Näpp, Game Pass kommer inte till PS5

Robot
Näpp, Game Pass kommer inte till PS5

Microsofts Matt Booty skjuter PS5- och Switch-spekulationer i sank.

#game-pass, #matt-booty, #xbox


Medlem

Och jag som hade för mig att jag spelat massvis med spel på PC via game pass. Måste varit någon feberdröm!

Redaktör
Skrivet av kennyg123:

Och jag som hade för mig att jag spelat massvis med spel på PC via game pass. Måste varit någon feberdröm!

Han menar Xbox och pc, har förtydligat i nyheten.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Han menar Xbox och pc, har förtydligat i nyheten.

Förstod, försökte bara vara lite lustig:)

Medlem

Ikväll var de duktiga på att säga en hel del utan att säga något alls.
Men till The Verge sa den gode Spencer så här när han fick frågan om game pass, Indiana Jones, och Starfield skulle till Playstation framöver:
"I don’t think we should as an industry ever rule out a game going to any other platform. We’re focused on these four games and learning from the experience.”
Alltså lite fritt översatt från både engelska och företagsmummel: ”ja om de säljer bra nog så är det bara att tuta och köra.”

Redaktör
Skrivet av kennyg123:

Förstod, försökte var bara lite lustig:)

Jag förstod inte. Uppenbarligen.


signatur
It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Atilaa:

Men till The Verge sa den gode Spencer så här när han fick frågan om game pass, Indiana Jones, och Starfield skulle till Playstation framöver:
"I don’t think we should as an industry ever rule out a game going to any other platform. We’re focused on these four games and learning from the experience.”
Alltså lite fritt översatt från både engelska och företagsmummel: ”ja om de säljer bra nog så är det bara att tuta och köra.”

Det är precis det det betyder. De har alldeles för många IP:n för att stänga in sig på en krympande plattform som Xbox. De kommer sannolikt pröva sig fram för att se vilka spel som flyger på PlayStation och Nintendos format.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Alltså, om Microsoft fick chansen hade de nog velat få in Gamepass på både Nintendo och Playstation men... hur bra hade det varit för dom? Är ju bara Microsoft som kan tjäna på det.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Atilaa:

"I don’t think we should as an industry ever rule out a game going to any other platform. We’re focused on these four games and learning from the experience.”
Alltså lite fritt översatt från både engelska och företagsmummel: ”ja om de säljer bra nog så är det bara att tuta och köra.”

Precis, nu är fokus på dessa 4 spel. Nästa år blir det kanske fler spel och åren därpå fler spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Redaktör
Ponny

Å andra sidan säger de ibland att Game Pass ska komma till varenda skärm (senast var det ju Microsofts big boss som sa nåt liknande). Sen ändrar de sig. Sen ändrar de sig igen.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Vem trodde seriöst det? Sony har ju sin egna variant av den tjänsten. Att bjuda in en konkurrent till sin egna plattform låter ju korkat? Om de inte tar ut en jävligt bra avgift för det.

Medlem

Är det någon som på allvar trodde det?
Förövrigt så får jag just nu ut bra mkt mer av ps plus premium än gamepass så det gör mig nada om de finns på olika plattformar.
'


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar