Warhammer 40K: Space Marine 2 - Filer från Epic-klienten behövs på Steam för crossplay

Gnällkuk

Man hade ju kunnat spara sig de risiga betygen genom att kommunicera ut detta tydligt till alla så hade man nog inte haft lika dåliga betyg. Jag trodde man var tvungen att informera på sin produktsida vilka tredjepartslösningar som krävs vid installation.

signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

ELF
Medlem

Det skulle verkligen behövas en ny GameSpy liknande tjänst och Epic verkar försöka bli den tjänsten. För multiplayer på PC har havererat totalt.
Det ska inte spela någon roll vilken butik man köpt ett spel i. Det ska alltid gå att spela mot varandra. Spelutveklare måste börja göra bättre val när det gäller server hosting.

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kommentaren du citerade var inget påstående, det var en fråga riktad till någon som menade att det var "Steamkrameri" när användare på Steam tvingas installera Epics skräp och har invändningar. Epic-användare märker ingenting, det kommer inte upp någon "Steam services"-installation när de installerar Space Marine II. Så kallat "Steamkrameri" skulle snare vara om användare av Steam försvarade en sådan installation mot Epic-användarnas vilja, det här handlar alltså om Epic-apologeter som ursäktar att Epic vill sprida sin mjukvara som en trojan.

Du behöver läsa igenom dina inlägg, så kommer du förstå vad jag menar.

Skrivet av kebbe:

Då tar vi det igen: Är det Steam som tvingar på sin mjukvara på Epic-användarna när dessa installerar sitt EGS-köpta exemplar av Space Marine II?

Steam har ingen motsvarande mjukvara att ”tvinga på”. Steam har inte utvecklat en tjänst för att möjliggöra cross platform multiplayer.
Återigen så är det Saber som ”tvingar” dig, inte Epic. Saber har valt att nyttja tjänsten.

Detta är mitt sista inlägg i diskussionen.

signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

På vilket sätt är det att sträva efter ett Epic monopol?

Ditt resonemang var 30% avgiften, det är endast Epic som erbjuder lägre. Samtliga andra butiker som säljer andras spel tar 30%. Så det du förespråkar är endast en annan butik. Dvs ett monopol.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Steam har ingen motsvarande mjukvara att ”tvinga på”. Steam har inte utvecklat en tjänst för att möjliggöra cross platform multiplayer.
Återigen så är det Saber som ”tvingar” dig, inte Epic. Saber har valt att nyttja tjänsten.

Jo, visst, men sen tror jag också det är svårt att veta om det bara är så enkelt. Om det bara är de som har beslutat det och kunnat välja och vraka bland alternativ av tekniska- eller affärslösningar i just ett specifikt läge.

Man kan ju heller inte lyssna 100% på något företags uttalanden.

signatur

*hjärtsystemet används ej längre - hjärtana finns endast kvar på konton som redan fått ett*

Medlem
Skrivet av pastapapa:

Ansvarar inte för vilka argument din fantasi kokat ihop från mina inlägg, kan läsa dem tio gånger om utan att substansen ändras från att ifrågasätta hur det kan vara ”Steamkrameri” att spelare på Steam argumenterar för att bli lämnade ifred när onlinetjänsten som krävs av den andra butiken för crossplay påtvingar sin mjukvara på folks system.

Men absolut, respekterar att du springer iväg från diskussionen efter ett gäng totalt menlösa bidrag, känns ändå bäst så. 👍

Medlem
Skrivet av kebbe:

Kul att du gillar Epic, sägs om att alla gör sina egna val utan att de olika butikerna försöker tvinga sig in i folks system då så är alla nöjda. För övrigt ligger auktoriserad försäljning av Space Marine 2 på drygt 500kr för en Steam-nyckel medan det kostar 700kr på Epic, väldans vad mycket billigare Epics 12% gjorde priset där.

För att svara på din fråga om "Varför är det så": Spel är en lyxprodukt och konsumenter har högre krav på valfrihet, tillgänglighet och egenskaper hos sådana.

Varför skulle jag ogilla dom?
Du har varit rätt tvungen att köra steam om du ska spela på PC i rätt många år. Nu har man haft fler möjligheter dom senaste åren.
Enda pris man kan tala om är vad butiken har. Så steam tar runt 687 för det, Epic 699. Så 12 i skillnad där. Dock får man tillbaks 5% hos Epic så lite billigare ändå och dom ger mer till utvecklarna.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Ditt resonemang var 30% avgiften, det är endast Epic som erbjuder lägre. Samtliga andra butiker som säljer andras spel tar 30%. Så det du förespråkar är endast en annan butik. Dvs ett monopol.

Menar du "Bättre priser, man får 5% på sina köp i en plånbok, massa gratisspel, man får vouchers under reor och utvecklarna får mer pengar från köp" som mitt resonemang?

Igen. På vilket sätt handlar det om monopol?

Medlem
Skrivet av Bulletblues:

Menar du "Bättre priser, man får 5% på sina köp i en plånbok, massa gratisspel, man får vouchers under reor och utvecklarna får mer pengar från köp" som mitt resonemang?

Igen. På vilket sätt handlar det om monopol?

Att det bara funnits en butik. Du förstår vad ett monopol är? Vouchern under rean är det som GER reapriset... så du säger "att få reapris på en rea, det är det bara Epic som gör!!!"

Nej, du får samma priser som alla andra butiker men utvecklarna får större del av kakan.

Din "omg Epic är bäst!!!" attityd är bara skrattretande.

signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Att det bara funnits en butik. Du förstår vad ett monopol är? Vouchern under rean är det som GER reapriset... så du säger "att få reapris på en rea, det är det bara Epic som gör!!!"

Nej, du får samma priser som alla andra butiker men utvecklarna får större del av kakan.

Det var längesen jag köpte något från Epic nu men priserna är väl nedsatta även utan kupongen man får? Jag köpte Death Stranding för 50kr med en sån för några år sedan och jag tror inte att det har varit så billigt på Steam.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Vem har sagt att det endast ska finnas en butik? Vad är det för konstig ologisk dragning du gör. Det är det faktum att epic kommer med konkurrens som är bra.

Nä, vouchern är extra som du kan lägga till på ett köp. Så du får ett bättre pris på ett spel som redan är på rea. Så säg att ett spel ligger på 60%, det kostar nu 250, du har din voucher på 120 (eller vad det nu är), så du får spelet för 130 istället. Och vouchern får du även om du hämtar ut ett gratisspel under rea-veckan. Så du får bara dom pengarna från vouchern.

Man får rakt av billigare spel i dom allra flesta fallen. 87kr billigare när det kommer till Wukong tex. Sen 5% tillbaks på det oxå. Ligger oftast mellan 30 till 50 billigare. Inget extremt, men det blir lite efter några spel, och iom att man får tillbaks så efter några spel ligger det 200 extra i plånboken. Så ett nytt spel blir inte bara 30 billigare, utan 230. Rätt gött ändå
Tänk va lite koll du kan ha men ändå försöka så hårt.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Det var längesen jag köpte något från Epic nu men priserna är väl nedsatta även utan kupongen man får? Jag köpte Death Stranding för 50kr med en sån för några år sedan och jag tror inte att det har varit så billigt på Steam.

Ah det är dom. Det är bara en extra grej du får under reanveckan. Vouchern får du av ett köp eller om du hämtar ut ett gratisspel

12
Skriv svar