Lägga till tel nr problem har pågått under lång tid.

Medlem
Lägga till tel nr problem har pågått under lång tid.

I min tidigare blogg skrev jag om att nu helt plötsligt krävs det telefonverifiering för att kunna lösa in rewards poängen till presentkort. Men att det uppstår problem när man ska lägga till sitt telefonnummer i Microsoft kontot.

Jag har hittat flertalet youtube videos där de visar hur man lägger till sitt telefonnummer i Microsoft kontot.

I videorna som demonstrerar hur man gör så fungerar allt perfekt för dem.
Det är exakt så jag gjort som de olika videorna visar, men det tar stopp vid lägga till telefon numret rutan.

Nu till själva poängen. I kommentarsfälten i de olika videorna så är det massor av människor som har samma problem som jag. De ber om hjälp men svaren de får är: i have same problem i cant help. Dead end for me to? Very confusion, och så vidare.

Flera av dessa youtube videos är uppåt ett år gamla och i en nyare video är det en i kommentarsfältet som beskriver att när han försöker lösa in rewards poängen igenom xboxen, då krävs det telefonverifiering och att det uppstår problem där man ska lägga till sitt telefonnummer.Han kan inte ta sig vidare.

Detta är ju skandal att Microsoft Xbox lagt till denna trassel ludd härvan att man måste telefonverifiera och skicka koder fram och tillbaka för att få sina rewards poäng till presentkort på en tv spels konsol???

När man skapande sitt xbox konto första gången då lade man ju till telefon numret sin address och gamertag och det är väl efter det förmodligen xbox gått igenom för att man ska ha kunnat lösa in sina rewards poäng till presentkort, fram till nu.

Fram till nu när de krångla till det igenom att helt plötsligt lägga till detta jäkla telefonverifiering som inte fungerar till en teve spels konsol??
Nä man får hoppas att de ändrar tillbaka till hur det var tidigare.

Som det är nu så är det ju ingen mening att samla rewards poäng när man inte kan ens använda dem 👎😡

Jo man kan lägga till sitt telefonnummer i säkerhet flik sidan, men inte i din information flik sidan, det är där det tar stopp.
Det verkar som att det inte räcker med att telefonnummeret är bara på säkerhets sidan utan måste även vara på din information flik sidan med.

Märkligt att varken Fz eller Gr har skrivit om detta problem?

Inaktiv

Har inte MS någon support?

Medlem
Skrivet av anon_4660:

Jo en förvirrad AI verkar det som och som inte är till ett dugg hjälp.
Förut för många år sedan kunde man prata med en verklig människa hos Microsoft support.
Nu har ju det mesta förvandlats till dynga här i världen💩👎😡

Medlem

Kickstarta en resa till MS i Kista där du kan ställa de ansvariga mot väggen.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Kickstarta en resa till MS i Kista där du kan ställa de ansvariga mot väggen.

Åhh tack för tipset. Jag googlade Microsoft kista och hittade ett telefonnummer.
Ska ringa nästa vecka och få se om man kan prata med en människa och då ska jag be dom att de får fan ta och ändra tillbaka till hur det var innan denna telefonverifiering dyngan, för det fungerar inte lägga till sitt telefonnummer i Microsoft kontot.

Medlem

65915 rewards poäng har jag på xboxen som jag inte kan låsa upp nu tack vare detta skit.

Nånting mellan 700 800 kr i presentkort hade jag fått annars.

Medlem

Konstigt att ingen annan här verkar ha detta problem?
Samlar inte ni rewards poäng?
Ingen bryr sig?

Medlem

Har aldrig löst in några poäng men kunde lägga till mitt nummer. Jag har 210 567 poäng. 😁 Man kanske måste byta nummer när man får ditt problem?

Medlem

MFA är det viktigaste vi har idag, klart som spader du måste ha en extra verifiering via telefonen. Annars kan vem som helst hijacka konton, fritt fram.

signatur

i5-10600K | 4080 SUPER | 32GB DDR4 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Har aldrig löst in några poäng men kunde lägga till mitt nummer. Jag har 210 567 poäng. 😁 Man kanske måste byta nummer när man får ditt problem?

