Civilization 7 avtäckt!

Medlem

Ni vet, det kan mycket väl vara så att vi får välja mellan en snubbe och en tjej som pratar och då är tjejen Meryl Streep.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Undrar om det skulle kunna bli så att man kan stacka enheter, fast det är baserat på någon sorts "värde" på enheterna, där värdefulla enheter inte kan stackas så mycket, eller att man har "stora" och "små" enheter där stora enheter inte kan, men små kan. Då kan man t ex ha en tank på en ruta och sedan en stack med 5 soldater på den bredvid.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Såg detta på steamsidan:

Requires 3rd-Party Account: 2K Account 

Det är inget som Civ6 kräver eller hur?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Undrar om det skulle kunna bli så att man kan stacka enheter, fast det är baserat på någon sorts "värde" på enheterna, där värdefulla enheter inte kan stackas så mycket, eller att man har "stora" och "små" enheter där stora enheter inte kan, men små kan. Då kan man t ex ha en tank på en ruta och sedan en stack med 5 soldater på den bredvid.

Som typ front width (eller combat width eller vad det heter) i Hearts of Iron? Bra idé men svårtöverskådligt i HOI. Lite väl avancerat koncept för ett civspel kan jag tycka.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Såg detta på steamsidan:

Requires 3rd-Party Account: 2K Account 

Det är inget som Civ6 kräver eller hur?

Nej. Det krävs bara för cloud saves vad jag vet. Kanske även för en del multiplayer?

Skrivet av Hipshot:

Såg detta på steamsidan:

Requires 3rd-Party Account: 2K Account 

Det är inget som Civ6 kräver eller hur?

Det verkar vara så på Civ VI också. Dyker upp en 2K-launcher när man startar spelet på Steam men den kräver inget 2K-konto.

Edit: Rättning.


signatur

What Time Is ♥?

Medlem

Jag gillar Civ 6 rätt mycket men jag har några önskemål. Mindre clutter i UI, det är ibland rätt svårt att läsa. Sen önskar jag att man som spelare får ett område där man kan placera sin första settler istället för att man får en random hexagon. Jag är kanske lam men jag ogillar att börja på dåliga tiles så jag spenderar mycket tid på att ladda om för att få en bra plats. Detta skulle minska om man i början fick ett litet område (typ det man ser i början) och kan välja vart man vill sätta ut sin första stad inom detta område.

Sen skulle jag gärna vilja se et ombyggt spionsystem där man igen gör spionerna till en unit och jag gillar distriktmekaniken men skulle vilja att de gjorde den lättare att förstå och planera för.

Medlem
Skrivet av RiddarKatig:

Som typ front width (eller combat width eller vad det heter) i Hearts of Iron? Bra idé men svårtöverskådligt i HOI. Lite väl avancerat koncept för ett civspel kan jag tycka.

Det var så länge sedan jag spelade hearts of iron, så jag minns inte hur det var där. Du har säkert rätt att det är svårtöverskådligt, men civ brukar vara bra på att göra saker ganska lättförståeliga och inte för komplicerade. Aja, vi får se.

Skrivet av RiddarKatig:

Nej. Det krävs bara för cloud saves vad jag vet. Kanske även för en del multiplayer?

Skrivet av Sphere Of No-Form:

Det verkar vara så på Civ VI också. Dyker upp en 2K-launcher när man startar spelet på Steam men den kräver inget 2K-konto.
<Uppladdad bildlänk>

Edit: Rättning.

Det är så när man startar civ5, de ändrade det för många år sedan, men det kräver inget konto eller så. Men här står det att det kräver ett konto, det blir väl som gta då tänker jag, inte så konstigt, lite onödigt meck så klart och jobb. Störande.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

12
Skriv svar