Beyond Good and Evil Remastered har åldersmärkts i Sydkorea

Robot
Beyond Good and Evil Remastered har åldersmärkts i Sydkorea

Ser ut att bli ett varv till med ettan innan del två.

#beyond-good-and-evil


Medlem

Känns fasen helt sjukt. Vad pågår egentligen? Vem bryr sig längre?

Medlem

Jaha kanske kan bli bra men är tvåan inte nedlagd eller typ på is?

Blir nog ett köp. Har det till Gamecube men av någon anledning så spelade jag aldrig klart det.
Tror vi får ge upp tanken på en uppföljare.

Åldersmärkning jojo, men är det då västerländsk ålder eller koreansk som åsyftas?

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Åldersmärkning jojo, men är det då västerländsk ålder eller koreansk som åsyftas?

Vad menar du?

Medlem
Skrivet av Sphere of No Form:

Blir nog ett köp. Har det till Gamecube men av någon anledning så spelade jag aldrig klart det.
Tror vi får ge upp tanken på en uppföljare.

Ja, jag skulle också skaffa om det släpps igen (vilket ser rätt säkert ut nu) för har inte spelat det sen Gamecube-eran och gillade det verkligen då

Skrivet av Kyraal:

Vad menar du?

Det var en lite långsökt anspelning baserad på att man i Korea har en ålder utifrån hur koreaner räknar, samt en "internationell ålder". De räknar åldern från att fostret är i livmodern vilket innebär att barnet är 1 år när det föds. Om jag förstått det hela rätt kan åldern diffa upp till två år mellan koreansk ålder, åldern enligt kalenderår och "internationell ålder". Fråga mig inte varför, men så är det.

Nu tror jag att detta ändrats så sent som förra året att den "internationella åldern" är den juridiskt korrekta för att förenkla administration osv.

KoP
Medlem

Remaster nr. 2 för detta spel alltså? Finns ju redan Beyond good and evil HD (vilket jag själv äger).

Frågan är hur många gånger man kan remastra ett spel innan det börjar kännas billigt och tramsigt? Var 10:e eller var 20:e år i all evighet? 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Remaster nr. 2 för detta spel alltså? Finns ju redan Beyond good and evil HD (vilket jag själv äger).

Frågan är hur många gånger man kan remastra ett spel innan det börjar kännas billigt och tramsigt? Var 10:e eller var 20:e år i all evighet? 🤔

Fråga Skyrim och GTA V

KoP
Medlem
Skrivet av Gertzy:

Fråga Skyrim och GTA V

Ja det är lika illa där. 😬 Spelbranschen känns tyvärr som en komedi ibland eller så fegar dom stora utvecklarna och väljer att endast spela med säkra kort istället för att satsa på fräscha koncept.

Det är på gott och ont när det blir dyrt att utveckla spel. 😔

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det var en lite långsökt anspelning baserad på att man i Korea har en ålder utifrån hur koreaner räknar, samt en "internationell ålder". De räknar åldern från att fostret är i livmodern vilket innebär att barnet är 1 år när det föds. Om jag förstått det hela rätt kan åldern diffa upp till två år mellan koreansk ålder, åldern enligt kalenderår och "internationell ålder". Fråga mig inte varför, men så är det.

Nu tror jag att detta ändrats så sent som förra året att den "internationella åldern" är den juridiskt korrekta för att förenkla administration osv.

Jasså, det där hade jag ingen aning om. Läste lite mer om det nu när du förklarade, ganska intressant (och lite konstigt) faktiskt. Tack för info!

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Det var en lite långsökt anspelning baserad på att man i Korea har en ålder utifrån hur koreaner räknar, samt en "internationell ålder". De räknar åldern från att fostret är i livmodern vilket innebär att barnet är 1 år när det föds. Om jag förstått det hela rätt kan åldern diffa upp till två år mellan koreansk ålder, åldern enligt kalenderår och "internationell ålder". Fråga mig inte varför, men så är det.

Nu tror jag att detta ändrats så sent som förra året att den "internationella åldern" är den juridiskt korrekta för att förenkla administration osv.

borde inte barnet vara 9 månader vid födseln isåfall?


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem

Ett av världens bästa spel, fortfarande. Måtte tvåan komma under min livstid!


signatur

Kunskapsförmedlare.

Skrivet av Kyraal:

Jasså, det där hade jag ingen aning om. Läste lite mer om det nu när du förklarade, ganska intressant (och lite konstigt) faktiskt. Tack för info!

Ja, visst är det fascinerande! Jag inser nu att det kanske inte är så "allmänt känt" som jag kanske trodde. Efter att ha levt 10+ år med en fru som är besatt av såpiga koreanska draman med små, kortväxta män som gråter i motvind så har väl även jag snappat upp en del om den koreanska kulturen, lol.

Skrivet av YmerXE:

borde inte barnet vara 9 månader vid födseln isåfall?

Ja, alltså, det vore ju det mest logiska. Om du orkar ta reda på varför får du väldigt gärna göra det, för jag har verkligen ingen aning.

Medlem
Skrivet av KoP:

Ja det är lika illa där. 😬 Spelbranschen känns tyvärr som en komedi ibland eller så fegar dom stora utvecklarna och väljer att endast spela med säkra kort istället för att satsa på fräscha koncept.

Det är på gott och ont när det blir dyrt att utveckla spel. 😔

Personligen är jag bara glad att jag får tillfälle att spela gamla spel som kan vara svår att få tag på idag, och som på originalkonsolen skulle bli svårt att spela ordentligt på en HD-TV. Remasters är skitnice. Remakes är ofta längre utvecklingstid, så där kan jag förstå att folk blir sur när det tar fokus från nya delar i serier eller nya IPs.

Quake-konnässsör

De kan ju försöka släppa en Remaster på första spelen, det kommer förmodligen vara bättre än det sönder hypade uppföljaren.

Förmodligen kommer det aldrig se ljuset, som den uppföljaren som första spelet förtjänar, det kommer vara något microtransationsfyllt-klättra-upp-för-mast-spel. Det lilla gameplay man har fått sätt från Beyond Good and Evil 2 imponerade inte, det kändes för rörigt.

Själen är död, låt spelet försvinna med den.

ZF
Medlem
Skrivet av YmerXE:

borde inte barnet vara 9 månader vid födseln isåfall?

De lägger på tre klädsamma månader extra för att folk retroaktivt ska hinna giftas innan leveransdagen börjar bli uppenbar.

Korea är väldigt konservativt kristet.

Skrivet av ZF:

De lägger på tre klädsamma månader extra för att folk retroaktivt ska hinna giftas innan leveransdagen börjar bli uppenbar.

Korea är väldigt konservativt kristet.

Kan inte avgöra om det är sant eller om du skojar...

ZF
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Kan inte avgöra om det är sant eller om du skojar...

Det senare. Men..

Visst verkar det rätt rimligt i kontexten av exempelvis massbröllop för hundratals samtidigt?

1
Skriv svar