Varsågod, alla trailers från Xbox Games Showcase

Moderator | Testpilot
Skrivet av KoP:

Ser roligare ut än DA: Origins iaf. Origins har inte åldrats så bra om man ser tillbaks på det. 😬

Oj gud vad jag inte håller med. Origins både story- och gameplaymässigt håller verkligen än idag. Nog för att det ser gammalt ut, men de flesta av oss här på FZ är gamla och gillar en hel del gamla spel som också ser föråldrade ut, men gameplay gör det skoj ändå!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot

Bästa showen skulle jag vilja säga. Visades upp en hel del titlar jag redan var och även blev intresserad av.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

State of Decay såg mest förrenderat ut, var är gameplay, FZ?

Mixtape såg riktigt kul ut


signatur

I drank what?

Medlem

Jag är ju ett xbox fan-boy. De andra showcase dom gjort har varit si sådär. Men denna gång tyckte jag showcase var grymt bra

Medlem

Xbox levererar som vanligt! Höjdpunkter för mig är Age of Mythology: Retold, Doom: The Dark Ages, Gears of War: E-Day, Starfield: Shattered Space, Stalker 2: Heart of Chornobyl

Medlem

Riktigt trevlig show, ser mest fram emot Perfect Dark & Age of Mythology.

Medlem
Skrivet av Mirage:

State of Decay såg mest förrenderat ut, var är gameplay, FZ?

Mixtape såg riktigt kul ut

Tydligen en del gameplay inblandat i den trailern av vad jag läst. The coalition har hjälpt dem med grafiken, då kan det bli riktigt bra.

KoP
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Oj gud vad jag inte håller med. Origins både story- och gameplaymässigt håller verkligen än idag. Nog för att det ser gammalt ut, men de flesta av oss här på FZ är gamla och gillar en hel del gamla spel som också ser föråldrade ut, men gameplay gör det skoj ändå!

Ja jo storymässigt etc var der riktigt bra. Syftade mera på det visuella då jag oftast tycker äldre 3D-spel kan se ganska mögliga ut.

Medlem

Dragon Age såg ut som en typical generic mobilspels reklam. Satan vad dåligt det såg ut. Får nog ge upp hoppet att det kommer ett nytt Dragon Age som är som Dragon Age origins. Allt som släppts efter det har varit så brutalt usla spel.

Måste erkänna att Xbox Showcase skötte bättre än Sonys State of Play. Åtminstone här fanns det lite intressanta titlar. Det är spelen som räknas, kvittar för mig vilken plattform det släpps på. Man är för gammal och less över att tjafsa om ett konsol krig.

Medlem

Utöver Dragon Age så var detta den bästa spelshow på flera år känns det som.

Medlem

Spelar inte FPS spel nu för tiden men Doom trailerna får 10 av 10. Vapnet som maler ner skallar och sprutar benflisor är ett av dom bästa jag sett på länge. Gillar humorn i Fable och hoppas verkligen att dom bara lekt med karaktärs editorn för att göra en så ful hjälte som möjligt. Verkligen avskyr Dragon Age trailern. Hoppas det verkligen knyter sig i magen på dom borta på Bioware när dom ser mottagandet trailern fått och sedan jämför med hur det har gått för BG 3. Önskar dom chansat och vågat gå tillbaka till Origins gameplay.

Medlem

Så ska man göra en Showcase. Ta lärdom.

Medlem

tacksamt att ni lägger alla trailers på en och samma sida. 🙏

Medlem

Blev positivt överraskad av AC: Shadows, inte förrän jag såg deras 'Hidden blade' fattade jag att det var AC, just för att det såg för bra ut för att vara det


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

It's not a lake, it's an ocean

Jag kanske är så långt gången i mitt tänkande att Xbox är passé att jag saknar förmågan att bli riktigt exalterad. Vet inte. Men denna show var väl OK. Det mesta var väntat, ett nytt Gears of War hade det ju ryktats så länge att vi nog tagit det för givet. Men jag gillar verkligen att de gör en prequel i stället för bara Gears 6. Kommer nog bli riktigt bra.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent
Skrivet av gundemannen:

Jag känner faktiskt helt tvärtom där. Är jätteskönt att slippa en publik med anställda och super fans som klappar åt allt, b-iga och väl inövade intervjuer och gäster som skämmer ut sig, där allt bara tar tid från spelen. Nu bara öste dom på med spel och kunde hålla tiden nere ändå, mycket uppskattat!

