Playstation-spel läggs ner – i kölvattnet av uppsägningar

Robot
Playstation-spel läggs ner – i kölvattnet av uppsägningar

Co-op-spel i fantasy-London verkar ha skrotats.

#playstation, #sony


Medlem

Insomniac, Naughty Dog och Guerrilla borde börja göra spel som säljer, så hade Sony sluppit sparka folk.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Insomniac, Naughty Dog och Guerrilla borde börja göra spel som säljer, så hade Sony sluppit sparka folk.

Typ de bäst säljande first party utvecklarna någonsinn 😂 dom lär ju ha 3 platser utav top 5 iaf. Skulle väl vara på Nintendo sidan om någon slår dom på fingrarna.

Medlem

Fortfarande gynnsamt för Microsoft och höra detta.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Stora studios, många utvecklare men inga spel. Inte så konstigt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hoppas detta då betyder att man tänker om sin satsning på live-service spel och NFT.
Men ta gärna tillbaka lite andra spelgenrer, ge oss ett bra FPS på Playstation igen så kanske jag skaffar mig en PS5

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Typ de bäst säljande first party utvecklarna någonsinn 😂 dom lär ju ha 3 platser utav top 5 iaf. Skulle väl vara på Nintendo sidan om någon slår dom på fingrarna.

Inte för att vara den som är den men det är ju bara att googla. Sony är inte ens med på topp 30 bäst säljande spel genom tiderna. Nintendo har en hel drös.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Typ de bäst säljande first party utvecklarna någonsinn 😂 dom lär ju ha 3 platser utav top 5 iaf. Skulle väl vara på Nintendo sidan om någon slår dom på fingrarna.

Insomniac har ju varit heta med Spider-Man-spelen och Ratchet & Clank Rift Apart på PS5, men Naughty Dogs har väl bara ett par remasters och Guerilla har väl inte släppt någonting till PS5? Sony är ju inte i närheten av att pumpa ut stortitlar som under PS4-eran liksom. Hade jag inte haft så mycket att ta igen som jag missat under PS4-tiden hade jag nog inte varit lika nöjd med min PS5a nu.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Insomniac har ju varit heta med Spider-Man-spelen och Ratchet & Clank Rift Apart på PS5, men Naughty Dogs har väl bara ett par remasters och Guerilla har väl inte släppt någonting till PS5? Sony är ju inte i närheten av att pumpa ut stortitlar som under PS4-eran liksom. Hade jag inte haft så mycket att ta igen som jag missat under PS4-tiden hade jag nog inte varit lika nöjd med min PS5a nu.

Guerilla games släppte ju Horizon forbidden west

Medlem

Det dom säger är helt enkelt att dom inte ska satsa på något nytt utan vara kvar i tredjepersonsaction …

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Typ de bäst säljande first party utvecklarna någonsinn 😂 dom lär ju ha 3 platser utav top 5 iaf. Skulle väl vara på Nintendo sidan om någon slår dom på fingrarna.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av kennyg123:

Guerilla games släppte ju Horizon forbidden west

Haha ja, jag glömde att de stod bakom den serien. Inte så konstigt de inte hunnit ut med någonting nytt efter det Men känns ändå tunnsått jämfört med förra generationen då det kändes som det konstant pumpades ut bra spel! Och det är ju inte bara några få studios fel utan det känns som Sony i helhet tappat taktkänslan lite tyvärr. Men det har väl lite att göra med storsatsningen på live service spelen som inte riktigt gav någonting? Så de får fokusera om nu. Göra det de gör bäst - tredjepersonsaction.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha ja, jag glömde att de stod bakom den serien. Inte så konstigt de inte hunnit ut med någonting nytt efter det Men känns ändå tunnsått jämfört med förra generationen då det kändes som det konstant pumpades ut bra spel! Och det är ju inte bara några få studios fel utan det känns som Sony i helhet tappat taktkänslan lite tyvärr. Men det har väl lite att göra med storsatsningen på live service spelen som inte riktigt gav någonting? Så de får fokusera om nu. Göra det de gör bäst - tredjepersonsaction.

Guerilla hade också en DLC förra året, Burning Shores. Sedan tar det tid med AAA. Räkna med 5 år för något helt nytt.

Give yourself away.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha ja, jag glömde att de stod bakom den serien. Inte så konstigt de inte hunnit ut med någonting nytt efter det Men känns ändå tunnsått jämfört med förra generationen då det kändes som det konstant pumpades ut bra spel! Och det är ju inte bara några få studios fel utan det känns som Sony i helhet tappat taktkänslan lite tyvärr. Men det har väl lite att göra med storsatsningen på live service spelen som inte riktigt gav någonting? Så de får fokusera om nu. Göra det de gör bäst - tredjepersonsaction.

