Robot
F1 24

Codemasters behärskar konsten att få upprepningar att kännas fräscha.

#f1-24


Medlem

Väntar tills det släpps nästa år på Game Pass/Ea Play. F1 23 släpptes ju till Game Pass inom 1år.


signatur

PEACE✌️

Medlem

Tack för recensionen.
Hinner tyvärr knappt spela F1 23, så detta får väl vänta, om alls

Medlem

Tyvärr. Vägrar lägga pengar på en kopia av förra året.

Medlem

Låter trevligt! Alla sportspel har ju en tendens att bli långtråkiga och tillslut känner man bara att man kunnat spenderat de timmarna någon annanstans... och allt bara för att se lite statistik i 5 minuter i slutet av säsongen...

Tack för recensionen

Redaktör
Skrivet av Rh3nium:

Tack för recensionen.
Hinner tyvärr knappt spela F1 23, så detta får väl vänta, om alls

Skrivet av HerrWass:

Låter trevligt! Alla sportspel har ju en tendens att bli långtråkiga och tillslut känner man bara att man kunnat spenderat de timmarna någon annanstans... och allt bara för att se lite statistik i 5 minuter i slutet av säsongen...

Tack för recensionen

Tack för läsningarna!

Ja, årliga utgåvor är sällan spännande, snarare tvärtom. Men Codies har bra nivå på senare år, lyckas komma med en del förändringar trots rätt låst material att bygga av. Jag blev förvånad av att det här underhåller så pass mycket. Men om jag gick i köptankar och äger F1 23 så hade jag funderat noga.


signatur
Medlem

Finns det någon rad ni kan tillägga angående online-läget?
Jag brukar endast köpa F1 för att köra online, rankings och ligor etc. Förra versionen hade samma buggar och issues online som i princip alla versioner haft sedan 2020.. Vet vi om någon av dem är åtgärdad? (Black screen för alla i lobbyn om någon ALT-F4ar under loading, skumma safety-cars, konstiga varningsflaggor osv.)

Redaktör
Skrivet av Gahu:

Finns det någon rad ni kan tillägga angående online-läget?
Jag brukar endast köpa F1 för att köra online, rankings och ligor etc. Förra versionen hade samma buggar och issues online som i princip alla versioner haft sedan 2020.. Vet vi om någon av dem är åtgärdad? (Black screen för alla i lobbyn om någon ALT-F4ar under loading, skumma safety-cars, konstiga varningsflaggor osv.)

Jag har inte kört online så mycket, så har inte sett nån av de grejerna. Kollade Steamforumet nyss, såg inget om dessa problem där. Men vänta ett tag innan du köper, om problemen finns lär spelare skriva det, gissar jag. Det släpps ju inte officiellt förrän på fredag (en dyrversion är ute nu).


signatur
Medlem

Hört att körkänslan är rejält lyft neråt jämfört med F1 2023, och finns knappt nån understyrning alls och att du kan princip maxa bilen i en kurva utan att åka av. Har EA play och fick 10H att testa blir väl att ladda ner och köra och se om det stämmer

Medlem

Tycker det är helt ok vs F1 23 men minimalt uppdaterat. Det är mest kör känslan som uppdaterats, sen några banor som SPA har fått ett ansiktslyft. Märks att EA är inblandade, minimal utveckling och maximal profit.

Ser fram mot nya F2 bilarna för 2024 som kommer senare, hade gärna önskat man kunde köra en F3 säsong med och börja från grunden och ta sig upp till F1

Hade även önskat ett DLC med bilar och banor från tex 1975, typ en hel säsong

Medlem
Skrivet av xverminator:

Hade önskat ett DLC med bilar och banor från tex 1975, typ en hel säsong

Kanske främst ett tecken på att jag börjar bli en gammal gubbe - men jag tycker detta är onyttjad potential i dom flesta sportspelen. Skit i något fiktivt scenario och ge mig en kampanj som består av någon tidigare säsong där varje helg ger dig en utmaning baserat på någon historisk prestation eller scenario.

Medlem

Recensionerna på denna serie är brutalt dåliga i mån av det betyg ni ger. Uppdateringarna har varit MINIMALA mellan varje år och problem som finns i tidigare årsgång följer med till nästa utan att dom fixar. Man betalar i stort sätt bara för uppdaterad liverys på bilar och ev ny bana, till ett svinhögt pris. Borde jämföras med tidigare årgångar på spelserien så ser man hur fattiga dom har varit med nytt innehåll och hur dåligt buggfixandet är. Betatestade F1 23 och enda skillnaden var nästan bara röken som de lagt till, vilket kostade strax över 700kr för den "uppdateringen".

Visst, äger man inget tidigare så är det helt ok, men oftast dom som spelar har tidigare spel och med tanke på att dem släpper nytt varje år så borde det starkt jämföras. Lite som att släppa battlefield 2042 v2 och bara lägga till nytt utseende på gubbarna och ta samma 750kr för det varje år. Hade det tagits väl emot? Nej. Hade det fått hårt kritik? Ja. Samma stuk är detta, ja nästan värre för här har det blivit standard för varje år att göra så. Istället borde spel som Fifa (FC), Nhl och F1 övergå till en liveservice, vilket det nog finns möjligheter att de görs i framtiden istället för att släppa ny årsgång men ytterst ytterst minimalt nytt innehåll (ibland en kampanj bort ibland en ny som max) och samma buggar


signatur

The King is Back

1
Skriv svar