Harrison Ford prisar Troy Bakers Indiana Jones: "Behövs ingen AI för att stjäla min själ"
Baker gjorde verkligen ett jäkligt bra jobb som Indiana.
Till den grad att man knappt hörde att det INTE var Harrison själv som stod för voiceactingen.
Taggade på spelet, men verkar inte som mitt ruttna 8GB RTX3070 skulle kunna driva runt det okej, eller har det blivit mindre minnesslukande nu?
Snål skit-Nvidia att inte lägga på ordentligt med RAM!
Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz
Taggade på spelet, men verkar inte som mitt ruttna 8GB RTX3070 skulle kunna driva runt det okej, eller har det blivit mindre minnesslukande nu?
Jag har själv ett MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC 8GB och kunde spela spelet utan större problem. Det enda problemet för min del var DLSS som ibland strulade och gjorde att jag fick 8FPS så fick stänga av och sätta igång det några gånger för att det skulle fungera igen.
Han gjorde ett fantastiskt jobb. Rakt igenom. Och spelet är ju fantastiskt, så jag hoppas verkligen att vi får se en uppföljare. Eller ännu hellre en trilogi.
Jag har själv ett MSI GeForce RTX 3070 Ventus 3X OC 8GB och kunde spela spelet utan större problem. Det enda problemet för min del var DLSS som ibland strulade och gjorde att jag fick 8FPS så fick stänga av och sätta igång det några gånger för att det skulle fungera igen.
Aha, då får jag ge det en chans!
Det är synd att de inte låter oem tillverka kort med dubbla mängden ram om de vill. Förr kunde ju ex evga släppa en 3GB version av ett 1,5GB kort osv. Både 3070 och 3080 hade ju rätt låg mängd minne för sin prestanda redan dag 1.
Sen beror det ju mycket på upplösningen du kör.
Bra röstskådisar, men jag kom inte in i spelet. Man försökte komma åt nostalginerven vilket funkade, men att springa omkring i katakomberna i flera timmar var inte så intressant. Ska ge det ett nytt försök i framtiden.
FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego
SUBSTACK: https://substack.com/@iegocentric
YOUTUBE: https://www.youtube.com/@walteriego
Bättre än min laptop från 2017 iaf 😅 Väntar på PS5-versionen istället 😄
Det är synd att de inte låter oem tillverka kort med dubbla mängden ram om de vill. Förr kunde ju ex evga släppa en 3GB version av ett 1,5GB kort osv. Både 3070 och 3080 hade ju rätt låg mängd minne för sin prestanda redan dag 1.
RTXNTC bör lösa vram problemet när det börjar användas.
Sdkn för det är ute, och den ger riiktigt lovande texturkomprimering.
Och fungerar från och med gtx 1000 serien och RX 6000 men rekommenderat 2000 och up.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/1ijlh1a/rtxntc_neura...
Men lär ju dröja innan något spel börjar implementera det tyvärr.
RTXNTC bör lösa vram problemet när det börjar användas.
Sdkn för det är ute, och den ger riiktigt lovande texturkomprimering.
Och fungerar från och med gtx 1000 serien och RX 6000 men rekommenderat 2000 och up.
https://www.reddit.com/r/nvidia/comments/1ijlh1a/rtxntc_neura...
Men lär ju dröja innan något spel börjar implementera det tyvärr.
Ser ut som att NTC-on-Load är likvärdigt med BCn (som används överallt idag), och bara NTC-on-Sample som skulle minska mängden grafikminne som behövs.
NTC-on-Sample är "Recommended: NVIDIA Ada (RTX 4000 series) and newer".
Eller hur, Nvidia är inte bra för utveckling på marknaden. Alldeles för stor dominans tyvärr.
Kör i 1440p. Kör det på gamepass tänkte jag, så kostar inte mycket att testa om det fungerar
Baker gjorde verkligen ett jäkligt bra jobb som Indiana.
Till den grad att man knappt hörde att det INTE var Harrison själv som stod för voiceactingen.
Ford låter ju äldre nu också så det hade kanske skurit sig lite till den yngre Indiana? Menar Ford är ju ingen röstskådis så han låter som sig själv. Baker gör som du säger ett utmärkt jobb att efterlikna en yngre Fords/Indys röst.
"Writer and Fighter"