Arkane Austin säger hejdå med Redfalls sista uppdatering

Medlem
Skrivet av Iggge:

Ja, säkerligen en del. Men inte det jag syftar på för det finns alltid någon som tycker spelet är dåligt, i varierande omfattning.
Men jag tror inte Redfall i samma utsträckning fått så negativt omdömme om det inte vart sån negativitet mot det från första början.
Det hela började enligt mig med att PlayStation blev av med spelet och vi ser flera som sågar spelet utan att man ens testat det, vilket är fel enligt mig.

Man får väl ändå förutsätta att seriösa journalister/skribenter har såpass mycket yrkesstolthet att de gör sitt jobb. När det kommer till fanboys är det ju en annan sak naturligtvis.

Medlem
Skrivet av Iggge:

Mycket tråkigt. Detta var för mig ett av 2023 års bästa spel. Jag gick in i spelet helt neutralt och fann självklart ett par buggar, men inget som påverkade spelbarheten, utan gav oss ett gott skratt istället som sedan åtgärdades efter första uppdateringen.

Men det jag finner oroande är hur folk hatar på en produkt man aldrig testat, eller i vissa fall väldigt sparsamt. Vi ser massvis med betyg från personer som spelar under 2h och ger spelet sämsta tänkbara betyg. Ser även en drös spelare som är arga för att det inte släpptes på PlayStation, och av den anledningen man väljer att rata spelet och studion.
För mig är det lite bisarrt faktiskt, men framförallt väldigt sorgligt.

Det var som när jag spelade igenom Metal Gear Survive. Jag tyckte att det var ett helt ok spel. Inget mästerverk men inte heller ett totalt haveri. Mellanmjölk typ.
Så för min del var det konstigt att se så många ge det spelet absolut lägsta möjliga betyg. Tror dom flesta bara var irriterade på Konami.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Fast Cyberpunk blev räddat, det var ju en soppa.

Skillnaden på cyberpunk och detta, var att de som gjorde red fall ville egentligen börja om eller skrota det helt. Microsoft sa nej och pushade ut det. För de behövde ha ett nytt exklusivt spel. Sedan blev det denna soppa. Medans de andra brann för cyberpunk och att det skulle bli det bästa spelet de kunde göra. Därav är det inte samma sak. Men jo redfall kunde blivit något om de fått tid.

Medlem
Skrivet av Iggge:

Ja, säkerligen en del. Men inte det jag syftar på för det finns alltid någon som tycker spelet är dåligt, i varierande omfattning.
Men jag tror inte Redfall i samma utsträckning fått så negativt omdömme om det inte vart sån negativitet mot det från första början.
Det hela började enligt mig med att PlayStation blev av med spelet och vi ser flera som sågar spelet utan att man ens testat det, vilket är fel enligt mig.

Känns som negativiteten kom i samma veva som det gick upp för folk att spelet var i dåligt skick, så det har nog fått mestadels de omdömen det förtjänar. Tycker det är konstigare med resonemang om att man inte ska ge spel som Cyberpunk eller Redfall negativ kritik före de "fått en chans" att patcha spelen. Sen så kan man förstås inte ta alla användaromdömen på allvar iom recensionsbombning etc, men det tycker jag inte är något "sorgligt", det är bara naivt att tro att alla privatpersoner skriver objektiva omdömen. Då får man själv bilda sig en seriösare uppfattning genom att helt enkelt titta på några bra utförda recensioner istället för att väga köp utefter hur många stjärnor ett spel fått på en butik.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Bra att studion lägger ner. Skapar man något så gruvligt dåligt som Redfall så bör man upphöra att existera.

Många här verkar tro att en studio per automatik har kompetens att bygga bra grejor baserat på något de tidigare har byggt. Så funkar det inte. Människor kommer och går vilka, oftast, är de som avgör kvalitén på produkten. Vilket vi ser tydligt här.

Så du menar att deras nästa spel omöjligen kan vara bra? På samma sätt Redfall blev kasst efter Prey kan deras nästa bli världens hit.
Du motsäger dig själv här.

Medlem
Skrivet av Keneay:

Så du menar att deras nästa spel omöjligen kan vara bra? På samma sätt Redfall blev kasst efter Prey kan deras nästa bli världens hit.
Du motsäger dig själv här.