210 567 woow så mycket 👍 Det måste vara över tusen kronor i presentkort där.
Är det genom xboxen du samlat på dig dessa poäng?

Men om du aldrig löst in poäng då kan du ju inte veta om du hamnar i samma trassel som jag?

Var det ett mobil telefonen nummer du lagt till?
Så du har kunnat lägga till telefon numret i både din information flik sidan och säkerhets flik sidan?

Jag kan bara lägga till mitt telefonnummer i säkerhet flik sidan men inte i din information flik sidan för där tar det stopp.

Och det är ett vanligt mobil telefon nummer som jag har.
Borde väl fungera med alla mobil nummer? Varför inte isåfall?

Jag ska testa någon dag framöver Microsoft start appen som du tippsade om så jag hoppas det fungerar.

Medlem
Skrivet av theBoosing:

MFA är det viktigaste vi har idag, klart som spader du måste ha en extra verifiering via telefonen. Annars kan vem som helst hijacka konton, fritt fram.

Det har inte behövts tidigare på xboxen när man löser in rewards poängen till presentkort.
Och som jag säger så är det problematiskt att lägga till sitt telefonnummer i Microsoft kontot.
Det är det sista steget för att kunna ta sig vidare, det går inte lägga till telefon numret.

I Säkerhet flik sidan går det att lägga till mitt telefonnummer men det räcker tydligen inte. Utan man måste även ha sitt telefonnummer på din information flik sidan med, men det går inte lägga till mitt telefonnummer där.
Jag gör precis som en youtube video demonstrerar hur man lägger till sitt telefonnummer. Men nej det går inte.

Flertalet i kommentarsfältet skriver att det tar stopp precis på samma sätt som för mig när de försöker lägga till sitt telefonnummer.
De kan inte ta sig vidare som han som demonstrerar i videon.
De ber om hjälp men svaren de får är att ingen kan hjälpa för det trasslar likadant för dem med.
Han som gjort videon verkar inte kunna hjälpa för jag såg inte honom svara någon.

Medlem

Bara det fungerar med verifieringen så är det bra.
Men det går inte att avsluta det sista steget med att lägga till mitt telefonnummer den andra gången som gör mig förbannad 😈
Så jag är egentligen inte arg på tvåstegsverifiering utan på trassel luddet.

Medlem

Har Game Pass Ultimate och gör det som finns på Xboxen och i Start-appen. Spela Jewel hoppar jag över och får ut 12500 p/mån.

Mitt vanliga mobilnummer står under kontoinformation på Microsoft.com alltså +46 73*******. Detta la jag in igår utan problem. Går jag in på "Redigera kontouppgifter" står det att min mejl är
primärt alias och numret 73******* står under.

Mitt nummer står även på Säkerhets-sidan. Under texten "Olika sätt på vilka du kan bevisa vem du är" finns:

Ange lösenord (kontoinloggning)

Skicka kod via e-post (kontoverifiering). Aviseringar är på för mig.

Sms:a en kod (kontoverifiering). Här står mitt mobilnummer 73*******. Aviseringar är på för mig.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Har Game Pass Ultimate och gör det som finns på Xboxen och i Start-appen. Spela Jewel hoppar jag över och får ut 12500 p/mån.

Mitt vanliga mobilnummer står under kontoinformation på Microsoft.com alltså +46 73*******. Detta la jag in igår utan problem. Går jag in på "Redigera kontouppgifter" står det att min mejl är
primärt alias och numret 73******* står under.

Mitt nummer står även på Säkerhets-sidan. Under texten "Olika sätt på vilka du kan bevisa vem du är" finns:

Ange lösenord (kontoinloggning)

Skicka kod via e-post (kontoverifiering). Aviseringar är på för mig.

Sms:a en kod (kontoverifiering). Här står mitt mobilnummer 73*******. Aviseringar är på för mig.

