Doom: The Dark Ages avtäckt - kommer även till PS5!

Medlem

Hade hoppats på att man skulle hoppa över till Quake nu efter Doom:Eternal med tanke på slutet. Men detta verkar också läckert, så länge dem skippar allt plattformande som dem introducerade i Eternal.

Vart väldigt skeptisk när det visade sig att han skulle ha en sköld men ändrade mig snabbt när den visade sig ha sågblad och att den gick att kasta iväg Sen ett vapen som använder döskallar som ammunition som mals ner och flisorna används som projektiler, mer "metal" blir det inte

NuZ
Testpilot
Skrivet av lonian:

Jo men det räcker i två spel ändå. Vore kul med något annat nu. Jag klagar inte på att det är tråkigt men det kännas aningen repetivt i längden och det gör inte omspelningsvärdet så att man blir sugen på fler omgångar.
Vet inte hur många gånger jag spelat Doom1-2, quake 1-2

Sant och håller med dig. Vi får se hur spelet är sedan Jag hoppas på ett nytt mörkt Quake också efter detta. Lite i samma ”gore/body-horror” som de gjorde i Doom 3 fast i ”Strogg andan” och setting


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Det ser extremt välgjort ut men varför ska motion blur vara på max även vid trailern? Jag ser fram emot release!

Medlem
Skrivet av lonian:

Doom 2016 har jag klarat ut 2 gånger.

Doom Eternal klarat en gång. Jag har försökt spela genom det igen men någonting gör att jag tappar suget. Har köpt dlcarna men ej orkat med dem.

Det är något jag finner med Doom 2016 som roligare men kan inte sätta fingret på vad.

Jag blev kanske lite avtänd kring hela skandalen om Doom musiken också.

Vilken skandal?

Medlem
Skrivet av memorycard:

Vilken skandal?

Mick Gordon, skaparen av de fantastiska soundtracken blev behandlad som skit, utan lön i flera månader och utpressad. Finns ett långt statement att läsa om det där någonstans. Snabb googlade detta.

https://www.google.com/amp/s/www.news.com.au/technology/gamin...


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skribent

Snygg trailer, en del häftiga grejer men det kändes inte riktigt som DOOM när man ska flyga med/på monster och styra jätterobotar i någon form av Pacific Rim fight.

Medlem
Skrivet av heady89:

Även om de två senaste doom-spelen är löjligt imponerande och välgjorda hade jag hoppats på någon annan inriktning nu, gärna mer atmosfäriskt och metodisk action-horror igen, och det hade varit jävligt häftigt i Quake-världen. Kommer självklart lira detta men comic-book/pacific-rim inspirerade eran börjar personligen kännas lite tröttsam nu. Trevligt om det även kommer till PS5, tror många var lite oroliga kring det.

Hade varit mycket mer intressant med ett nytt Quake, ja, istället för ännu ett DOOM som ser ungefär likadant ut som de två senaste spelen.

Medlem
Skrivet av Shadee:

Snygg trailer, en del häftiga grejer men det kändes inte riktigt som DOOM när man ska flyga med/på monster och styra jätterobotar i någon form av Pacific Rim fight.

Det är tydligt att gränsdragningen är svår där när några tycker att det är för stora skillnader och några inte ser några alls och vill ha större.

Medlem

Kul med litet sidospår men nya moment. Ska köras nu när man ändå har gamepass.

Medlem

Älskar de förra två Doom-spelen så det här bådar gott. Är försiktigt hajpad!

phi
Medlem

Nåja, slipper jag bara det hjärndöda hoppandet från Eternal så blir jag säkert nöjd även om settingen inte alls känns som Doom.

Medlem

synd att musiken suger annars såg detta jävligt coolt ut. tyckte eternal var riktigt uselt gameplay och detta ser ut som en förbättring,

Nja, känner mig inte såld på den trailern. Älskar klassiska Doom men är inget jättefan av 2016-spelet. Eternal har jag inte ens spelat. Känner att jag personligen hade föredragit en mer medeltida/fantasy estisk än det här. Tyckte inte det såg medeltida ut alls, mest plojigt.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Sköld i andra handen?
Med andra ord - ingen Classic Weapon cam?
Fel riktning.. Första extra liven, nu detta. Känns inte övertygande.


signatur

"Maranax infirmux" - Cultist

Medlem
Skrivet av lonian:

Mick Gordon, skaparen av de fantastiska soundtracken blev behandlad som skit, utan lön i flera månader och utpressad. Finns ett långt statement att läsa om det där någonstans. Snabb googlade detta.

https://www.google.com/amp/s/www.news.com.au/technology/gamin...

Tackar. 👍Läste hela artikeln. Ser ju illa ut såklart. Jag är alltid avvaktande dock innan man hört bägge sidor. 🙂

Medlem
Skrivet av memorycard:

Tackar. 👍Läste hela artikeln. Ser ju illa ut såklart. Jag är alltid avvaktande dock innan man hört bägge sidor. 🙂

Har för mig att Bethesda svarat på Mick Gordons kritik och skickat en del kritik tillbaka mot honom att han inte berättat hela sanningen och att dem ska tydligen ha allt dokumenterat och redo att visa det om det skulle behövas.

Sen blev det tyst om hela situationen, så jag vet inte om sanningen kanske ligger där någonstans mitt emellan

https://nordic.ign.com/doom/61666/news/bethesda-responds-to-m...

Medlem
Skrivet av noreason:

synd att musiken suger annars såg detta jävligt coolt ut. tyckte eternal var riktigt uselt gameplay och detta ser ut som en förbättring,

Musiken är ju det bästa med Doom spelen nu för tiden. Dundrande hårdrock när man slaktar demoner, blir ju inte bättre än så. Hade det varit någon äcklig elektro-dunk eller något så hade det varit hemskt.

Medlem

Doom guy - the first avenger!


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Musiken är ju det bästa med Doom spelen nu för tiden. Dundrande hårdrock när man slaktar demoner, blir ju inte bättre än så. Hade det varit någon äcklig elektro-dunk eller något så hade det varit hemskt.

Håller med! Lyssnar inte på hårdrock vanligtvis men det passade otroligt bra i trailern! Lika röjigt som gameplayet, så det går ju hand i hand! Kan knappt tänka mig det utan eller med någon mesig pop jag vanligtvis gillar.

Medlem

Älskade 2016, älskade Eternal, kommer troligen älska detta. Kan förstå en del kritik om att det skiljer sig från tidigare spel i serien, men personligen tycker jag Doom är rätt franchise att balla ur lite med

Skrivet av Gertzy:

Håller med! Lyssnar inte på hårdrock vanligtvis men det passade otroligt bra i trailern! Lika röjigt som gameplayet, så det går ju hand i hand! Kan knappt tänka mig det utan eller med någon mesig pop jag vanligtvis gillar.

Lyssnar tvärtemot mycket på metal, och måste säga att musiken från senaste spelen tillhör top 5 bästa metal jag hört – och då delar de ändå spellista med Meshuggah och Gojira. BFG Division är bland det köttigaste mina öron har privilegiet att lyssna på! Kul att det går hem hos både fans och ickefans av metal!

12
Skriv svar