Ny Heroes 3 Mod Launcher

Medlem
Ny Heroes 3 Mod Launcher

Tjo,

Jag vet att det finns en del fans av Heroes of Might & Magic III här. Jag tänkte att alla kanske däremot inte har provat moddar, än mindre känner till att communityn har en ny mod launcher som är ligor bättre än det som fanns tidigare.

Det är bara att ha spelet installerat, sen sköter du resten via launchern, inkl. installation etc. Mycket lättare att få med vänner och liknande nu utan att behöva skicka en massa länkar överallt. Du kan också hitta moddar för moddarna (så att säga) via en inbyggd mod browser för t.ex. ERA.

Man kan ladda ner launchern här: https://github.com/HeroesLauncher/heroeslauncher/releases/lat...

Här är några bilder på menyn.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Funderar på varför jag skulle använda den? Är det bara bra att ha om man moddar mycket eller spelar moddar av moddar? Om man bara kör t ex hota så behöver man väl bara HD Launchern?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Redaktör
Ponny

Blir tbh glad bara jag ser Heroes of Might and Magic-loggan.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag kör HD-modden med Horns of The Abyss, det är så många bra quality of life-uppdateringar så blir nästan helt nytt.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Funderar på varför jag skulle använda den? Är det bara bra att ha om man moddar mycket eller spelar moddar av moddar? Om man bara kör t ex hota så behöver man väl bara HD Launchern?

Jo, tekniskt sett. Men den nya launchern gör det mycket lättare att installera både HOTA och andra stormoddar (som syns i bild). För mig är det en ordentlig uppgradering som gör det mycket lättare att få med polare i spel utan att behöva strula en massa med hur man installerar etc. Mycket mer självförklarande med den nya launchern, och vill man prova en annan mod kan man enkelt göra det med istället för att behöva leta upp rätt grejer etc.

Jag spelar t.ex. både HOTA och ERA, för mig är det grymt att kunna bjuda in polare med den nya launchern och slippa en massa huvudbry om att skicka dem rätt länkar och instruktioner för installation etc.

Skrivet av Fredrik Eriksson:

Blir tbh glad bara jag ser Heroes of Might and Magic-loggan.

<3


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

1
Skriv svar