommer spela det så mycket.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Tyvärr gick Bizarre Creations i graven 2011, så det bådar ju inte så gott för en eventuell uppföljare.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Älskade 3'an!
Supersnyggt och körkänslan var fenomenal. Brukar kicka igång det ibland på Xenia (PC) när man blir sugen.

Tyvärr är det väl det enda i serien jag gillade. Testat 1 & 2 nu i efterhand men, de kommer ju inte i närheten av samma briljans som PGR3.
Även om 4'an var kanon-snyggt (vid race), så tyckte jag att meny-systemet och allt i övrigt var rentav dåligt. Motorcyklarna var bara jobbiga att köra och hela spelet hade tappat sin charm som föregående spel hade.

Osäker på vilka som skulle kunna återuppliva denna serie igen dock.

It's not a lake, it's an ocean

Jag lade ofantliga timmar i Metropolis Street Racer till Dreamcast, denna oslipade diamant. Men det var först i Project Gotham Racing 2 som konceptet blommade ut på allvar. Det var ganska magiskt att ratta en svindyr Ferrari längs Skeppsbron i Stockholm och lyssna på Rockklassiker.

Speltidningen Retrogamer hade ett fint och intressant reportage om Bizarre Crestions för något nummer sedan. Jag älskade deras spel och var så besviken när de lades ned.

Tyväre tror jag att chanserna till ett PGR 5 är ytterst små. Men det vore ju kul om Sega licenserade ut varumärket MSR till någon talangfull studio så att vi fick en ny street racer den vägen. Dessvärre känns det som att racinggenren inte alls är lika stor och betydelsefull som den en gång var. Därav utbudet. Förr lanserade man ju bara inte en konsol utan ett nytt racingspel.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

1
Skriv svar