Tre nya Xbox Series-konsoler släpps i vinter – två utan skivläsare

Medlem

Meh! Hade ju hoppats på något handhållet

ZF
Medlem
Skrivet av Ruffles:

Roligt när Phil Spencer påstår att "our consoles are doing so well" i intervjun hos IGN efteråt. Det är ju helt enkelt inte sant, och jag undrar lite vem dessa nya konsoler är till för. Man kan notera att det inte blev någon cylinderformad konsol utan bara en vit Series X i samma skal. Är det kanske så att Microsoft helt enkelt inte vill lägga ned så mycket mer resurser på en plattform som ändå inte säljer. Att slänga in en större SSD och måla skalet vitt kostade väl inte så mycket.

Yttre designer görs visserligen alltid i mängder oavsett om det finns fog för dem eller ej. Men såklart hänt att det var för en inre revision som inte blev av helt enkelt.

Det konstigaste tycker jag är att de inte verkar ändra något i tillverkningen. Medan PS har reviderats typ fem gånger nu, så har jag aldrig hört ett skvatt om XB.

Antingen tycker de tillverkningen redan är optimal, eller så är det verkligen ett fall av "why even bother..".

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Roligt när Phil Spencer påstår att "our consoles are doing so well" i intervjun hos IGN efteråt. Det är ju helt enkelt inte sant, och jag undrar lite vem dessa nya konsoler är till för. Man kan notera att det inte blev någon cylinderformad konsol utan bara en vit Series X i samma skal. Är det kanske så att Microsoft helt enkelt inte vill lägga ned så mycket mer resurser på en plattform som ändå inte säljer. Att slänga in en större SSD och måla skalet vitt kostade väl inte så mycket.

Jag tror de skrattar hela vägen till banken med game pass ändå, så hårdvara är väldigt långt ner på deras priolista just nu. Undrar om de internt säger att "Xbox"-apparna är en sorts konsol också iom att det är typ gaming-as-a-service (ej att förväxla med "Game as a service")?

Medlem

Jag tror såhär: MS har gett upp om denna generation, i alla fall gällande hårdvaran. Det är enklare att producera vidare på den gällande designen än att introducera en ny modell (som ändå inte är annorlunda invändes) och alla rykten pekar på att de istället kommer smygstarta nästa generation redan 2026 istället för att släppa en Pro-konsol nu inom kort. Dock verkar en handhållen Xbox-konsol ala Switch vara närastående en utannonsering. Så skulle de släppa denna cylinder hade nog invändningarna och bu-ropen varit värre än om de som nu spinner vidare på redan befintlig design då en ny modell hade haft helt andra förväntningar på sig att vara... mer... eller i alla fall annorlunda. Mer än formen alltså. Så därför tror jag de släpper ganska försiktiga nya modeller och designer istället för att ge oss någonting "nytt".

Medlem
Skrivet av Margy:

Så när den begränsade varianten är slut är det enbart digitalt som gäller?

Tror du den tar slut? Kanske ligger på hyllorna och skräpar.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av VeZZLaN88:

Meh! Hade ju hoppats på något handhållet

Det var vi nog en hel del som gjorde, ryktades ju om att de skulle vara redo att visa upp den. Men den har hintats om nu i alla fall, så kanske inom "kort"? Till hösten eller så kanske. Vi kan bara hoppas!

Skrivet av lonian:

Tror du den tar slut? Kanske ligger på hyllorna och skräpar.

Den kommer nog gå åt för FOMO och scalping.

Medlem
Skrivet av lonian:

Tråkigt att de inte gjorde en cylinderformad Xbox series X som de hade tänkt.

Det hade nog kommit för mycket soptunne-memes som med Mac Pro-tunnan.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
+ Xeon Gold 6246R, 2x Nvidia RTX A5000 24GB + NVLink, 191GB ECC RAM
+ HP Zbook Fury 16 G11 Workstation, i9-14900HX, RTX 5000 16GB Ada-Gen, 128GB RAM

Medlem
Skrivet av Nocturnal77:

Det hade nog kommit för mycket soptunne-memes som med Mac Pro-tunnan.

Tror inte det var därför de skrotade idén.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

12
Skriv svar