V-rising server.

Medlem
V-rising server.

Hejsan på er,

Vi är 3 kompisar som kör v-rising just nu. Jag öppnade precis servern för publikt användande då den står på en ganska bra burk samt fiber. Om någon vill spela på en burk med låg latens och ett vänskapligt community så joina gärna.

Vi hjälper gärna till om man fastnar på någon boss eller liknande.

Sök på Sigfrid i servern-browsern så dyker den upp.
Det är en PvE-server.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Chefredaktör
Skrivet av theBoosing:

Hejsan på er,

Vi är 3 kompisar som kör v-rising just nu. Jag öppnade precis servern för publikt användande då den står på en ganska bra burk samt fiber. Om någon vill spela på en burk med låg latens och ett vänskapligt community så joina gärna.

Vi hjälper gärna till om man fastnar på någon boss eller liknande.

Sök på Sigfrid i servern-browsern så dyker den upp.
Det är en PvE-server.

Kul! Hoppar in ikväll om spelgudarna är med mig och ger mig speltid ikväll!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Kul! Hoppar in ikväll om spelgudarna är med mig och ger mig speltid ikväll!

Kul!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Ganska många totala spelare just nu, tror inte någon från FZ dock.
Finns fortfarande ytor kvar för sin bas om man vill lira.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Chefredaktör

Jag och Olander joinade igår kväll!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Jag och Olander joinade igår kväll!

Men fasen va skoj, vad nickar ni?


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Chefredaktör
Skrivet av theBoosing:

Men fasen va skoj, vad nickar ni?

Brimstone & Vådlander!

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Brimstone & Vådlander!

Häftigt,

Noterar att ni bor i varsit slott. Ni vet säkert, men man kan skapa en klan och spela tillsammans om man vill och bo under samma tak. Då för att klara questerna räcker det med att man bygger en utav allt så klickar den andra spelaren på samma grej sen så progressar han också i questen.

Klan finns på escape > social. Då ser man varandra på kartan också.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Kul, jag joinar!

Medlem

Kul! Ska också försöka joina.

Chefredaktör
Skrivet av theBoosing:

Häftigt,

Noterar att ni bor i varsit slott. Ni vet säkert, men man kan skapa en klan och spela tillsammans om man vill och bo under samma tak. Då för att klara questerna räcker det med att man bygger en utav allt så klickar den andra spelaren på samma grej sen så progressar han också i questen.

Klan finns på escape > social. Då ser man varandra på kartan också.

Vi joinade faktiskt inte som ett team, det var mer en slump att vi joinade samma kväll

Medlem
Skrivet av omgponies:

Kul, jag joinar!

Skrivet av Snubbelfot:

Kul! Ska också försöka joina.

Välkomna skall ni vara!

Skrivet av Daniel Sjöholm:

Vi joinade faktiskt inte som ett team, det var mer en slump att vi joinade samma kväll

Jaha haha
Hoppas välkomstmössan kommer till användning

//Jollers


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Trevlig med så många på servern, idag peakar vi på ca 15 samtidiga spelare på kvällarna. Särskilt i startzonerna börjar det bli lite fullt med slott men letar man sig utåt så finns det ganska många platser kvar.

Det borde med andra ord gå att få hjälp av varandra om man är fast på någon boss eller liknande, det går även utmärkt att pinga mig om jag är online. Jag nickar Jollers i spelet.

Inatt lade jag in en uppdatering som kommit till v-rising på servern. Patch notes nedan.
https://store.steampowered.com/news/app/1604030?emclan=103582...

Servern har klättrat från plats 4500 till 1001 nu när jag kikade. På under 2 veckor, det är en riktigt bra utveckling.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

@Daniel Sjöholm

Riktigt roligt att ni kör vidare på servern och har roligt! Det betyder en del för mig så jag vet hur den presterar med mera. Har fått positiv feedback när jag frågar ingame hur den upplevs.

Såg Fz-fredag i efterhand, Snyggt namn som din häst och slav har fått hahahaha.
Det kanske är dags att döpa servern till FZ.se snart


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Har uppdaterat servern till senaste versionen av v-rising + hotfix för dem.

Noteringar:
https://store.steampowered.com/news/app/1604030?emclan=103582...


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Köpte precis och joinade servern.

Medlem
Skrivet av Jud1t:

Köpte precis och joinade servern.

