Vilken matkedja handlar ni primärt på?
Det blir oftast ICA som ligger nära, någon enstaka gång Coop på vägen hem.
Under pandemin så handlade jag även mycket på Willys åt mina föräldrar som är medlemmar där, så jag fick även rätt bra koll på priserna där.
Men själv handlar jag som sagt på ICA mest. Jag är medlem där och brukar få olika rabatter ganska ofta, även på favoritmaten som jag handlar mest, så i längden är det inte dyrare jämfört med andra matbutiker, om man är medlem.
Axfood köpte Bergendahls förra sommaren som jag fattat det. Så du kan nästan ändra alternativen. Det finns massor av Axfoodvaror på Citygross nuförtiden (Garant, Eldorado etc).
För att svara på undersökningen i övrigt tycker jag det har stor betydelse vilken stad man befinner sig i. Jag handlar helst på Willys men varierar mig lite, ibland Lidl ibland City Gross.
Ica småhandlar jag endast hos eftersom det är en mindre butik nära mig (är en bra butik men mycket dyrare). Ingen av butikerna jag brukar handla i känns ofräscha eller har särskilt dåligt utbud. Många verkar tycka att det är "sunkigt" så fort inte exakt samma varor finns överallt. Jag tycker även ICA verkar vara det svinigaste företaget rent etiskt. Mest höjda "falska priser" som man skyller på inflation trots att man har lägst inköpspris (pga störst butiksnätverk). Dessutom är deras egna varor i många fall värdelösa trots samma pris som märkesvaran. Eftersom jag handlar väldigt varierat har jag ganska bra koll på EMV och vet vilka produkter som är värda att köpa i varje butik. Vissa är bra hos Ica och vissa är bra på Axfood.
Handlar alltid på Coop när det är möjligt, Ica ligger bara någon minut bort
Ja alla Coop blir sådär. Jag har en Coop mycket närmare än ICA men undviker Coop som pesten.
Alltid mögliga grönsaker och allmänt äckligt
@Devan
Axfood äger City gross till 100% sen förra året
Willys här ställer ut pallvis med möglig frukt och grönt, riktigt vidrigt.