Ok 👍 Men för mig går det inte lägga till mitt telefonnummer i Microsoft.com kontoinformation.
Säkerhets sidan är lika för mig som för dig.

Jag har även skapat ett helt nytt xbox konto men ändå trasslar det till sig vid kontoinformation sidan😡

Jag kanske ska ta och ändra mobil telefonen numret ändå.
Först testar jag Microsoft start appen om ett par dagar.

Tack för det du har kunnat hjälpa mig med 👍

Medlem
Skrivet av Guld:

Ingen bryr sig?

Jag brydde mig, tills jag blev bannad för ca 1 år sedan. Under en resa till Italien använde jag edge-browsern och i bakgrunden får man ju poäng för det. Jaja, det flaggades iaf som VPN-användning och ut sparkades man. Den där AI-chatten ville jag strypa då, men nu har jag gått vidare. skiter i poängen och spelar friare och lyckligare.

Medlem
Skrivet av Juilt31:

Jag brydde mig, tills jag blev bannad för ca 1 år sedan. Under en resa till Italien använde jag edge-browsern och i bakgrunden får man ju poäng för det. Jaja, det flaggades iaf som VPN-användning och ut sparkades man. Den där AI-chatten ville jag strypa då, men nu har jag gått vidare. skiter i poängen och spelar friare och lyckligare.

Ok👍 Det var tråkigt att det blev som det blev.

Medlem

Säkerhet - Sms:a en kod: Provat klicka på ta bort numret?

Likadant på: Din information - Kontoinformation - Redigera kontouppgifter.

Jag kan ta bort mina nummer där.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Säkerhet - Sms:a en kod: Provat klicka på ta bort numret?

Likadant på: Din information - Kontoinformation - Redigera kontouppgifter.

Jag kan ta bort mina nummer där.

Alltså som jag sa så kan jag bara lägga till mitt telefonnummer i säkerhet smsa en kod och jag kan även ta bort mitt telefonnummer där och har även sedan försökt lägga till mitt telefonnummer i din information kontoinformation sidan men det går inte fast jag klickade bort mitt telefonnummer i säkerhet sidan.

Jag har aldrig kunnat se mitt telefonnummer i din information sidan för att det tar stopp där jag ska redigera mitt telefonnummer som jag nämnt flera gånger.

Medlem

Jag såg nu att jag har samma telefonnummer i mitt google konto. Det är Kanske därför jag inte kan lägga till det numret i Microsoft kontot och ha det samtidigt?

Om jag tar bort mitt telefonnummer från google kontot då får jag helt enkelt andra problem med andra verifieringar.

Jag kan ju inte heller ändra telefonnummer heller. Då blir det fel åt google hållet 😂
Jag måste ju ha två olika telefonnummer. Kan man ha två olika telefonnummer i en och samma mobiltelefon? Är det möjligt?

Vilket jäkla dilemma detta är 😢

KoP
Medlem
Skrivet av Guld:

Jag såg nu att jag har samma telefonnummer i mitt google konto. Det är Kanske därför jag inte kan lägga till det numret i Microsoft kontot och ha det samtidigt?

Om jag tar bort mitt telefonnummer från google kontot då får jag helt enkelt andra problem med andra verifieringar.

Jag kan ju inte heller ändra telefonnummer heller. Då blir det fel åt google hållet 😂
Jag måste ju ha två olika telefonnummer. Kan man ha två olika telefonnummer i en och samma mobiltelefon? Är det möjligt?

Vilket jäkla dilemma detta är 😢

Att du har samma telefonnummer på både google kontot och microsoft kontot ska inte spela någon roll.

Skulle världen funka så skulle du ju vara tvungen att ha ett nytt nummer för varje tjänst du skapar ett konto hos. 😐

Jag tror du grottar ned dig lite för mycket i saker som inte har något med det egentliga problemet att göra. 🤔

Medlem
Skrivet av KoP:

Att du har samma telefonnummer på både google kontot och microsoft kontot ska inte spela någon roll.

Skulle världen funka så skulle du ju vara tvungen att ha ett nytt nummer för varje tjänst du skapar ett konto hos. 😐

Jag tror du grottar ned dig lite för mycket i saker som inte har något med det egentliga problemet att göra. 🤔

Åhh tack så mycket för infot.
Just precis, det egentliga problemet är då det sista steget att lägga till mitt telefonnummer i din information flik sidan.

Glömt säga att när jag försöker lägga till mitt telefonnummer i det sista steget då poppar det upp en röd text som säger att detta telefonnummer har redan tagits??

Alltså då kan detta problem inte ha att göra med att mitt telefonnummer är i mitt google konto om man ska gå efter din kommentar till mig.

KoP
Medlem
Skrivet av Guld:

Åhh tack så mycket för infot.
Just precis, det egentliga problemet är då det sista steget att lägga till mitt telefonnummer i din information flik sidan.

Glömt säga att när jag försöker lägga till mitt telefonnummer i det sista steget då poppar det upp en röd text som säger att detta telefonnummer har redan tagits??

Alltså då kan detta problem inte ha att göra med att mitt telefonnummer är i mitt google konto om man ska gå efter din kommentar till mig.

Nä, den syftar nog på att numret redan är i bruk på (ditt) microsoftkonto.

Skrivet av KoP:

Trodde alla gjorde detta? Av säkerhets- och integritetsskäl har jag 14 olika telefoner med tillhörande nummer. Det funkar oftast bra, men kan vara ett helvete då nån ringer och man får gräva runt i ryggan för att hitta rätt lur. Funderar på att inte ha samma ringsignal på alla. Färgkoda kanske för att göra det enklare.

KoP
Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Trodde alla gjorde detta? Av säkerhets- och integritetsskäl har jag 14 olika telefoner med tillhörande nummer. Det funkar oftast bra, men kan vara ett helvete då nån ringer och man får gräva runt i ryggan för att hitta rätt lur. Funderar på att inte ha samma ringsignal på alla. Färgkoda kanske för att göra det enklare.

😂

Medlem
Skrivet av KoP:

Nä, den syftar nog på att numret redan är i bruk på (ditt) microsoftkonto.

Ja i säkerhets sidan är mitt nummer ja. Där går det att lägga till mitt telefonnummer.

Men som sagt det går inte lägga till mitt telefonnummer i din information sidan.
Man måste tydligen ha sitt telefonnummer i både säkerhet sidan och din information sidan.

Jag ska testa snart Microsoft start appen och se om jag kan lösa in mina rewards poäng där igenom.

KoP
Medlem
Skrivet av Guld:

Ja i säkerhets sidan är mitt nummer ja. Där går det att lägga till mitt telefonnummer.

Men som sagt det går inte lägga till mitt telefonnummer i din information sidan.
Man måste tydligen ha sitt telefonnummer i både säkerhet sidan och din information sidan.

Jag ska testa snart Microsoft start appen och se om jag kan lösa in mina rewards poäng där igenom.

Eller försök att göra det direkt via deras hemsida om du inte har testat än.

https://rewards.bing.com/

Medlem
Skrivet av KoP:

Eller försök att göra det direkt via deras hemsida om du inte har testat än.

https://rewards.bing.com/

Tack ska testa snart. Kan meddela sen hur det går.

Skrivet av anon_4660:

Microsoft support är ett jävla skämt.

signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Inaktiv
Skrivet av Earth and Wind:

Microsoft support är ett jävla skämt.

Har bara använt MS support 1 gång o det va någon gång när min Windows nyckel inte fungerade att aktivera online, fick ringa någon snubbe på MS som ville ha kvitto etc men löste det utan större problem. Inget att klaga på

Medlem
Skrivet av Guld:

Samlar inte ni rewards poäng?
Ingen bryr sig?

Precis samlar inte på poäng & har absolut noll vilja att sälja min data till MS eller använda bing, räcker att man blir tvinga på jobbet att använda en uppsjö av deras programvara och tjänster är lika onöjd varje dag man drar igång datorn och allt ploppar upp.

signatur

The Owls Are Not What They Seem

12
Skriv svar