Robot
Warno

Efter några år i early access är kriget här. General Olander ikläder sig stentvättad uniform och ger sig ut på fältet.

#warno

Medlem

Härlig recension! Inte vågat ge mig på multiplayer än dock, men hade väldigt kul med det i föregångarna. Stor skillnad mot att spela själv dock, där löser jag det mesta med ett gäng stridsvagnar som täcka upp av mindre enheter. Går lite för hårt på save/loada ibland dock.

Vilken Army general kör du/kört klart? Jag spelade den korta i early access och gett mig på Fulda-kampanjen. Tar ganska bra tid, ryssarna har mängder med bataljoner som bara rusar in.

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Härlig recension! Inte vågat ge mig på multiplayer än dock, men hade väldigt kul med det i föregångarna. Stor skillnad mot att spela själv dock, där löser jag det mesta med ett gäng stridsvagnar som täcka upp av mindre enheter. Går lite för hårt på save/loada ibland dock.

Vilken Army general kör du/kört klart? Jag spelade den korta i early access och gett mig på Fulda-kampanjen. Tar ganska bra tid, ryssarna har mängder med bataljoner som bara rusar in.

Jag kör gärna multiplayer ifall du är sugen.

Medlem

Interfacet är helt knäppt, håller mig till Wargame: Red dragon och hoppas på att folk kommer tillbaka dit.

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Interfacet är helt knäppt, håller mig till Wargame: Red dragon och hoppas på att folk kommer tillbaka dit.

Nu var det ett tag sen jag spelade Red Dragon men tycker du illa om? Jag tycker överlag att de lyckats bra med UIn och informationen.

signatur

Medlem
Skrivet av m_g_karlsson:

Det är knappt någon skillnad?
Tycker detta känns som en ren uppgradering av Red Dragon.

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Nu var det ett tag sen jag spelade Red Dragon men tycker du illa om? Jag tycker överlag att de lyckats bra med UIn och informationen.

Squads i ojämna nummer, svårt att se trupperna etc.
Jag kanske bara är gnällig. Får väl testa igen.

Redaktör
Ponny

War! No! ☝️ (Ni som vet, vet)

signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Lite konstigt att US airborne divisionen inte kan ha FOBs.
Känns som det hade varit rimligt eftersom helikoptrarna hade snabbt kunna flyga tillbaka och re-arm där.

Medlem

Superbra spel, men en viktig del verkar ha missats här... Soundtracket!

Det finns något magiskt med att dundra 80-tals synthar på max, samtidigt som man utför ett raketanfall med jetplan.

NuZ
Testpilot
Skrivet av Fredrik Eriksson:

War! No! ☝️ (Ni som vet, vet)

Haha klyftigt!

signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem
Skrivet av omgponies:

Jag kör gärna multiplayer ifall du är sugen.

Vi slogs hårt igår men lyckades inte riktigt, tre matcher - tre förluster. Försöker igen nästa vecka!

Framgångsfaktor är nog att skapa ett däck utefter sina egna preferenser, vi körde på de som fanns och då gick man anpassa sin strategi utefter de enheter man hade istället för tvärtom som är att föredra. Stor skillnad att spela mot datorn också.

signatur

Medlem

Jag som är usel när det gäller dessa spel saknar något som World in Conflict. Detta ser för svårt ut..

sts
Medlem

Också usel på detta, men köpte och kul är det. Spelar bara mot AI'n men blir väl kanske långsamt bättre även om vägen är lång tills man vågar spela med/mot någon online utan risk att bil utskälld

1
Skriv svar