Xbox Game Pass - Juni 2024 - Part 1

Ambassadör
Xbox
Xbox Game Pass - Juni 2024 - Part 1

Då var det dags för juni månads första omgång spel till Xbox Game Pass. Största överraskningen den här gången är släppet av Octopath Traveller 2 till Xbox och det rakt in på Game Pass! Det får även sällskap av sin föregångare som varit på tjänsten förut, båda spelen stannar på tjänsten till januari 2026 enligt Square Enix som av okänd anledning meddelade den infon i sin pressrelease. Vi har också ett nytt spel att se fram emot när skräckspelet Still Wakes the Deep ansluter på releasedagen. Mer skräck blir det med The Callisto Protocol som till slut hamnar på Game Pass... Det blir även lite RPG i Call of Cthulhu-stuk med Depersonalization och alpint skytte i förstavärldskrigsskrud med Isonzo.

Chansen är dessutom relativt hög att det blir ett och annat tillägg till den här listan i samband med Xbox Showcase nu på söndag.

Nya Perks finns att hämta hem för Ultimate-prenumeranter, bland annat till Sea of Thieves, Vigor och MultiVersus.

Förra månadens båda drops finns att läsa om här:
Xbox Game Pass - Maj 2024 - Part 1
Xbox Game Pass - Maj 2024 - Part 2

Nya titlar:

Octopath Traveller (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Octopath Traveller II (Ute nu, konsol+PC+cloud)

Depersonalization (12 jun, PC)

Isonzo (13 jun, konsol+PC+cloud)

The Callisto Protocol (13 jun, konsol+PC+cloud)

Still Wakes the Deep (18 jun, Series X|S+PC+cloud)

Som vanligt så lämnar några spel tjänsten, för den här gången. Den 15 juni: Bramble: The Mountain King, High on Life, Rune Factory 4, Spacelines from the Far Out, The Bookwalker.

Xbox Game Pass

#game-pass #xbox #pc #cloud-gaming #nyhetstips


signatur

Jump in.

Medlem

Passa på att spela Bramble om ni inte har gjort det!

Medlem

Trodde inte vi skulle få några spel denna vecka utan det skulle vänta tills på söndag, kanske listan blir längre då

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Dreijer:

Passa på att spela Bramble om ni inte har gjort det!

Borde vara obligatoriskt! Särskilt passande nu i skolavslutningstider och när midsommar närmar sig (ni som förstår, ni förstår).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kul med Callisto Protocol och Still Wakes The Deep!
Men ja, ser ju ut som att jag bör spela Bramble först innan jag ger mig på dom


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Dreijer:

Passa på att spela Bramble om ni inte har gjort det!

Ja, det blir till att ta tag i det i helgen!


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Passa på att spela Bramble om ni inte har gjort det!

Håller med detta, missa inte denna lilla guldklimp! Inte så farligt långt heller.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Passa på att spela Bramble om ni inte har gjort det!

Passade på att spela det idag, pga din kommentar. Jag vet egentligen inte vad jag förväntade mig. Men pussel skrivna av en femåring och otroligt dålig/janky mekanik var inte det jag trodde man skulle få. Tur att det var kort, för bra var det inte...

Skrivet av maq777:

Passade på att spela det idag, pga din kommentar. Jag vet egentligen inte vad jag förväntade mig. Men pussel skrivna av en femåring och otroligt dålig/janky mekanik var inte det jag trodde man skulle få. Tur att det var kort, för bra var det inte...

Måste hålla med. Hörde gott om det, men somnade med näsan i soppan.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag kan rekommendera Callisto Protocol, speciellt om det är under prenumeration. Hade sina moments!

Själv ser jag fram emot Still Wakes the Deep

Medlem
Skrivet av Dreijer:

Passa på att spela Bramble om ni inte har gjort det!

Kan bara hålla med. Fantastiskt spel. Det är synd att bortplockningar kommer med så kort varsel.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Bojkott:

Kan bara hålla med. Fantastiskt spel. Det är synd att bortplockningar kommer med så kort varsel.

Två veckor är ändå ganska bra förvarning, speciellt för ett 4-5h spel. Men hade ju inte sagt nej till mer framförhållning.


signatur

Jump in.

Medlem

Tycker det var synd att Microsoft inte släppte alla Activision-spel till Game Pass igår.
Inget som lockar mig att aktivera Game Pass igen, utan väljer att köpa Tetris Effect: Connected nu när det är på 40% rabatt (som typ aldrig sker annars, dom håller priset på 400 kr uppe).

Medlem

Game pass fortsätter sina fina svit. Isonzo och The Callisto Protocol har jag varit småsugen på sen release så de var mycket välkomna.

Instämmer förövrigt med majoriteten. Bramble är en riktig pärla!

Medlem

The Callisto Protocol är nästan ett måste spel för alla skräck älskare! Otroligt välgjort och spännande från början till slut

Medlem

High on life försvinner? Så tråkigt, finns inte att köpa på skiva heller 😑

Medlem

Octopath Traveller 1 & 2. Riktigt bra båda två. När skills och de olika jobben börjar öppnas så finns det combos & tricks att lära sig som jag undrar om ens skaparna trodde var möjliga?! RPG med underbar "pixelgrafik" och det bästa ifrån för, random encounters och Turn-Based fights! Suveränt!!

Medlem
Skrivet av Tjobbing:

Octopath Traveller 1 & 2. Riktigt bra båda två. När skills och de olika jobben börjar öppnas så finns det combos & tricks att lära sig som jag undrar om ens skaparna trodde var möjliga?! RPG med underbar "pixelgrafik" och det bästa ifrån för, random encounters och Turn-Based fights! Suveränt!!

Kan bara instämma! Framför allt tvåan bör spelas om man bara har tid för ett av dem imo

Ambassadör
Xbox
Skrivet av DieZe:

Kan bara instämma! Framför allt tvåan bör spelas om man bara har tid för ett av dem imo

Hur långa är de ungefär? Hänger de ihop storymässigt?


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Hur långa är de ungefär? Hänger de ihop storymässigt?

Man behöver inte köra 1an före 2an dom hänger inte ihop på så sätt.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Molotov:

Man behöver inte köra 1an före 2an dom hänger inte ihop på så sätt.

Stabilt, då blir det nog till att ge sig på 2 först.


signatur

Jump in.

1
Skriv svar