Nej, det är inte alls vad jag menar.

Vet inte hur jag kan vara tydligare.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Nej, det är inte alls vad jag menar.

Vet inte hur jag kan vara tydligare.

Jag tänker att det går åt båda håll, kan man bli mycket sämre så bör man rimligen även kunna lära sig av misstagen och bli bättre igen så det är synd att de anställda blir av med jobbet tycker jag. Har man däremot fått flera chanser men aldrig lyckas förstår jag ditt resonemang.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Fast Dishonored är från Arkane Lyon inte amerikanska Arkane Austin, Prey var ju grymt synd att det inte blir fler sådana spel från dem.

Det första Dishonored är utvecklat av både Lyon och Austin. Dishonored 2 däremot är främst utvecklat av Arkane Lyon.

Medlem
Skrivet av Iggge:

Mycket tråkigt. Detta var för mig ett av 2023 års bästa spel. Jag gick in i spelet helt neutralt och fann självklart ett par buggar, men inget som påverkade spelbarheten, utan gav oss ett gott skratt istället som sedan åtgärdades efter första uppdateringen.

Men det jag finner oroande är hur folk hatar på en produkt man aldrig testat, eller i vissa fall väldigt sparsamt. Vi ser massvis med betyg från personer som spelar under 2h och ger spelet sämsta tänkbara betyg. Ser även en drös spelare som är arga för att det inte släpptes på PlayStation, och av den anledningen man väljer att rata spelet och studion.
För mig är det lite bisarrt faktiskt, men framförallt väldigt sorgligt.

Välkommen till forumet, först och främst.
Jag måste säga att det är vågat (och/eller trolligt) att hoppa huvudstupa in och försvara Redfall som första aktivitet, men det skapar en intressant diskussion i alla fall, så länge tråden inte spårar ur.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Välkommen till forumet, först och främst.
Jag måste säga att det är vågat (och/eller trolligt) att hoppa huvudstupa in och försvara Redfall som första aktivitet, men det skapar en intressant diskussion i alla fall, så länge tråden inte spårar ur.

Tack så mycket. Men jag försvarar inte Redfall i sig, utan mer hur en pass illa det kan gå snabbt om folk bestämmer sig för att ett spel är dåligt, oavsett om man spelat det eller inte.
Jag är rätt säker på att detta inte är första, eller sista studion som läggs ned på grund av ett spel som haft en svag start.

Sen att jag hade kul med att spela Redfall var bara ett plus

Medlem
Skrivet av Keneay:

Jag tänker att det går åt båda håll, kan man bli mycket sämre så bör man rimligen även kunna lära sig av misstagen och bli bättre igen så det är synd att de anställda blir av med jobbet tycker jag. Har man däremot fått flera chanser men aldrig lyckas förstår jag ditt resonemang.

Jag tror att jag håller med dig. Problemet för studion blir ju att om den blev sämre för att människor lämnade. De som lämnade kan ta lärdom, men det gynnar ju inte studion då de ej är kvar?

Om studion lär sig att den presterar sämre utan dessa personer, hur ska den lösa det?

Jag är helt med dig om att det är synd att anställda blir av med jobbet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Iggge:

Mycket tråkigt. Detta var för mig ett av 2023 års bästa spel. Jag gick in i spelet helt neutralt och fann självklart ett par buggar, men inget som påverkade spelbarheten, utan gav oss ett gott skratt istället som sedan åtgärdades efter första uppdateringen.

Men det jag finner oroande är hur folk hatar på en produkt man aldrig testat, eller i vissa fall väldigt sparsamt. Vi ser massvis med betyg från personer som spelar under 2h och ger spelet sämsta tänkbara betyg. Ser även en drös spelare som är arga för att det inte släpptes på PlayStation, och av den anledningen man väljer att rata spelet och studion.
För mig är det lite bisarrt faktiskt, men framförallt väldigt sorgligt.

Jag tror att det är naturligt. Om något hypas väldigt mycket men inte får en respons som motsvarar hypen så känns "detta något" sämre än vad det kanske faktiskt är.

Edit: välkommen till forumet! 😇


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar