Guild Wars 3 har tyst tillkännagivits

Robot
Guild Wars 3 har tyst tillkännagivits

Men räkna med att det kan dröja ett tag.

#Arenanet, #Guild-wars-3, #Ncsoft, #nyhetstips


Medlem

2032 gissar jag på!

citera mig när ett release datum har tillkännagivits.

Medlem

Wuuuut GW3?? Yeah boi! Release Mars 29, 2024. <--Punkt.

Geeks Gaming

Är minst 5 år bort. Plus är fortfarande helt inne i GW2. Även om man kört de sedan Alphan.

Medlem

Hopppas dom går tillbaka mer mot ettan... Tvåan var inget att hänga i granen

Medlem

Gillade guild wars 1 betan, sen pajade de hela möget och har varit helt ointresserad. Testade tvåan, men nope. Får väl se om trean kan vara något.

Medlem
Skrivet av robbis:

Hopppas dom går tillbaka mer mot ettan... Tvåan var inget att hänga i granen

Skrivet av deezel:

Gillade guild wars 1 betan, sen pajade de hela möget och har varit helt ointresserad. Testade tvåan, men nope. Får väl se om trean kan vara något.

Vad var bättre med 1:an och vad gillar ni inte med 2:an?

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad var bättre med 1:an och vad gillar ni inte med 2:an?

Nu minns jag inte exakt, det är ju trots allt typ 20 år sen Men antagligen var det mycket "nyhetens behag" i början av betan. Minns att de joxade en hel del med hur skills funkade och hade ändrat det till release så jag inte alls gillade hur det var då. tåvan fortsatte längre bort från betan i ettan så pallade inte. Polarn lirade det dock en jäkla massa.

Medlem

När tar det slut med alla dessa themepark mmos.
Såååå tråkigt

Medlem

GW2 är ett unikt MMO, gillar du det så finns det inget annat spel som fyller samma niche så när GW3 väl släpps hoppas jag på något nyskapande.

Medlem

Förstår att det är säkerligen runt fyra år bort baserat på deras rekryteringsannonser från 2022, men ack vad hajpad man blir ändå. Måste erkänna att GW3 tar över hajpen från Ashes of Creation och Dune: Awakening.

Geeks Gaming
Skrivet av m4gnify:

Vad var bättre med 1:an och vad gillar ni inte med 2:an?

De jag snackat med körde typ betan eller en vecka när de släpptes och sen gnäller att där inte finns något att göra. Har kört sedan betan, ja jag kör inte hardcore. Men där är saker jag inte ens rört än för där är så mycket man kan göra.

Visst gw1 har en helt annat atmosfär och ton. Och där är en hel del man saknar. Men att gå tillbaka till ettan nu är svårt. Segt gameplay. Mycket långsammare. Väldigt begränsat. Då de är så få som spelar de nu så måste du köra meta builds för att klara sig. Plus kör du ensam så är där klasser som är omöjliga att köra.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Vad var bättre med 1:an och vad gillar ni inte med 2:an?

allt och ja allt

Medlem

Hoppas de separerar mer från vad som är achievable genom att spela spelet från riktiga pengar.
Det är nog de värsta med gw2, det och att det knappt finns någon karaktärs-progress


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

så trött på nyheter som är "hejsan hoppsan , här är ett nytt spel , jo ja ehumm släpps om 20 år , men ville ändå nämna det redan nu "

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

De jag snackat med körde typ betan eller en vecka när de släpptes och sen gnäller att där inte finns något att göra. Har kört sedan betan, ja jag kör inte hardcore. Men där är saker jag inte ens rört än för där är så mycket man kan göra.

Visst gw1 har en helt annat atmosfär och ton. Och där är en hel del man saknar. Men att gå tillbaka till ettan nu är svårt. Segt gameplay. Mycket långsammare. Väldigt begränsat. Då de är så få som spelar de nu så måste du köra meta builds för att klara sig. Plus kör du ensam så är där klasser som är omöjliga att köra.

Det där är ju helt enkelt inte sant. Man kan klara sig hur bra som helst utan meta builds, och ingen klass är omöjlig att köra.

Medlem
Skrivet av dTexN:

Hoppas de separerar mer från vad som är achievable genom att spela spelet från riktiga pengar.
Det är nog de värsta med gw2, det och att det knappt finns någon karaktärs-progress

Att det är horisontellt progression är ju det bästa med GW2 i min mening. All content är alltid relevant oavsett hur många expansionen de släpper. Ingenting levlas förbi.

Bagslots är väl det enda som man känner att man "måste ha" som kostar mer pengar idag då man kan få 2 gear expansioner var 3e månad nu för tiden.


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Minnels:

Att det är horisontellt progression är ju det bästa med GW2 i min mening. All content är alltid relevant oavsett hur många expansionen de släpper. Ingenting levlas förbi.

Bagslots är väl det enda som man känner att man "måste ha" som kostar mer pengar idag då man kan få 2 gear expansioner var 3e månad nu för tiden.

Lite tråkigt att spamma samma abilities 10 år senare bara och att aldrig få känna sig starkare. Men förstår att det horisontella tilltalar många.

Minns när jag tillverkade min första legendary. Till min förvåning och besvikelse kunde jag placera detta på tradingpost.
Jag tänkte att legendary skulle vara den ultimata prestige och achievment back then med tanke på allt som behövde göras.
Att det då går att köpa dessa för riktiga pengar, med att konvertera till guld. Tog bort all värdighet av att ha vapnet, har fortfarande inte återhämtat mig från besvikelsen. Vet att senare generationer har fixat detta delvis men ej tillräckligt.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

1
Skriv svar