Ny Lara Croft-bild släppt – en hint om nästa Tomb Raider?

Robot
Ny Lara Croft-bild släppt – en hint om nästa Tomb Raider?
Medlem

Dual pistols vore fett och ikoniskt. De fick ju inget utrymme i rebooten.

Medlem
Skrivet av Nimin:

Dual pistols vore fett och ikoniskt. De fick ju inget utrymme i rebooten.

Dubbel-puffror heter det.

Medlem

Dubbel-puffror (.) (.)

Medlem
Medlem

Har absolut noll intresse i alster producerade av Crystal Dynamics, de har ju nyligen gjort ganska klart för hur PK de nu är, och att de inte respekterar Tomb Raider spelens rötter.

Medlem

Jag tycker de skall ta tillbaka det klassiska ansiktet på Lara Croft i ny grafik. Sen var jag aldrig något fan av att springa runt med pilbåge. Det skall vara dubbla pistoler så bra att det kommer.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Dubbel-puffror heter det.

pickor 🙂

Medlem

Jättenyfiken på detta spelet.
Älskade Tomb Raider 2013, Rise och min favorit Shadow. Ska bli spännande att se vart dem tar det nu.

Medlem

Amazon blä. Lika hett som Disney eller Embracer. Tyckte reboot-spelen var rätt bra, behöver inte en till reboot-reboot.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Ser fram emot detta, kommer säkert bli fantastiskt snyggt. Ska bli intressant och se om dom bygger vidare på ban-upplägget som dom har haft i dom senaste 3 spelen, med sina lägereldar och semi öppna ytor. Hoppas dom börjar lägga in lite fler akrobatiska rörelser som Lara Croft kan börja använda igen.

Medlem

Härligt. De senare av de sena spelen är ju vansinnigt mysiga att spela.

Medlem

Det här känns kul. Rise of the Tomb Raider var ett otroligt bra spel på alla sätt. Serien tappade lite med Shadow of the Tomb Raider, men kul att det kommer mera nu. De har en väldigt bra ton i spelen överlag.

Medlem

Tråkigt att nya designen inte heller liknar Lara Croft. Gillade dom nya spelen men för mig var det inte riktigt Tomb Raider! Mindre action och mer ensamhet och utforskande tack. Och som andra påpekat vill jag också ha dubbla pickor!

Medlem

Yikes! (Men det går bra att sälja och tjäna pengar på farliga spel 😉)

Medlem

Kunde haft större pattar

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har absolut noll intresse i alster producerade av Crystal Dynamics, de har ju nyligen gjort ganska klart för hur PK de nu är, och att de inte respekterar Tomb Raider spelens rötter.

Ja dom håller ju till i Kanada, paradiset för lättkränkta så bara invänta utannonseringen om hur nya Lars Croft kommer vara anpassad till "modern audiences".

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Har absolut noll intresse i alster producerade av Crystal Dynamics, de har ju nyligen gjort ganska klart för hur PK de nu är, och att de inte respekterar Tomb Raider spelens rötter.

Vad är det dom har gjort nu?

Medlem
Skrivet av jeppe109:

<Uppladdad bildlänk>

Yikes! (Men det går bra att sälja och tjäna pengar på farliga spel 😉)

Jo, vill nästan kvävas av min egen spya när jag läser sånt där trams.

Antingen lanserar de inte vad de anser hemskt och kränkande, eller lanserar de och skippar godhetssignaleringen.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Kan nu hoppas dom går tillbaka till rötterna. Mer utforskande och mindre skjutande…

Det kommer bli live-service och season-pass och allt det där, så don't get your hopes up.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Kunde haft större pattar

Bazookas?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Ser hellre att de går tillbaka till ett spel mer likt Underworld. Spelade rebooten och Rise och tyckte iaf rebooten var ok men det blev lite väl mycket ramlande och stönande för min smak. Ungefär som att hon lyckades pricka in precis varenda planka/avsats som inte höll för hennes lilla 40-kilos kropp.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vad är det dom har gjort nu?

