Skinn till Counter-Strike 2 sålt för 1 miljon dollar

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Hur skiljer det sig från när folk lägger 500 miljoner kronor på en inramad pappersbit med olika färger på?

Vem har sagt att det skiljer sig? Det är ju det det inte gör! Det är ungefär lika sjukt att folk betalar 10 miljoner kr för ett CS-skin som det är att betala 500 miljoner kr för en tavla.


signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Vem har sagt att det skiljer sig? Det är ju det det inte gör! Det är ungefär lika sjukt att folk betalar 10 miljoner kr för ett CS-skin som det är att betala 500 miljoner kr för en tavla.

Snackar ni om Gustav Klimts "Porträtt av Adele Bloch-Bauer" eller Da Vincis och "Salvator Mundi"? Det är skillnad på konst och digitalt krimskrams.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Snackar ni om Gustav Klimts "Porträtt av Adele Bloch-Bauer" eller Da Vincis och "Salvator Mundi"? Det är skillnad på konst och digitalt krimskrams.

På vilket sätt är det en skillnad?
Det är ju från betraktarens ögon värdet finns.
Om jag ser en tavla från [insert famous artist here] så kommer värdet (jag är villig att betala) fortfarande vara 0. Jag är totalt ointresserad.
Nu är det i och för sig samma sak med skins i CS för mig, inte intresserad, men någon finner ju uppenbarligen ett värde i denna unika AK-47.

Medlem

Men säljaren kan inte få ut pengarna väl? Pengarna hamnar på hans Steamkonto...


signatur

MVH Milky
AMD Ryzen 7 7800X3D, AMD 7900XTX, 2 x 16 GB DDR5 6000 MHz

CSL
Medlem
Kan man vara så här korkad verkligen? Är det ens möjligt XD?

Vilken jävla idioti, skall förklara varför.
1: Du äger inte ditt spel.
2: Du äger inte ditt konto.
3: Du äger inga digitala grejer via spelföretag, det gör dem via spelregler.
4: Digital produkt är värt [0kr]
5: Varför köper en rysk pojk detta, för hans föräldrar har pengar via riktigt krig.
6: Tack vore Activision & Blizzard, har alla spelföretag skapat korrupta regler via copyright-händelser.
7: Ett skinn har [0värde] samma sak med mounts – pets – gear – looks i en digital värld, tack vore igen [Blizzard]
8: Ditt konto är inte värt ett dugg, för via nya spel lagar får man inte sälja dem eller ge bort dem.
9: Dagen efter kanske den droppar för snubben, där han slösat bort dessa pengarna av idioti.
10: Precis som Blizzard med Swift spectral tiger [Kort 5000euro] gavs ut gratis på Twitch år 2023, värde idag är nu då [0kr]…

Därför är dessa nya ungdomar tvär korkade.
Punkt slut.

CSL & OUT!

12
Skriv svar