Core Keeper har nått 3 miljoner spelare
Nån som har testat? Har varit lite sugen på denna till ps5an.
Med lite moddar så är det riktigt bra. Vet inte om det funkar på PS5?
Skulle väl inte direkt kalla det survival-spel däremot, det har blivit ett lite väl brett begrepp...
|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||
The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.
Var riktigt kul i början men progression lider av det jag tycker är vanligt i denna typen av spel. Panga boss, få gear med andra siffror och that's it ungefär. De har vissa speciella stats per "tier" om jag inte minns fel men jag tyckte det var ganska ointressant.
Kul att lira igenom en gång men tror inte denna genren är för mig då jag inte har så stort intresse för att dekorera och bygga fint etc.
osv.
Spelade, men refundade efter tre timmar. När jag skulle göra min andra sittning så var varken världen eller karaktären kvar, inget hade sparats... Tydligen inte ensam om detta fel, så blev refund, tänker inte spela ett spel där man inte kan lita på att progression sparad.
IDKFA
Så jäkla snyggt. Det är så här man gör grafik, old-school pixelerat istället för cartoon, och så moderna ljuseffekter, reflektioner och vacker färgpalett på det.
Sen vet jag inte om genren tilltalar mig. Det är väl såna co-op evighetsspel man grindar i utan att det är så mycket berättelse. Har de ens ett tydligt mål och ett slut?
Memento Mori