Skoj! Ha en rolig upplevelse! Spelet är makalöst bra tills man når slutet, då saknas det innehåll men vägen dit är enormt häftig.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Skoj! Ha en rolig upplevelse! Spelet är makalöst bra tills man når slutet, då saknas det innehåll men vägen dit är enormt häftig.

Tack för välkomnandet!

Skribent

Jag och omgponies är i klanen FZ. Det går fett bra, men varsitt slott pga särbo = kulbo.

Angående end game, så fattar man att det nog blir lite tomt. Är väl bara Rifts som egentligen finns? Om man inte vill farma bossar.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Joinade precis efter att 3e servern jag var på lades ner. Framme vid Dracula senast, så kul att börja om för fjärde gången

Lirar som Mirage.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Jag och omgponies är i klanen FZ. Det går fett bra, men varsitt slott pga särbo = kulbo.

Angående end game, så fattar man att det nog blir lite tomt. Är väl bara Rifts som egentligen finns? Om man inte vill farma bossar.

Ja, spelet saknar endgame för det finns ingen direkt mening att spela när alla bossar är döda.

Men vägen dit var helt otrolig tyckte vi!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av Mirage:

Joinade precis efter att 3e servern jag var på lades ner. Framme vid Dracula senast, så kul att börja om för fjärde gången

Lirar som Mirage.

Ouch! Har haft servern på 24/7 sen release av 1.0 och har inga planer på att stänga 😊

Börjar bli lite fullt på områden att bygga bas bara hehe, men några finns det!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ouch! Har haft servern på 24/7 sen release av 1.0 och har inga planer på att stänga 😊

Börjar bli lite fullt på områden att bygga bas bara hehe, men några finns det!

Några? Ser ut som 80% av Farbane är obebyggt.

Enda fördelen med fjärde omstarten är att det går jävligt fort att levla gear. Nitade Quincey tidigare idag.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Några? Ser ut som 80% av Farbane är obebyggt.

Enda fördelen med fjärde omstarten är att det går jävligt fort att levla gear. Nitade Quincey tidigare idag.

Ofan, jäklar vad det decayat slott då! Men det är ett sånt spel, är man klar med alla bossar är man klar hehe.
Nice progress man!


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem
Skrivet av theBoosing:

Ofan, jäklar vad det decayat slott då! Men det är ett sånt spel, är man klar med alla bossar är man klar hehe.
Nice progress man!

Leandra härnäst, men hon får vänta tills imorgon.


signatur

I drank what?

Skribent
Skrivet av theBoosing:

Ja, spelet saknar endgame för det finns ingen direkt mening att spela när alla bossar är döda.

Men vägen dit var helt otrolig tyckte vi!

Det är den! Har fortfarande några goingar kvar att dräpa.


signatur

I am the black wizards.

Medlem

Servern uppdaterad till senaste version. Jag passade på under natten när ingen var inloggad.

General

Added support for loading a specific auto-save using the “Load Game” option. This allows players to load previous saves in case the latest auto-save becomes corrupt. However, this won’t recover lost saved data or progress from auto-saving issues.
The “Leave Game” button in the System Menu now displays “Save & Exit” if you are the game’s host. This is to clarify that the game always saves when you leave it.

Bug Fixes

Fixed an exploit where players could clip through doors using the Sword Shockwave ability.
Fixed a bug where players sometimes could not select a waypoint to teleport or a coffin to respawn in.
Fixed a potential crash when navigating the Build Menu.
Fixed a potential crash triggered by a player destroying a Refinement station while another player looked at recipes.
Fixed a potential crash that could occur when interacting with Servants.
Fixed a potential crash caused by renaming stations or containers.
Fixed a crash related to castle relocation that could occur if a player left the territory during the relocation process while building.
Fixed a potential crash when interacting with the Devourer.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Gött! Det är ledsamt hur tom den är ofta, har bara sett en person prata vid ett tillfälle. :/


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Gött! Det är ledsamt hur tom den är ofta, har bara sett en person prata vid ett tillfälle. :/

Ja, det är spelet i sig. Det tar slut.... vi var väldigt aktiva vid release sen när dracula var död har ingen loggat in i princip.
Efter en vecka i dalarna kanske jag tänker om, och gör något häftigt som en pvp-server på sidan av eller liknande med wipes.


signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled

Medlem

Har inte fått kläm än på hur den sociala delen fungerar. Finns det någon mening att spela ihop? Enklare, roligare?

12
Skriv svar