Assassin's Creed Shadows-förbokningarna "väldigt starka"

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Tror vi alla vet varför...

Medlem
Skrivet av Sarato:

Tror vi alla vet varför...

Ja tråkigt nog har du säkert rätt..

Gen
Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Oh herre- flera personer här som rent av verkar stolta över att de förhandsbokat och dessutom Ultimate editions med argument som att "man vet vad man får".

Ni får inte glömma att vi inte har fått se en enda sekund gameplay än.

Inte konstigt att spelbranschen ser ut som den gör nuförtiden

Du har helt rätt men samtidigt känns just AC serien som något extremt konstant, iaf sedan Origins tycker jag. Det är samma fonter, samma menyer, samma assets, samma animationer, samma karta osv. Det enda som skiljer dem något åt är combat. Personligen tyckte jag det var ett större hopp mellan Black Flag och Unity (samt Black Flag mot de äldre delarna).

Är man ett stort fan så känns det som att man vet exakt vad man får. Sen är det givetvis sorgligt att det är så Väldigt lite innovation helt enkelt.

Medlem

Så hon ör en ninja och han en samuraj? Har jag förstått det rätt.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem
Skrivet av Sillgam:

För att jag inte tycker det är intressant alls?

Skrivet av Sarato:

Tror vi alla vet varför...

Skrivet av Sillgam:

Ja tråkigt nog har du säkert rätt..

Sitt inte och insinuera, har ni något att säga så säg det.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

För att jag inte tycker det är intressant alls?

Sitt inte och insinuera, har ni något att säga så säg det.

Vit man = intressant. Svart man = ointressant. #gamergate osv

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Vit man = intressant. Svart man = ointressant. #gamergate osv

Du har verkligen inte läst något av mina föregående inlägg, eller hur?


signatur

I drank what?

Medlem

Tror en del i tråden har jättemånga konton på sociala medier och jobbar åt Riks.

För mig så är det en intressant vinkel, och inte en karaktär som återgetts i ett spel tidigare, AFAIK. Tror nog inte att jag kommer spela det ändå, aldrig kört ett enda Ass spel.

Om man inte gillar det så kostar det absolut ingenting att inte spela det. Dom kommer inte ändra det heller, spelar ingen roll hur många "antiwoke"-floskler man kan spy ut och försöka övertyga alla andra att det här är hin håle själv bara för att man inte håller med om deras val av story.


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

Medlem
Skrivet av inso:

Tror en del i tråden har jättemånga konton på sociala medier och jobbar åt Riks.

För mig så är det en intressant vinkel, och inte en karaktär som återgetts i ett spel tidigare, AFAIK. Tror nog inte att jag kommer spela det ändå, aldrig kört ett enda Ass spel.

Nä inte i något av denna kaliber, mig veterligen. Men Yasuke har tidigare porträtterats i spel som Nioh 1, Nioh 2 och Samurai Warriors 5, och är inspirationen bakom Takashi Okazakis Afro Samurai (som också finns som spel). Finns ett spel under utveckling också som heter YASUKE: A Lost Descendant, men det vet jag tyvärr inte mycket om alls.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Det mest sålda PS5-spelet på japanska Amazon i skrivande stund också.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Det mest sålda PS5-spelet på japanska Amazon i skrivande stund också.

<Uppladdad bildlänk>

Men "riktiga japaner" klagar ju 😭

Medlem
Skrivet av Thane:

Hur kan det påverka inlevelsen negativt att spela som en historisk person?

Läs om, läs rätt 🙂

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Ni har dock absolut noll vetskap om varför de valde just honom och antar bara saker just nu för att det ska passa erat eget narrativ.

Det kan mycket väl vara så att de ville ha två karaktärer från början men tyckte att om båda var från Japan, skulle det inte bli lika spännande om de växte upp i en liknande miljö. De undersöker vad de skulle kunna hitta på istället och hittar då Yasuke, som är lite av ett tomt blad där de kan skapa en berättelse - och som råkar vara svart.

Kan det vara så? Eller var det endast hudfärgen de gick på?

Mmm, det finns så många väldigt intressantare individer i Japans historia att välja bland... men de valde Yasuke som bara råkar vara svart och den enda av sitt slag 🤭

Moderator | Testpilot
Skrivet av rövslickarn:

Mmm, det finns så många väldigt intressantare individer i Japans historia att välja bland... men de valde Yasuke som bara råkar vara svart och den enda av sitt slag 🤭

Han är ju dock intressant. En svart person och utstött som måste upptäcka och lära sig hur landet fungerar samtidigt som vi spelare måste det. De flesta dör kommer se med på honom och vara emot honom vilket jag personligen tycker är en härlig twist istället för att han skulle varit uppväxt i landet.

Dessutom får man ju spela som en renodlad Japan också, men det är väl inte heller bra för hon är kvinna låter det ju som på många av er


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Han är ju dock intressant. En svart person och utstött som måste upptäcka och lära sig hur landet fungerar samtidigt som vi spelare måste det. De flesta dör kommer se med på honom och vara emot honom vilket jag personligen tycker är en härlig twist istället för att han skulle varit uppväxt i landet.

Dessutom får man ju spela som en renodlad Japan också, men det är väl inte heller bra för hon är kvinna låter det ju som på många av er

Hattori Hanzo är det uppenbara valet, både samurai och ninja. Hade passat helt perfekt om man ska basera karaktären på en sann person.
Att kunna spela som en kvinna bryr jag mig inte så mycket om så länge det passar i spelet.

Man kan så klart ha en svart som huvudperson, så länge det passar i sammanhanget, vilket det inte gör här.
Han är enbart vald p.g.a. sin rastillhörighet.
Vi måste bli tvångsmatade dessa uppfattningar om ras- och könsidentiteter samt sexuella läggningar som storföretagen och nyhetsmedier sprider.
Har du inget emot det så köp spelet men jag lägger mina pengar efter mitt samvete, alltså inget köp.

Sluttjatat om detta.

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Man kan så klart ha en svart som huvudperson, så länge det passar i sammanhanget, vilket det inte gör här.

Förklara gärna varför det inte passar med en historisk person i det här sammanhanget?

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Har du inget emot det så köp spelet men jag lägger mina pengar efter mitt samvete, alltså inget köp.

Så ditt samvete säger att du vill spela som en historisk person men inte som en svart historisk person?
Okej...

Medlem
Skrivet av rövslickarn:

Har du inget emot det så köp spelet men jag lägger mina pengar efter mitt samvete, alltså inget köp.

Men om dom hade större pattar?


signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

123
Skriv svar