Medlem
Homeworld 3

Visst är det några här som hoppat in i spelet nu iom releasen igår (i helgen)?

Istället för att försöka hitta rätt mellan Steam's recensionsbomber och Youtube's alldeles för lättimponerade influerare så tänkte jag höra med er som har lirat spelet lite nu. Är spelet värt sitt fullpris eller gör man bäst i att avvakta?

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

14 timmar tog det mig att slutföra kampajen på medium och sedan testa Co-Op läget War Games lite. Sedan kände jag mig ganska mätt för nu.

Jag är ganska besviken över kampanjen. Homeworld var spel som handlade om ett folks episka resa i olika former (HW. HW:C.HW2), det handlade aldrig om ytligt drama mellan individer. Kampanjen i HW3 var även kort.

Så jag hoppas spelet säljer så BBI får möjlighet att fortsätta på storyn. Finns utrymmer för det med tanke på slutet. Men då hoppas jag man lär sig av den feedback man får nu om hur besvikna många är över det narrativ de valde samt hur begränsat det var.

Co-Op läget är dock nytänkande och det kommer de expandera via sin roadmap. Så vill man vänta lite så kan man hålla ett öga på det. Kan även köras solo om man inte vill ha med sig andra.

Medlem

Jag har kört 10 missions i kampanjen och tycker den håller hyfsad kvalite med varierande uppdrag som att försvara sig, ta sig igenom astroidbälten mm. Klrde lite Wargames i demot och gillade det skarp så det blir att hugga tänderna i när kampanjen är över. Gillade man de gamla har man mycket att hämta här. Bra ljudbild och riktigt vackert vissa vyer. Tycker helt klart det varit värt pengarna hittills.

signatur

1# FZ Troll

1
Skriv svar