Sea of Thieves på PS5 kommer att kräva ett Microsoft-konto

Robot
Sea of Thieves på PS5 kommer att kräva ett Microsoft-konto

Vilket möjliggör plattformsöverskridande framsteg, väninbjudningar och annat.

#Rare, #Sea-of-thieves


Medlem

Inte så konstigt. Det behövs för att spela Minecraft på PS5 också.

Skribent
Skrivet av GustavA:

Inte så konstigt. Det behövs för att spela Minecraft på PS5 också.

Såvitt jag förstått det är det inget krav för att kunna lira Minecraft på PS5 – bara för att kunna spela med folk på andra plattformar.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Såvitt jag förstått det är det inget krav för att kunna lira Minecraft på PS5 – bara för att kunna spela med folk på andra plattformar.

Aha. Det var syftet med att jag köpte det. Så att barnen kunde spela tillsammans på varsin konsol. Jag tänkte inte på spelet som singleplayer.
Men då blir helt logiskt för sea of thieves då det är onlinekrav på det även när man spelar ensam.

KoP
Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

Såvitt jag förstått det är det inget krav för att kunna lira Minecraft på PS5 – bara för att kunna spela med folk på andra plattformar.

Finns ens Minecraft Realms på Playstation? Var inte Sony kinkiga med crossplatform eller att det krävde ett Microsoft konto eller nåt? 🤔

Medlem

Saknas bara att man behöver betala för både M$ och Sonys onlinetjänster för stt spela.

Medlem
Skrivet av KoP:

Finns ens Minecraft Realms på Playstation? Var inte Sony kinkiga med crossplatform eller att det krävde ett Microsoft konto eller nåt? 🤔

Minecraft Realms finns också på Playstation. Och då krävs det ett Microsoft-konto.
Men annars så är det som vilken Minecraft Realms oavsett plattform.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Saknas bara att man behöver betala för både M$ och Sonys onlinetjänster för stt spela.


signatur

I drank what?

KoP
Medlem
Skrivet av BlackZam:

Minecraft Realms finns också på Playstation. Och då krävs det ett Microsoft-konto.
Men annars så är det som vilken Minecraft Realms oavsett plattform.

Aha, där ser man. 🙂 Trodde det fortfarande pågick någon tvist i fallet kring MC Realms till Playstation.

Medlem

Låter sugigt men har spelat Minecraft någon gång och kan inte minnas att det var jätte jobbigt att logga in.

Medlem

Är väl inga problem. Bara skapa ett konto och logga in en gång i spelet. För antar att du inte behöver logga in varje gång.

Verkar vara betydligt bättre än Ubisofts kommande piratspel.

1
Skriv svar