Bästa Spelmusik-tråden

Medlem
Bästa Spelmusik-tråden

Castlevania II - Bloody Tears

Vilken spelmusik tycker du är BÄST?

  • Max 1 låt / inlägg

  • Covers / Remasters / Remixes… OK!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Starka minnen från första Trine. Var underbart när man kunde köpa OST till iPod och lyssna Astral Academy på kvällspromenaderna med hunden.

Medlem

Musiken man hör i huvudet när man smyger!


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem

signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

@kebbe
Jag minns Trine 1 som ett schysst indiespel på sin tid. Oväntat bra musik!

@Akronym
Första gången jag hör musiken och det låter riktigt bra!

@smuts
Metal Gear-spelen har så sjukt bra musik!
Den bästa (i mitt tycke) är nog Main Theme till MGS2:


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Ben Daglish's Last Ninja ligger altid varmt om hjärtat. Att han spelade på konserter med Fastloaders är så nostalgiskt att det förslår.

Jag tog denna videon för att Ben Daglish var med men Fastloaders har mycket bättre covers

Edit: Mycket bättre covers än denna skulle det stå. Metal for the win!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Sword Of Vermilion till Mega Drive var kanske inte det allra bästa RPG-spelet men musiken håller hög klass.


signatur

What Time Is ♥?

Medlem

signatur

Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor, snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
Nalle Puh

1
Skriv svar