Massiv Automobilista 2-patch släppt – nya bilar, fysik med mera

Robot
Massiv Automobilista 2-patch släppt – nya bilar, fysik med mera

Hyllningarna för racingsimmen fortsätter.

#ams2, #automobilista-2

Medlem

Wow! Vilken julklapp! Ska genast installera och testa nyheterna

Medlem

Blev lite sugen. Ser att det finns drösvis med DLC:s. Klarar man sig på bas-spelet eller känns det begränsat?

Redaktör
Skrivet av Tiggaren:

Blev lite sugen. Ser att det finns drösvis med DLC:s. Klarar man sig på bas-spelet eller känns det begränsat?

Beror på om man är ute efter specifika banor och bilar, då kan det behövas köp. Basspelet har en hel del, så det räcker att börja med i alla fall. Demo finns på Steam så du kan känna på det. Snuskigt bra racingspel.

signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Beror på om man är ute efter specifika banor och bilar, då kan det behövas köp. Basspelet har en hel del, så det räcker att börja med i alla fall. Demo finns på Steam så du kan känna på det. Snuskigt bra racingspel.

Låter bra. Blir kanske att testa. Har inte kört något bilspel i VR ännu så skulle vara kul.

Medlem

Testade demot, fick feeling och tröttnade på polo gts och köpte det. Laddar hem nu!

signatur

7600X | 4080 SUPER | 32GB DDR5 | nVME 1TB | 34” Oled
Vanilla-PS5

Medlem

Fantastisk racingsim. Enda problemet för mig är att det är så stort fokus på riktiga racingkärror. Jag föredrar att flyga fram på Nordschleife med svindyra röda Ferraris eller eleganta Aston Martins men det går tyvärr inte i AMS2.

Medlem

Blev köp!

Det var väldigt smidigt att köra igång i VR måste jag säga. Inget meck, bara starta och välja SteamVR så var saken biff! (Quest 3).
Väldigt coolt att köra bilspel i VR och allt funkar klockrent direkt inklusive ratten (bara en Logitech G923 men får duga).

Många banor och bilar för att vara "baspaket". Ska bli kul att utforska. Det enda jag inte fattat ännu är hur upplösningen funkar.
I spelet står det 1280x720P 24Hz men det kan inte stämma. Får 90fps och upplösningen känns bra men verkar ha prestanda över så vill prova öka lite mer var man nu gör det.

1
Skriv svar