⚙️ Integritet - Hjälp

Medlem
⚙️ Integritet - Hjälp

Jag har fått en flytande knapp för Integritetsinställningar som täcker en del av skärmen. Jag tycker den stjäl för mycket uppmärksamhet!

• Måste den va sticky?

• Måste den ha blå färg?

• Hur får jag bort den?

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Hade du inte skrivit det här hade jag inte lagt märket till den.

"Tack".

Medlem

iPhone 12 mini

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Vad är det för OS?

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det stod visst iPhone 12 mini där, när man citerade såg man det bättre.

signatur

Medlem

I rörelse

signatur

Medlem

Vad händer om man klickar på den där blåa saken där?

signatur

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Scrollar man ner finns lite knappar.

Avvisa, Godkänn,
Spara & Avsluta,
Våra leverantörer, Berättigat intresse

signatur

Medlem

Jag som inte tror på gritet förhåller mig neutral i frågan.

signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/k2KP1w6/IMG-8584.png

Avvisa, Godkänn,
Spara & Avsluta,

Men måste man hålla på att klicka där, det verkar ju jobbigt eller?

signatur

Skrivet av Hipshot:

Du har den (nog) på PC också, längst ner i högra hörnet för mig. Men den är iaf inte ivägen för något där.

signatur

❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Men måste man hålla på att klicka där, det verkar ju jobbigt eller?

Jo, det är jobbigt.

Sen när jag väl gjort ett val i integritet och tryckt på Spara, så kan man ju tycka att knappen borde bli mer diskret eller gömmas i sidfoten. Det är ju knappast så att jag behöver ändra integritetsinställningarna stup i kvarten.

- Kan inte knappen bli mer diskret i färg och eller storlek/placering efter man gjort ett val?

”Tack för ditt svar. Dina integritetsinställningar är sparade. Om du vill ändra inställningar kan du närsomhelst komma åt denna sida i sidfoten.”

signatur

Medlem
Skrivet av warp:

Hade du inte skrivit det här hade jag inte lagt märket till den.

"Tack".

Haha hade inte heller lagt märke till den men nu kan jag inte låta bli att se den i ögonvrån. Lite som att vara hos en läkare eller något och inte hört klockan, men så lägger du märke till tickandet och nu kan du inte ignorera det. Väldigt irriterande

Medlem

Mmmm.... riktig designmiss dedär.
Riktigt störande att se när knappen lägger sig över precis allt på sidan, speciellt här på forumdelen.

Säg inte att samma härke till "nya mobildesign" som Sweclockers har är påväg hit också.
Hoppas innerligt att Integritetsknappen bara kan fixas till och att det inte är nåt större som är på ingång.
FZ är ju en underbar site att surfa på som det är nu. Lättöverskådligt och snyggt.

Backloggens befriare
Skrivet av Monki Rauklund:

Du har den (nog) på PC också, längst ner i högra hörnet för mig. Men den är iaf inte ivägen för något där.

Jag har ingen på PC, bara på telefonen.

signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Kan vi inte få dessa inställningar via våra profilinställningar?
Sjukt störigt att ha den flytande på mobilen utan möjlighet att stänga ned.

Medlem

På PC är den inte så farlig då den ligger utanför alla designelement (i 1080p med standardskalning i alla fall), men på mobil är den skapligt mycket mer i vägen/i blickfånget. Borde gå att ha någon annanstans, i sidfoten/sidhuvudet känns ju spontant rimligt.

signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

ENORMT störande att inte kunna få bort den efter man "svarat"..
(tack apple för att man kan dölja irreterande skit via safari på iphonen.. så man slipper se de )

Medlem
Skrivet av Hanzo:

https://i.ibb.co/k2KP1w6/IMG-8584.png

Avvisa, Godkänn,
Spara & Avsluta,

Vem har korrekturläst den texten? Gissar att svaret är "ingen".

signatur

49% bastard, 51% son of a bitch.

KoP
Medlem

La inte ens märke till den vilket betyder att jag personligen inte stör mig på den. 🙂

Medlem

Räcker det inte om ni bara gör så att man kan ändra färg på knappen som en inställning efter att man får upp det där meddelandet?

signatur

Medlem

Nu verkar det ha trollats bort!
Kanske vi kan tacka @jreklund för 😮

signatur

Halo kompis!

Jobbar med data

Tack för all värdefull feedback hittills. Ni kan läsa mer om varför den tillkom i tråden Programmatisk annonsering på FZ – snart testar vi!.

Det stämmer att det är jag som trycker på lite knappar i bakgrunden. Krävs lite intrimning då vi inte kört detta system tidigare. Ni finner nu knappen i sidfoten under namnet "Integritet" ifall ni vill skruva på parametrarna.

Medlem
Medlem

@jreklund Bra jobbat!

signatur

Jobbar med data

Ser ut som vi råkade nollställa samtycket två gånger nu på morgonen. 😔Nu ska vi vara hands off, så ni inte behöver se den på ett tag!

Inaktiv

Har noll förståelse för sådana frågor på alla sidor nu för tiden.
Kan inte allt bara vara default avvisa och om man vill godkänna nått så måste man göra det manuellt?
Eller är det allmänt tänkt att alla bara ska trycka accept all på allt ?

Jobbar med data
Skrivet av anon_1399:

Kan inte allt bara vara default avvisa och om man vill godkänna nått så måste man göra det manuellt?

I enlighet med lagar och regler är alla alternativ som kräver samtycke som standard "Av" / "Avvisa". Det räcker med "Godkänn inte" eller trycka på krysset för att fortsatt vara så.

Skrivet av anon_1399:

Eller är det allmänt tänkt att alla bara ska trycka accept all på allt ?

Vissa hemsidor exponerar inte "Godkänn inte" direkt, vilket är felaktigt, de vill med stor sannolikhet lura dig att acceptera det som kräver ett samtycke.

1
Skriv svar