⚙️ Integritet - Hjälp
Jag har fått en flytande knapp för Integritetsinställningar som täcker en del av skärmen. Jag tycker den stjäl för mycket uppmärksamhet!
Måste den va sticky?
Måste den ha blå färg?
Hur får jag bort den?
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

iPhone 12 mini
”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]
https://i.ibb.co/b6F68M9/IMG-8580.png
iPhone 12 mini
Vad är det för OS?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

I rörelse
Vad händer om man klickar på den där blåa saken där?

Scrollar man ner finns lite knappar.
Avvisa, Godkänn,
Spara & Avsluta,
Våra leverantörer, Berättigat intresse
https://i.ibb.co/k2KP1w6/IMG-8584.png
Avvisa, Godkänn,
Spara & Avsluta,
Men måste man hålla på att klicka där, det verkar ju jobbigt eller?
Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.
Vad händer om man klickar på den där blåa saken där?
Du har den (nog) på PC också, längst ner i högra hörnet för mig. Men den är iaf inte ivägen för något där.
❓ Saknar du Calle Johansson-Sundelius (och Victor Leijonhufvud)? 🎙️ Lyssna på podden Virtuellt och må gott!
Men måste man hålla på att klicka där, det verkar ju jobbigt eller?
Jo, det är jobbigt.
Sen när jag väl gjort ett val i integritet och tryckt på Spara, så kan man ju tycka att knappen borde bli mer diskret eller gömmas i sidfoten. Det är ju knappast så att jag behöver ändra integritetsinställningarna stup i kvarten.
- Kan inte knappen bli mer diskret i färg och eller storlek/placering efter man gjort ett val?
”Tack för ditt svar. Dina integritetsinställningar är sparade. Om du vill ändra inställningar kan du närsomhelst komma åt denna sida i sidfoten.”
Hade du inte skrivit det här hade jag inte lagt märket till den.
"Tack".
Haha hade inte heller lagt märke till den men nu kan jag inte låta bli att se den i ögonvrån. Lite som att vara hos en läkare eller något och inte hört klockan, men så lägger du märke till tickandet och nu kan du inte ignorera det. Väldigt irriterande
Mmmm.... riktig designmiss dedär.
Riktigt störande att se när knappen lägger sig över precis allt på sidan, speciellt här på forumdelen.
Säg inte att samma härke till "nya mobildesign" som Sweclockers har är påväg hit också.
Hoppas innerligt att Integritetsknappen bara kan fixas till och att det inte är nåt större som är på ingång.
FZ är ju en underbar site att surfa på som det är nu. Lättöverskådligt och snyggt.
Du har den (nog) på PC också, längst ner i högra hörnet för mig. Men den är iaf inte ivägen för något där.
Jag har ingen på PC, bara på telefonen.
Ad hoc addendum
På PC är den inte så farlig då den ligger utanför alla designelement (i 1080p med standardskalning i alla fall), men på mobil är den skapligt mycket mer i vägen/i blickfånget. Borde gå att ha någon annanstans, i sidfoten/sidhuvudet känns ju spontant rimligt.
För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.
https://i.ibb.co/k2KP1w6/IMG-8584.png
Avvisa, Godkänn,
Spara & Avsluta,
Vem har korrekturläst den texten? Gissar att svaret är "ingen".
49% bastard, 51% son of a bitch.
Tack för all värdefull feedback hittills. Ni kan läsa mer om varför den tillkom i tråden Programmatisk annonsering på FZ – snart testar vi!.
Det stämmer att det är jag som trycker på lite knappar i bakgrunden. Krävs lite intrimning då vi inte kört detta system tidigare. Ni finner nu knappen i sidfoten under namnet "Integritet" ifall ni vill skruva på parametrarna.
Kan inte allt bara vara default avvisa och om man vill godkänna nått så måste man göra det manuellt?
I enlighet med lagar och regler är alla alternativ som kräver samtycke som standard "Av" / "Avvisa". Det räcker med "Godkänn inte" eller trycka på krysset för att fortsatt vara så.
Eller är det allmänt tänkt att alla bara ska trycka accept all på allt ?
Vissa hemsidor exponerar inte "Godkänn inte" direkt, vilket är felaktigt, de vill med stor sannolikhet lura dig att acceptera det som kräver ett samtycke.