Familjerna till offren från skolskjutningen i Uvalde stämmer Activision

Skrivet av norrby89:

Hur vet du det? Helt plötsligt kanske dom bygger en bomb istället och halva skolan blir en krater och betyderligt fler dör.

Är inte direkt svårt att hitta instruktioner online där allt man behöver för de finns på Ica och biltema.

Problemet är som vanligt att ingen vill/kan göra något åt det faktiska problemet.

Du kan ju ganska lätt bevisa att du har rätt!

Är ju bara att visa att USA ligger sämst bland världen när det gäller mental hälsa.
Och visa alla skjutsningar i USA att gärningsmannen är just mentalt sjukt och då faktiskt sitter på mentalsjukhus istället för i fängelse..


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Aaa jo absolut.. Det fungerar ju..
Bara kolla på sveriges "LIBERALA" vapenlagar...
Kriminella kommer Alltid ha tillgång till vapen..

Känns dom detta idiotiska argument borde vara dött för länge sedan.
Att attackera vapen kommer inte gör någonting alls.
Däremot att gå till roten med problemet dvs psykisk ohälsa, mobbning osv.

Sen Australien förändrade sina vapenlagar 1996 och 2002 har de haft 0 (noll) massakrer (fler än 4 döda). Innan hade de nästan en per år.
Även självmord, mord och andra skjutvapenrelaterade dödsfall har gått ner.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Du tror på fullaste allvar att vi kan bekämpa mental ohälsa? Har vi många skolskjutningar här i Sverige menar du? Visste att nån idiot som dig skulle visa sitt fula tryna och skylla på mental ohälsa. Nej, problemet är vapen. Fakta, ingen diskussion ens. Vilket är snabbast och lättast att bekämpa tror du? Mental ohälsa eller ta bort vapnen tror du? Exakt. Så vitt jag vet sker bara skjutningar mest i storstäderna som Malmö och Sthlm här men vad vet jag. För övrigt är det massor av "fullt friska" individer som är kriminella som använder vapen i USA.

För mig är det inte ens något att argumentera om, vapenkulturen måste förändras i USA, enda sättet att få bot på skolskjutningarna. Argumentet att det är mental ohälsa funkar inte längre. Kom med något bättre om du ska argumentera. Om du drar det kortet så blir man bara förbannad för då visar du dig hur iq befriad du är.

Du får utveckla dit resonemang mycket om hur det ska bekämpas isåfall om jag ska ta dig seriöst.

Tror du tyvärr har fel där, rätten att bära vapen är lagstadgad i USA. 2nd amendment tror jag. Flesta amerikaner är väääääldigt måna om just detta och skulle gå över lik för skydda den.

Sen angående hälsan, ja är.nog lögn i helvete där med då dels är dom 350miljoner sen skiljer sig sjukvården / försäkringar där många kanske inte ens kan gå till sjukvården. Bara att föda ett barn är en 80-100.000kr i US medans i Sverige par 100-lappar för mat,säng typ.

Där emot har ju något gått snett, sen om det är föräldrar eller vad det nu är kan man ju bara gissa om. Mina barn har spelat CoD osv och gick ju bra. Tycker dela det är för enkelt i US och stämma någon. Nån brände sig på kaffe på Starbucks stämde och vann. Nån åt sig tjock på Mc'd stämde och vann. En rökare stämde Morris stämde och vann.

Varje skjutning är ju tragik i sig, men håller med att vända sig till speltillverkare är inte lösningen iaf.

Medlem

I Sverige 2010 kunde man få ett vapen i handen på 5 timmar utan några som helst kontakter. Jag skulle gissa på att det går ännu snabbare idag.

https://www.expressen.se/kvallsposten/vi-koper-vapen-pa-fem-t...

Medlem
Skrivet av Atorak:

Tror du tyvärr har fel där, rätten att bära vapen är lagstadgad i USA. 2nd amendment tror jag. Flesta amerikaner är väääääldigt måna om just detta och skulle gå över lik för skydda den.

Sen angående hälsan, ja är.nog lögn i helvete där med då dels är dom 350miljoner sen skiljer sig sjukvården / försäkringar där många kanske inte ens kan gå till sjukvården. Bara att föda ett barn är en 80-100.000kr i US medans i Sverige par 100-lappar för mat,säng typ.

Där emot har ju något gått snett, sen om det är föräldrar eller vad det nu är kan man ju bara gissa om. Mina barn har spelat CoD osv och gick ju bra. Tycker dela det är för enkelt i US och stämma någon. Nån brände sig på kaffe på Starbucks stämde och vann. Nån åt sig tjock på Mc'd stämde och vann. En rökare stämde Morris stämde och vann.

Varje skjutning är ju tragik i sig, men håller med att vända sig till speltillverkare är inte lösningen iaf.

Grejjen är om den där 2nd amendment gör att vilken person helst får bära vapen så är det ju dags att skrota den. Fast det är ju svårt kan man säga. Jag ger inte mycket för den, vet inte hur bakgrundskontroller o sånt funkar i USA men det borde kunna skärpas etc. Men ja vapenvåldet, skolskjutningar etc kommer inte sluta än på ett tag i USA när vem som helst kan bära vapen.

Medlem
Skrivet av Byssan:

I Sverige 2010 kunde man få ett vapen i handen på 5 timmar utan några som helst kontakter. Jag skulle gissa på att det går ännu snabbare idag.

https://www.expressen.se/kvallsposten/vi-koper-vapen-pa-fem-t...

Utan några som helst kontakter säger du..

"Strax efter klockan 13 på söndagen framförde vi till en kontakt att vi önskade köpa ett vapen."

Sen är det kanske inte världens grej att skaka fram namn via namn o.s.v, men det är kanske tillräckligt svårt för att en mentalt labil person ska lyckas.

Jag tänker inte ta gift på det men det är väl dessutom sällan det är illegalt förvärvade vapen som använts i skolskjutningar? I alla fall i USA.

123
Skriv svar