[Deltagare sökes till undersökning om E-SPORT] Sambandet mellan motivation till datorspel, aktuell hälsa, uppleved ensamhet och E-SPORT

Medlem
[Deltagare sökes till undersökning om E-SPORT] Sambandet mellan motivation till datorspel, aktuell hälsa, uppleved ensamhet och E-SPORT

Vem söker vi?
- Du ska vara över 18 år gammal
- Spela någon form av onlinespel (TV-spel, datorspel, mobilspel etc) minst 10timmar/vecka.
- Spela spel inom genrerna Multiplayer Online Battle Arena, First Person Shooter, Realtime Strategy, Battle Royal, Fighting och Sports.

Hur går undersökningen till?
Undersökningen tar ungefär 10 minuter att göra. Du kommer att få besvara ett formulär med frågor som berör bakgrundsinformation, motiv till spelande, upplevd ensamhet och aktuell hälsa.

Deltagandet är frivilligt
Ditt deltagande är frivilligt och du kan när som helst välja att avbryta deltagandet. Om du väljer att inte delta eller vill avbryta ditt deltagande behöver du inte uppge varför.

Om du har några frågor eller funderingar om studentuppsatsen kan du kontakta oss genom att använda kontaktinformationen nedan.

Länk till undersökningen: https://forms.office.com/e/YDDX2juSQy

Rodrigo Rosas - Rodrigorosas@outlook.com
Philippa Califf - Philippacaliff@gmail.com
Psykologprogrammet, Umeå universitet

Medlem

Ifyllt!

Jag förstår att det är svårt att få frågorna att bli bra rent språkligt, men det var några mot slutet som blev riktigt konstiga och man fick svara det "dåliga" alternativet för att få fram att man är glad.
Något att tänka på till nästa gång.
Mvh

Medlem

Har synpunkter, jag kan svara på frågorna när ni har reviderat enkäten.

Det är väldigt lockande har frågor och svar där folk kan skriva men blir sjukt jobbigt att analysera och många fall kan det leda till det blir skit. Finns en grej som heter Survey fatigue och jag fick det för ni hade kontrollfrågor 3 gånger.

Utbildningsnivå borde vara,
Grundskola
Gymnasial
Högskola Grundnivå 2-3 år
Avancerad nivå 2-6 år

(Skippar Forskningsnivå för det kan man räkna in om man ändra på antal år på avancerad nivå)

Felstavning:
jag spelar onlinespel för :
... som förströelse

Svarsalternativen behövs göras om helt på alla sidor.
Du saknar ett neutralt svar.
Samt ändra denna frågan om hur många timmar i veckan du spelar till en skala.
Mindre än 10 timmar
11-15 timmar
16-20 timmar
Mer än 30 timmar

Verkar som du har kontroll frågorna 3 gånger?
Fortsättningsdelen behövs inte alls, för det blir ju tredje gången du frågar vissa saker.
Ensamhet sidan har också för många kontrollfrågor.

Det är inget personligt och hoppas ni inte tar illa upp, har nämligen gått sociologi/beteendevetare utbildning en gång i tiden, har haft typ en kurs i göra enkäter. Blir sjukt jobbigt samla alla svar om folk får skriva själv, för folks ordsförråd varierar. Inte kul får 40 olika svar på en fråga, eller mer än det. Det ser inte bra ut och det försvagar analysdelen.

Ska vara enkelt förstå , inga missuppfattningar osv. Tror man kan googla fram tips hur man gör en bra enkät.

1
Skriv svar