Portabla konsoler finns inte längre
I princip alla byxor i dammodell saknar antingen fickor, eller så får halva plats i bakfickan, men de verkar använda smartphones ändå.
Går en Steam Deck ner i en normalt kvinnligt kodad handväska?
Nu finns det väl vare sig kvinnliga forummedlemmar eller flickvänner till forummedlemmar om jag läser rummet rätt, men någon som äger en modern stor portabel konsol kanske bor kvar hemma hos mamma och kan kolla?
Går en Steam Deck ner i en normalt kvinnligt kodad handväska?
Nu finns det väl vare sig kvinnliga forummedlemmar eller flickvänner till forummedlemmar om jag läser rummet rätt, men någon som äger en modern stor portabel konsol kanske bor kvar hemma hos mamma och kan kolla?
Har ingen steamdeck men 3 switch och 1 Rog ally, Rog ally går absolut inte ner i min sambos handväska, inte ens nästan 😅 jag tror dessutom både Rog ally och Switch är mindre än steamdeck.
Om du jämför batteritid på gameboy sp och 3ds med Steam Deck oled så bör du även spela ett lika krävande spel på Steam Decken och ha liknande ljusstyrka.
Jag spelar mestadels indiespel på Steam deck oled och tycker att det inte är störande batteritid.
Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.
Jag håller med om att steamdeck etc inte är så bärbara, exempelvis får jag inte plats med både laptop och steamdeck i väskan utan att det blir knökfullt så länge jag inte har en större ryggsäck.
Mobiler idag har dock väldigt bra skärm i regel, det går också emulera väldigt mycket på dem. Problemet är kontroller men där finns väl smidiga lösningar redan?
Om du emulerar Nintendo DS spel är mobil perfekt. Skaffa en mobil stylus och du har alltid en DS med dig.
Om du emulerar Nintendo DS spel är mobil perfekt. Skaffa en mobil stylus och du har alltid en DS med dig.
Ska man både ha penna och sätta dit fysiska knappar?
Hahaha så en liten stylus är till och med för mycket att behöva bära med sig? Buga för problem-kungen!
Hahaha så en liten stylus är till och med för mycket att behöva bära med sig? Buga för problem-kungen!
Inte pennan som är problemet, snarare knapparna 😬
Jag spelade Oracle Of Seasons (game boy color) på Steam Deck nyligen och batteriet höll definitivt mer än 7 timmar utan laddning.
Tänkte skriva i princip samma sak (fast Oracle of ages).
Batteriet håller flnt
Kirby spelet, Zelda phantom houreglass använder inga knappar. Finns nog många fler spel.
Den rosa Nintendo 3DS XL jag köpte till barnen för några år sedan, begagnad och nästan oanvänd, har visat sig vara ett sjukt bra köp. Har varit med överallt, i bilen, på båten, i sängen när de varit sjuka, etc. Har inte behövt byta batteri än, märkligt nog, det är original.
Det jag länge efterlyst är typ en Sony Xperia med utdragbart styrkors och ett par riktiga knappar...eller det behöver ju inte vara Sony, men de har ju Playstation att luta sig på som koncept. Skulle kunna bundla mobilen med ett halvdussin exklusiva spel. Har spelat Giana Sisters och en del annat på mobilen, och det GÅR, men med styrkors och knappar hade det ju varit jättebra. Att det går att synka mobilen med stor handkontroll är visserligen bra men totalt icke-portabelt i min värld.
Jag har en ryggsäck med ett speciellt fack som skulle kunna liknas med kvinnors handväska där jag har allt möjligt som jag alltid behöver tillgängligt typ liten hårborste, läpsyl, tumstock, skruvmejsel, penna osv.
Fack finns helt klart för min steamdeck och ett annat fack jag brukar fylla med det jag handlar på affären innan jag drar på jobbet. Denna väska följer med mig jämt. Känner mig "naken" utan ryggsäck.