Skinn till Counter-Strike 2 sålt för 1 miljon dollar

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Hur skiljer det sig från när folk lägger 500 miljoner kronor på en inramad pappersbit med olika färger på?

Vem har sagt att det skiljer sig? Det är ju det det inte gör! Det är ungefär lika sjukt att folk betalar 10 miljoner kr för ett CS-skin som det är att betala 500 miljoner kr för en tavla.

signatur

Memento Mori

Skrivet av Slimebeast:

Vem har sagt att det skiljer sig? Det är ju det det inte gör! Det är ungefär lika sjukt att folk betalar 10 miljoner kr för ett CS-skin som det är att betala 500 miljoner kr för en tavla.

Snackar ni om Gustav Klimts "Porträtt av Adele Bloch-Bauer" eller Da Vincis och "Salvator Mundi"? Det är skillnad på konst och digitalt krimskrams.

signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Snackar ni om Gustav Klimts "Porträtt av Adele Bloch-Bauer" eller Da Vincis och "Salvator Mundi"? Det är skillnad på konst och digitalt krimskrams.

På vilket sätt är det en skillnad?
Det är ju från betraktarens ögon värdet finns.
Om jag ser en tavla från [insert famous artist here] så kommer värdet (jag är villig att betala) fortfarande vara 0. Jag är totalt ointresserad.
Nu är det i och för sig samma sak med skins i CS för mig, inte intresserad, men någon finner ju uppenbarligen ett värde i denna unika AK-47.

Medlem

Men säljaren kan inte få ut pengarna väl? Pengarna hamnar på hans Steamkonto...

signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

12
Skriv svar