Aspyr gjorde en remaster av den ursprungliga trilogin, som nyligen släpptes. Crystal Dynamics kände dock att de var nödvändigt att klämma in en skärm när man startar spelet, om hur de hatar och tar avstånd från den ursprungliga trilogin och beklagar sig över att de spelen någonsin gjordes.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Aspyr gjorde en remaster av den ursprungliga trilogin, som nyligen släpptes. Crystal Dynamics kände dock att de var nödvändigt att klämma in en skärm när man startar spelet, om hur de hatar och tar avstånd från den ursprungliga trilogin och beklagar sig över att de spelen någonsin gjordes.

Jag misstänkte att det var det du syftade på. Fattar inte varför folk blir upprörda över ett kort meddelande som bara syftar på att tiderna förändrats och saker och ting kan upplevas som stötande. Finns ingenting som säger att dom hatar och tar avstånd från spelen...

Medlem

Om man tycker bättre om tonen i gamla Tomb Raider-spel så är det väl bara att spela dem istället för de nya spelen? Problem solved.

Jag har så svårt att förstå vad det är som är så upprörande med att andra personer gillar andra saker än en själv.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Om man tycker bättre om tonen i gamla Tomb Raider-spel så är det väl bara att spela dem istället för de nya spelen? Problem solved.

Jag har så svårt att förstå vad det är som är så upprörande med att andra personer gillar andra saker än en själv.

Inget fel i att gilla det ena eller det andra. Men många som växte upp med serien vill se den utvecklas utan att för den skull bli något helt annat. Gör en ny IP isf, ogillar starkt det som sker överallt inom film och spel nu där man mjölkar och förvränger gamla starka IPs till oigenkännlighet. Som sagt, inget fel och göra nya saker men låt dom stå på egna ben och respektera identiteten hos de gamla, båda kan samexistera.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Om man tycker bättre om tonen i gamla Tomb Raider-spel så är det väl bara att spela dem istället för de nya spelen? Problem solved.

Jag har så svårt att förstå vad det är som är så upprörande med att andra personer gillar andra saker än en själv.

Fast nu handlar det ju faktiskt inte om att folk blir upprörda med "att andra personer gillar andra saker än en själv".

Visst, de gamla spelen finns, men sedan då? De är ju fortfarande över 20 år gamla (16 om man inkluderar Underworld och den trilogin) och någon ny upplevelse i klassisk Tomb Raider anda med klassisk Lara, finns inte på horisonten.

Sedan så tycker jag att folk har all rätt att bli upprörda när deras favorit IP'n blir kapade av aktivister som vill förvränga och använda dem som plattformar för sin egen ideologi och godhetssignalering, oavsett om det gäller Tomb Raider, Star Trek, Star Wars, Sagan om Ringen, osv.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Sedan så tycker jag att folk har all rätt att bli upprörda när deras favorit IP'n blir kapade av aktivister som vill förvränga och använda dem som plattformar för sin egen ideologi och godhetssignalering, oavsett om det gäller Tomb Raider, Star Trek, Star Wars, Sagan om Ringen, osv.

Som sagt, det handlar om vad man gillar och inte. Har man problem med samtidens värderingar så färgar det såklart av sig på när spel utvecklas i linje med den tidsandan.

Jag har betydligt större problem med de gamla spelen av precis samma skäl. Vilket är den andra sidan av samma mynt.

Medlem
Skrivet av bluebird:

Som sagt, det handlar om vad man gillar och inte. Har man problem med samtidens värderingar så färgar det såklart av sig på när spel utvecklas i linje med den tidsandan.

Jag har betydligt större problem med de gamla spelen av precis samma skäl. Vilket är den andra sidan av samma mynt.

Nej, det är det absolut inte, but whatever.

12
Skriv svar