Jo, jag vet sedan tidigare att jag är en minoritet i frågan.

Det roliga med live är ju att det händer oväntade saker och påkostade presentationer. T.ex. Metal Hellsinger med livemusik på scen. Det blir lite liv i showen än bara trailerbonanza med i princip inga pauser. Hur bra trailers det än är så är de bortglömda efter en månad eller två, men saker som händer live kommer folk ihåg långt senare.

För att ta ett par exempel:
Presentationen av DOOM 2016 med publikens reaktioner på gameplayet.
Blizzard med Diablo Immortal.
Keeanu Reeves på scen.

Ovanstående händer inte i förinspelade intervjuer eller trailerbonanza. Företagens PR och ekonomiavdelningar jublar nog däremot för det är en säker och billig presentation.

Medlem

Blev mer pepp på Metal Gear nu! Hoppas de lyckas få till känslan även utan Kojima, trots att det bara är en remake. Jag vill få exakt samma känsla som när jag spelade trean första gången<3.

Skribent
Skrivet av Desperado_Dweller:

Måste erkänna att Xbox Showcase skötte bättre än Sonys State of Play. Åtminstone här fanns det lite intressanta titlar. Det är spelen som räknas, kvittar för mig vilken plattform det släpps på. Man är för gammal och less över att tjafsa om ett konsol krig.

Rätta mig gärna om jag har fel men Sony och Microsoft har olika strategier. Sony kör state of play ett par gånger om året och även en del på "tredjepartsshower" medan Microsoft kör allt krut på en show. Microsofts ska vara bättre.

Med det sagt så ser det ut att vara ett mellanår för Sony, som Microsoft hade förra året. Sonys stora trumfkort är väl PS5 Pro, om de nu annonserar den under t.ex. Gamescom.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag kanske är så långt gången i mitt tänkande att Xbox är passé att jag saknar förmågan att bli riktigt exalterad. Vet inte. Men denna show var väl OK. Det mesta var väntat, ett nytt Gears of War hade det ju ryktats så länge att vi nog tagit det för givet. Men jag gillar verkligen att de gör en prequel i stället för bara Gears 6. Kommer nog bli riktigt bra.

Kan förstå dig, men som någon som började bli väldigt orolig för Xbox känner jag tvärtom att denna Showcasen fick mig att ändra mig och nu kan jag tänka positivt kring Xbox igen. Synd bara att Felix Collection-ryktet inte stämde. Kanske kommer senare.

När man börja känna sig småsugen på ett nytt Dragon Age, så är det naturligtvis utvecklat för "the modern audience":/

Vill också tacka redaktionen att man samlar alla trailers på en sida. Så praktiskt!:)


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag kanske är så långt gången i mitt tänkande att Xbox är passé att jag saknar förmågan att bli riktigt exalterad.

Det verkar så. Du har varit inne på ditt spår ganska hårt under lång tid nu.

Skrivet av Shadee:

Rätta mig gärna om jag har fel

Det är fel, ms har haft developer directs på sistone.

Medlem

Angående Dragonage... En av deras Game Directors som kallas sig "queerosexual gendermancer":

Så bara att förvänta sig en hel del politik och propaganda från vår värld i den då.
Pass.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av KoP:

Ja jo storymässigt etc var der riktigt bra. Syftade mera på det visuella då jag oftast tycker äldre 3D-spel kan se ganska mögliga ut.

Håller inte med.

DA:O har åldrats sämre än 90-talets isometriska rollspel tack vare 3D, det håller jag med om, men det har fortfarande en viss charm.

Den här trailern för nya DA var bland det värsta jag har sett.

Medlem

Finns 2 kriterier som måste uppfyllas för att jag ska vara intresserad.
Gameplay eller ett release datum (som inte är orimligt långt bort)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

En liten teaser från Dragon Age. Ser mycket bättre ut än "fortnite" trailern igår.

https://x.com/dragonage/status/1800196133517660204

Medlem
Skrivet av Bullen86:

En liten teaser från Dragon Age. Ser mycket bättre ut än "fortnite" trailern igår.

https://x.com/dragonage/status/1800196133517660204

Jag tror att det blir riktigt bra, väljer att hoppas på det. Sen kanske de får in en ny publik med den trailern. Bryr mig inte så mycket.

12
Skriv svar