Robot
Warno

Efter några år i early access är kriget här. General Olander ikläder sig stentvättad uniform och ger sig ut på fältet.

#warno


Medlem

Härlig recension! Inte vågat ge mig på multiplayer än dock, men hade väldigt kul med det i föregångarna. Stor skillnad mot att spela själv dock, där löser jag det mesta med ett gäng stridsvagnar som täcka upp av mindre enheter. Går lite för hårt på save/loada ibland dock.

Vilken Army general kör du/kört klart? Jag spelade den korta i early access och gett mig på Fulda-kampanjen. Tar ganska bra tid, ryssarna har mängder med bataljoner som bara rusar in.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Härlig recension! Inte vågat ge mig på multiplayer än dock, men hade väldigt kul med det i föregångarna. Stor skillnad mot att spela själv dock, där löser jag det mesta med ett gäng stridsvagnar som täcka upp av mindre enheter. Går lite för hårt på save/loada ibland dock.

Vilken Army general kör du/kört klart? Jag spelade den korta i early access och gett mig på Fulda-kampanjen. Tar ganska bra tid, ryssarna har mängder med bataljoner som bara rusar in.

Jag kör gärna multiplayer ifall du är sugen.

Medlem

Interfacet är helt knäppt, håller mig till Wargame: Red dragon och hoppas på att folk kommer tillbaka dit.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Interfacet är helt knäppt, håller mig till Wargame: Red dragon och hoppas på att folk kommer tillbaka dit.

Nu var det ett tag sen jag spelade Red Dragon men tycker du illa om? Jag tycker överlag att de lyckats bra med UIn och informationen.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Interfacet är helt knäppt, håller mig till Wargame: Red dragon och hoppas på att folk kommer tillbaka dit.

Det är knappt någon skillnad?
Tycker detta känns som en ren uppgradering av Red Dragon.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Nu var det ett tag sen jag spelade Red Dragon men tycker du illa om? Jag tycker överlag att de lyckats bra med UIn och informationen.

Squads i ojämna nummer, svårt att se trupperna etc.
Jag kanske bara är gnällig. Får väl testa igen.

Redaktör
Ponny

War! No! ☝️ (Ni som vet, vet)


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lite konstigt att US airborne divisionen inte kan ha FOBs.
Känns som det hade varit rimligt eftersom helikoptrarna hade snabbt kunna flyga tillbaka och re-arm där.

Medlem

Superbra spel, men en viktig del verkar ha missats här... Soundtracket!

Det finns något magiskt med att dundra 80-tals synthar på max, samtidigt som man utför ett raketanfall med jetplan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

War! No! ☝️ (Ni som vet, vet)

Haha klyftigt!


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag kör gärna multiplayer ifall du är sugen.

Vi slogs hårt igår men lyckades inte riktigt, tre matcher - tre förluster. Försöker igen nästa vecka!

Framgångsfaktor är nog att skapa ett däck utefter sina egna preferenser, vi körde på de som fanns och då gick man anpassa sin strategi utefter de enheter man hade istället för tvärtom som är att föredra. Stor skillnad att spela mot datorn också.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag som är usel när det gäller dessa spel saknar något som World in Conflict. Detta ser för svårt ut..

sts
Medlem

Också usel på detta, men köpte och kul är det. Spelar bara mot AI'n men blir väl kanske långsamt bättre även om vägen är lång tills man vågar spela med/mot någon online utan risk att bil utskälld

Medlem
Skrivet av sts:

Också usel på detta, men köpte och kul är det. Spelar bara mot AI'n men blir väl kanske långsamt bättre även om vägen är lång tills man vågar spela med/mot någon online utan risk att bil utskälld

Hahaha.... det är jag i BF2042....mest för jag tycker det är roligare mot ai, för dom beter sig mer som soldater än mänsikliga gamers... no bunnyhoppping, ingen tvivel om jag dödades av en fuskare, men också, tyvärr, gamers är så vinnargalna, att dom inte spelar som soldater, dom spelar som gamers som gör allt för att vinna, och beter sig som utomjordingar för att vinna... sås spela mot AI är mer realistiskt krigsföring och som sagt, man slipper undra om den där jäveln som dödade mig med ett enda skott från bakom ett berg, eller nån annan omöjlig plats att döda någon från med ett skott med ingen "line of sight", alltså hur kan någon döda mig, om dom inte ens kan se mig, 1000m bort, jag springandes, det känns suspekt? Visst det finns super spelare, men detta händer flera gånger per match, av olika spelare, så många bra spelare finns det inte!? SÅ jag har slutat spela online, men älskar BF2042, så dice, skit i singleplayer, men ge oss stora krigskådesplatser, med smartare ai, alltså mer smart ju mer tid det går, innan nästa bf spel kommer.... för det är imponerande att 32vs32 ai spelare kan bete sig mer mänskligt som soldater än alla adhd ungar som inte bryr sig om realism, bara headshots, teabagging, håna allt och alla, varför är alla människor som spelar så svaga skadade varelser, som måste trycka ner andra för att få sin narcisssistiska självbekräftelse tillgodosedd, människor har blivit mer onda, eller åtminstone mer skadeglada, och många använder nog spel som ett sätt att få ut sina aggressioner, vissa mer än andra... och vissa faktiskt blir nog skadade av spel som GTA5, för det är ett perfekt "psyko" training day, du kan döda folk, köra över folk, du kan t.om våldtag hororna på natten, och folk tycker fortfarande att det är konstigt att skolskjutningar ofta har tränats och fantiserats om av gärningsmännen som dödar fegt ungdomar i skolor i usa, då det är så jävla fegt gå in i ett hur där du vet du har hundratals med studenter som är obeväpnade, helt oförberedda och lätta offer... djävla fegisar


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

1
Skriv svar