Playstation firar 30 – med PS5 Pro-teaser?

Robot
Playstation firar 30 – med PS5 Pro-teaser?

Inzoomningen ser bekant ut.

#ps5-pro

Medlem

Skulle just göra nyhetstips om detta. Men det är ju mycket mer än bara PS5 Pro-teasern som är spännande där utan de har ju utannonserat att de kommer fira med soundtrack, spel och mycket mycket mer!

Skribent

PS5 PRO: Adidas.

signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

hatar pro konsoler. bästa grejen med konsol är ju att man bara kan koppla in den och få den bästa version av ett spel (på konsol) men med pro versioner så måste man köpa en helt ny konsol för det. så jävla jobbigt

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

hatar pro konsoler. bästa grejen med konsol är ju att man bara kan koppla in den och få den bästa version av ett spel (på konsol) men med pro versioner så måste man köpa en helt ny konsol för det. så jävla jobbigt

Du måste ingenting, du har ett val.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Jag håller med. Jag älskar teknik och egentligen tycker jag det är skitkul med en ny konsol men samtidigt så tycker jag det är helt värdelöst. En konsol/generation borde de verkligen återgå till.

Edit: Hoppas dock de släpper en anniversary-dosa med precis samma färgschema som den de släppte förra generationen. Den var erotisk^^.

Medlem

Är det nu man skämtar om att Leonardo DiCaprio bytt från PlayStation för att det är för gammalt för honom?

signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Håller med. Gör kortare generationer med full bakåtkompatibilitet istället.

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

Skrivet av Therant:

Du måste ingenting, du har ett val.

Precis, det är väl lite som att ha ett RTX 4080 och fundera på att uppgradera till 4080 Super (menar då i princip och inte prestanda) och då får en väl ställa sig frågan om en tycker det är värt priset för lite mer fps, ray-tracing-prestanda och annat lull-lull. Tycker en inte det är det bara att inte köpa utan nöja sig med det en redan har. Villhöver en den extra krämen är det bara att punga ut. Inga måsten utan bara personliga avväganden. Tycker en det är onödigt med mid-gen refresh är det bara att ignorera.

Medlem

Fick mig att tänka lite på gamla Alienware chassin.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Håller med. Gör kortare generationer med full bakåtkompatibilitet istället.

Jag anser att bakåtkompatibilitet sinkar utvecklingen och ser inga fördelar alls. Vill man lira gamla spel så finns de gamla konsolerna. Bättre att lägga krutet på utveckling istället och göra stora generations steg (som det en gång var).

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Fick mig att tänka lite på gamla Alienware chassin.

https://www.trustedreviews.com/wp-content/uploads/sites/54/20...

Ah, way back när Alienware fortfarande var häftiga! Sen kom Dell och förstörde dem.

Skrivet av NoiizeR:

Jag anser att bakåtkompatibilitet sinkar utvecklingen och ser inga fördelar alls. Vill man lira gamla spel så finns de gamla konsolerna. Bättre att lägga krutet på utveckling istället och göra stora generations steg (som det en gång var).

Hur sinkar det utvecklingen? Personligen tycker jag det är sjukt najs att t.ex. Xbox Series X har så stort stöd bakåt (om än inte 100%) från första till nuvarande generationen och det går nästan att poppa in vilken skiva som helst, registrera spelet och ladda ner för att spela det. Också skönt att slippa ha fem konsoler under bänken för att kunna göra så. Tänk om PC-spelandet var så, var femte år måste du köpa en ny maskin men ha alla gamla inkopplade utifall du vill spela någonting som inte finns på nya maskinen. Vore rätt värdelöst. Tvärtom är möjligheten att spela gamla spel på nya konsoler någonting vi borde värna och uppskatta än mer och stötta.

Medlem

30 år med 30 fps! grattis!

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Jag ser det precis tvärtom. Tack vare bakåtkompatibilitet slipper jag bli av med alla mina gamla spel när konsoler går sönder och jag slipper ha flera generationer av konsoler i tvbänken. Utan det hade jag inte kunnat spela mina gamla favoriter trots att min 360 gått sönder och fått åka till tippen. Nu när konsolerna är så lika varandra och ny generation följer samma arkitektur så är det en väldigt enkel sak för tillverkarna att få till bakåtkompatibilitet så vi kan njuta även av de gamla spelen med våra nya konsoler.

Medlem

"Mängden" ps5 exklusiva spel får mig smått ointresserad.

Hade Bloodborne remastered bara funkat på en pro, så... köp.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Jag ser det precis tvärtom. Tack vare bakåtkompatibilitet slipper jag bli av med alla mina gamla spel när konsoler går sönder och jag slipper ha flera generationer av konsoler i tvbänken. Utan det hade jag inte kunnat spela mina gamla favoriter trots att min 360 gått sönder och fått åka till tippen. Nu när konsolerna är så lika varandra och ny generation följer samma arkitektur så är det en väldigt enkel sak för tillverkarna att få till bakåtkompatibilitet så vi kan njuta även av de gamla spelen med våra nya konsoler.

Håller med. Jag saknar bara att Sony gör en egen ps3 emulator som fungerar felfritt men det kanske kommer med PS6 om det är för krävande för ps5an. De har ju lyckats få PS2 spelen att rulla bra på ps5.

Men i så fall hoppas jag att de spel man köpt på ps3 online även får ingå i ens bibliotek.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Håller med. Jag saknar bara att Sony gör en egen ps3 emulator som fungerar felfritt men det kanske kommer med PS6 om det är för krävande för ps5an. De har ju lyckats få PS2 spelen att rulla bra på ps5.

Men i så fall hoppas jag att de spel man köpt på ps3 online även får ingå i ens bibliotek.

Har sett videos där de pratar om att de jobbar på det, men att det funkar sådär på nuvarande PS5 utan körs väldigt långsamt och kanske blir något bättre på Pro men att vi bör ställa in oss att det är först på PS6 som det kommer lanseras skarpt och fungera... bra.

Medlem
Skrivet av lonian:

Det är PS3s arkitektur som ställer till det för dem. Kräver mer kräm av hårdvaran att emulera tydligen.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Det är PS3s arkitektur som ställer till det för dem. Kräver mer kräm av hårdvaran att emulera tydligen.

Ja så är det. Jag får det att rulla i 120 fps i 4K och HDR i Wipeout med RPCS3 (ps3 emulator) så då känns det som att lira ps4 eller ps5.
Om min dator hade vart lika långsam som ps5 kanske det inte hade vart möjligt.

signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av NoiizeR:

Hur sinkar det utvecklingen att jag som tex satt med ett Xbox one x kunde köpa ett Series X och köra allt jag redan påbörjat?
Dessutom innan series x- optimerade spel hunnit släppas?
Var hur smidigt som helst. De fick en konsol såld, jag kunde fortsätta där jag var men var redo för allt som komma skulle.
Aldrig varit enklare att byta upp sig än att behålla gammalt skräp. Har tex kvar mitt Wii för jag har spel som Nintendo vill sälja för tredje gången till Switch igen…
Tror det är sjukt få som skulle få för sig att köpa gamla spel istället för nya, om de nya inte e kassa förstås..

Medlem
Skrivet av erson:

30 år med 30 fps! grattis!

Haha så jäkla sant

1
Skriv svar