Jag ser live service som framtiden även för single player jag menar hur många hade efterfrågat Elder Scrolls 6 om Bethesda fortfarande hade släppt ett nytt DLC varje år till Skyrim efterfrågan hade inte varit alls densamma. Jag tror detta är framtiden för att spelarna får spela länge och får ett jämnt flöde av nytt innehåll det behöver inte gå 5 år innan man ser serien igen utan det kommer nya DLC både större och mindre hela tiden. Jag tror också det är framtiden för att serier inte ska vara försvunna för länge utan att det hela tiden kommer nytt. Jag tänker också att detta är vägen framåt för att karaktärerna fortsätter växa och inte som idag när man jobbar med en karaktär och sen bara ett nytt spel och sen börjar man om från noll igen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Insomniac har ju varit heta med Spider-Man-spelen och Ratchet & Clank Rift Apart på PS5, men Naughty Dogs har väl bara ett par remasters och Guerilla har väl inte släppt någonting till PS5? Sony är ju inte i närheten av att pumpa ut stortitlar som under PS4-eran liksom. Hade jag inte haft så mycket att ta igen som jag missat under PS4-tiden hade jag nog inte varit lika nöjd med min PS5a nu.

Insomniac =
Spider-Man: Miles Morales
Spider-Man: Remastered
Ratchet & Clank: Rift Apart
Spider-Man 2

Naughty Dogs:
Uncharted: Legacy of Thieves Collection
TLOU Part 1
TLOU Part 2

Guerilla Games:
Horizon: Forbidden West
+ Burning Shores

Är alltså 8 spel av 3 utvecklare på PS5 på 3år. Du tycker det är för lite? 😅 Att Naughty Dog bara släppt remasters är ju såklart tråkigt.

Förstår inte riktigt vad du menar, sa ju att det är väl Nintendo som är dom enda som kan slå dom på fingrarna och att dom är de 3 utvecklare som ligger i top 5 ? Nu menar jag ju såklart first party utvecklare som jag också skrev. Kan ju inte jämföra med From Software som släpper sina spel på alla plattformar.

Medlem
Skrivet av itsnotme:

Guerilla hade också en DLC förra året, Burning Shores. Sedan tar det tid med AAA. Räkna med 5 år för något helt nytt.

Självklart! Hade lite hjärnstopp och glömde att de stod för Horizon-serien Att de inte kommer ut med någonting nytt snart är ju därmed fullt logiskt! Men som jag skriver nedan, så var det ingen direkt attack på just de studisorna utan bara en känsla av att Sony inte är lika skarpa som de var under PS4-eran.

Skrivet av Mulisha_:

Insomniac =
Spider-Man: Miles Morales
Spider-Man: Remastered
Ratchet & Clank: Rift Apart
Spider-Man 2

Naughty Dogs:
Uncharted: Legacy of Thieves Collection
TLOU Part 1
TLOU Part 2

Guerilla Games:
Horizon: Forbidden West
+ Burning Shores

Är alltså 8 spel av 3 utvecklare på PS5 på 3år. Du tycker det är för lite? 😅 Att Naughty Dog bara släppt remasters är ju såklart tråkigt.

Förstår inte riktigt vad du menar, sa ju att det är väl Nintendo som är dom enda som kan slå dom på fingrarna och att dom är de 3 utvecklare som ligger i top 5 ? Nu menar jag ju såklart first party utvecklare som jag också skrev. Kan ju inte jämföra med From Software som släpper sina spel på alla plattformar.

Jag kanske var otydlig, jag försökte inte attackera just de tre utvecklarna utan Sony överlag - PS5 utbudet är överlag svagt i min mening även om det inte gör mig så mycket då jag som sagt har mycket från PS4-tiden att ta igen så för mig är remasters och nysläpp (som typ Ghost of Tsushima och Death Stranding) varmt välkomna men det är ju ingenting jämfört med vad som kändes konstanta stora släpp under PS4-eran där Sony fullständigt krossade konkurrensen imo. Så det känns som Sony fumlar mycket nu och inte tar vara på sina studios och samarbetsparntners på samma sätt som de gjorde under förra generationen. Och det har ju inte bara med dessa studios att göra såklart.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Jag kanske var otydlig, jag försökte inte attackera just de tre utvecklarna utan Sony överlag - PS5 utbudet är överlag svagt i min mening

Var ju iofs exakt det du gjorde 🙄

Skrivet av FejkFejksson:

Insomniac, Naughty Dog och Guerrilla borde börja göra spel som säljer, så hade Sony sluppit sparka folk.

Jag håller dock med dig till viss del 😊 Mycket remakes och remasters denna generation. Vissa dunder bra som tex Demons Souls (PS5) och Resident Evil 4 (Multi) och vissa totalt onödiga som tex TLOU.P2.

Men det har även släppts mycket bra också. Och att folk hänger upp sig på det där med Sony sa att det inte kommer några storspel ifrån deras största IPn förens 2024 betyder ju ingenting. Nyss fick vi Helldivers 2 idag släpps Final Fantasy VII Rebirth och strax kommer Rise of the Ronin ut. Tror faktiskt att Playstation behöver dessa nya spel ifrån andra studios för att förbättra deras katalog.

EDIT *
Såg just nu att jag mixar ihop det med 2 användare 😂 låter det stå kvar så jag får skämmas.. Skyller på att jag är trött 🫣

1
Skriv svar