Star Wars Outlaws
Tack för recension. Det blir inge releaseköp för mig. Kanske på rea.
Ska kika på streamen ikväll 😁
Jag tror när det kommer till just star wars, är det väldigt lätt att lyfta upplevelsen för att man leker med nostalgin på olika sätt. Som med musiken
🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || ROG 34" 21:9 1440p
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX
4 av 5, känns en aning högt. Av allt jag sett, läst, och hört om spelet så verkar det inte som något toppen lir direkt, allt för mycket som verkar kasst och mediokert. Nä, det här spelet skippar jag.
Ja gud förbjude att du själv testar och bildar dig din egen uppfattning
Ja gud förbjude att du själv testar och bildar dig din egen uppfattning
Vad är det där för stil? Ska man lägga surt förvärvade riksdaler på det när man vet hur Ubisoft spel ofta är utformade och det tar minst två timmar innan man hunnit känna av om det är något man kommer gilla, och då är refund tiden över. Är ju inte gjord av pengar och ska ett spel köpas ska det locka direkt. Av det man sett av gameplay och grafiken ser ju inte direkt fantastiskt ut.
Efter ha kollat lite mer recensioner så blir det inget köp.
1:) Verkar vara extremt buggit med NPC AI.
2:) Animationer på Takedown och ansikten är extremt dåligt gjorda. Ser väldigt B ut när man kan ta ner en Stormtrupper i full armor med bara händer.
3:) Stealth uppdrag som misslyckas helt när man blir upptäckt så man skickas tillbaka till checkpoint. (Mission Failed: Try again) Kombinera dålig stealth med dålig fiende AI.
4:) Man kan inte vara "elak" och skjuta NPCs i städer.
5:) Extrem tråkig space exploration och exploration generellt (ubisoft open world)
6:) Inga permanenta vapen. Vapen beter sig som en powerup du plockar upp och om du dör med ett kraftfullt vapen kommer du gå tillbaka till checkpoint och spawna utan det kraftfulla vapnet.
7:) Huvud karaktären är tråkig och ful. (Subjektivt)
Den som vet vet.
Får en känsla av att detta spel kommer att få samma öde som Mad Max-spelet. Folk gillar det men spelet hamnar i skymundan. Om 5 år säger man att det är riktigt bra men ingen spelade det på release.
Jag tycker det känns lite väl generiskt men priserna stjälper mest för att spela på release. Blir möjligen att vänta till reor.
Och allt vad det innebär, fortfarande.
Jo, det här är jag sugen på även om uppdragen verkar ganska linjära av det jag har sett, en öppen värld att utforska iaf. Plus att det blir mer rpg än tidigare jämfört med de andra star warsspelen.
Tror dock inte att det blir ett köp vid releasen. Har flera spel i backloggen som väntar.
Acta Non Verba - Verba Non Acta
Att Star Wars är starkare utan kraften vet alla som har spelat SWG pre-NGE!
Vi kör på pc i kvällens FZ Play, om det är prestandastrul lär @Wakkaah nämna det. Sen tror jag Sweclockers prestandatestar det innan releasen, jag försöker komma ihåg att skriva nyhet om det.
Hitintills har det flytit rätt fint när jag har spelat in för shorts. Kom förbi ikväll 20:00 å ta en titt!
Efter ha kollat lite mer recensioner så blir det inget köp.
2:) Animationer på Takedown och ansikten ger mersmak. Ser väldigt B ut när man kan ta ner en Stormtrupper i full armor med bara händer.
Så takedowns och ansiktena ser bra ut?
Nej
Den som vet vet.
Sa "Mersmak" för att det är så dåligt gjort att det behövs något "mer" något extra mer polerat extra "smak" så att säga. Mersmak.
Den som vet vet.
Sa "Mersmak" för att det är så dåligt gjort att det behövs något "mer" något extra mer polerat extra "smak" så att säga. Mersmak.
Nu är jag inte språkpolisen, men är ganska säker på att det inte är så mersmak används. Att något ger mersmak innebär att att det är något bra.
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Nu är jag inte språkpolisen, men är ganska säker på att det inte är så mersmak används. Att något ger mersmak innebär att att det är något bra.
Jo jag kom på det nu när du säger det. Ändrade min text.
Den som vet vet.
Jo jag kom på det nu när du säger det. Ändrade min text.
Efter att jag hade skrivit inlägget började jag tvivla på mig själv och var tvungen och googla användningen😂
Good. Bad. I'm the guy with the gun
Star Wars Outlaws 78 på metacritic.
Starfield 85 på metacritic.
Jag vägrar tro att Star Wars Outlaws är sämre än det pissiga spelet iallafall😅
Hur som helst. Det jag sett på Twitch och YouTube så ser det kul ut. Tror det kan bli "årets Hogwarts Legacy" - Kanske inte så tekniskt revolutionerande men ändå väldigt kul.
Får en känsla av att detta spel kommer att få samma öde som Mad Max-spelet. Folk gillar det men spelet hamnar i skymundan. Om 5 år säger man att det är riktigt bra men ingen spelade det på release.
Så mycket bättre, ett riktigt bra spel. 4.5
7900XTX
7800X3D
Dela gärna med dig här också! Nu är vi ju i en ny diskussionstråd, så vad du skrev tidigare har ju inte jag och alla koll på såvida du inte hänvisar tillbaka till den
Det jag sade här.
Det jag sade här.
Där är mer som jag inte kan hitta, för långt tillbaka. Kort och gott, tanig tjej knockar folk i rustning+hjälm med en lavett. Tvunget att ha en gullig sidekick (precis som droiden i Survivor/Fallen order, BB2 i nya trilogin, etc, etc). Kriminell men fortfarande snäll (hur fan det nu går ihop). Listan är lång.
Äh kan vi inte bara försöka ignorera folk som skriver sånt och bara hålla oss till spelet för en gångs skull ?
Menar du att jag inte pratar om spelet?
I drank what?
Verkar då vara långt ifrån ett 4/5 spel. 😆 Håller mig till Jedi Survivor.
https://youtu.be/ZxcEWD6VUVA?si=CtPJuWlGjNxre1uU
Tänkte länka den också. NPC AI verkar ju vara extrem kass.
Den som vet vet.
Såhär skriver Moviezines recensent…
”Det värsta är dock att spelet har riktigt usla checkpoints. Ingen vill väl behöva spela igenom ett helt segment där man lyckats smyga sig igenom 80 procent av basen, bara för att man råkade bli upptäckt av en snubbe som gömde sig bakom ett hörn? I vissa situationer går det att skjuta sig ur, men i många uppdrag får man inte ens bli upptäckt utan att det räknas som ett misslyckande. En extra checkpoint eller två hade verkligen inte varit dumt.”
Och sen Mike på FZ…
”Lyckligtvis är spelet generöst med save points, så det är sällan man tvingas spela om långa sekvenser, även om det hände några gånger.”
Ligger sanningen någonstans däremellan? 😅
Hade varit kul att jämföra det med Star Wars Jedi Survivor, vem som lyckades bäst, då spelen känns relativt lika iallafall om man läser.
Sen kanske betyget inte blev en jättechock, 3-4 var väl garanterat att det skulle antingen blir det ena eller det andra.
Om man jämför det tekniska så flyter setta på hur bra som helst. (PC) survivor var och är en katastrof. Gillar man open world spel så är detta det.
7900XTX
7800X3D