Medlem
Bastu bastu

Jaha, det var en sån låt. Fastnar i huvudet fast man inte vill.
De gjorde nåt rätt, hela Europa kommer sjunga med.

Ska du bada bastu nu? Kommer det bli årets trend?

Medlem

Jag klarar inte av värmen så blir ingen bastu för mig, får panik av värmen.

signatur

1# FZ Troll

Medlem

Vad är det för låt? Nån sommarplåga som kom tidigt?

När det gäller bastu har det aldrig varit något för mig. En snabb dusch i ljummet vatten räcker gott och väl. 😃

Medlem

Jag är född i en sauna med kauha i hand

signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Bennii:

Vad är det för låt? Nån sommarplåga som kom tidigt?

När det gäller bastu har det aldrig varit något för mig. En snabb dusch i ljummet vatten räcker gott och väl. 😃

Årets monsterhit.
Vi bastade ofta när jag gick i skolan på Medeltiden. Saknar det inte nu.

Medlem

Låten suger men att bygga bastu finns på min "att göra-lista".

signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Jag gillar bara bastu om man skiter i allt vatten och ångan, då känns det som att man är på stranden eller i en öken, om man blundar. Palla djungel.

signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Skön låt! 👌

Medlem

Bastu + isvak är bland det bästa. Är dock halvfinne så kanske ligger i blodet 😅

signatur

🖥 R5 9600X || RTX 4070 ti Super || 32GB DDR5 || 27" 240hz OLED
⌨️ ROG Azoth 75% |🖱️ROG Keris Aimpoint
🎮 PS5 || LG 55" CX

Medlem

När kommer alla remixar? Blir det årets "epa-dunk"-hit? Jag skummade igenom några bidrag från andra länder och har hittills inte hört något så spexigt som just bastu-låten. Kul ändå att Sverige vågar skicka något lite urspårat och inte "by the book", mer sånt!

Och nej, att bada bastu är inget för mig.

signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 9070 xt | samsung 980 pro |

Medlem

Hatar att bada bastu. Sitta naken och svettas med en massa andra män känns inte som en kul grej. Dessutom blir ju ölen ljummen.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Skön låt! 👌

Skrivet av GustavA:

Hatar att bada bastu. Sitta naken och svettas med en massa andra män känns inte som en kul grej. Dessutom blir ju ölen ljummen.

Blir nog skönare i bastun med en kall öl.

Finns väl mixad bastu?

Medlem

Fruktansvärt enerverande låt som ungarna på min skolbuss envisas med att sjunga, hela dagen.

Skrivet av scaryfoot:

Finns väl mixad bastu?

Ja, när jag jobbade på finlandsfärja så bastade man näck med både killar o tjejer. Men ingen öl, tack o lov.

Medlem

Har finskt påbrå så badade bastu och badtunna som liten parv. Vi bodde i huset intill mormor och morfars. Vi basta flera gånger i veckan.

Bastun var i källaren och vi hade drickaback med läsk i skafferiet intill. Morfar hade sina öl i potatiskällaren brevid. Efter säsong hade vi basturis eller snö till bastun. På det lilla fönstret till bastun stod det en lapp: Om det luktar bränt fläsk är det inte från köket.

Så lite bastuminnen väcker låten. Men min 7-åriga grabb har spelat sönder den hemma. Vill varken höra låten eller snack om Mello.

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Har finskt påbrå så badade bastu och badtunna som liten parv. Vi bodde i huset intill mormor och morfars. Vi basta flera gånger i veckan.

Bastun var i källaren och vi hade drickaback med läsk i skafferiet intill. Morfar hade sina öl i potatiskällaren brevid. Efter säsong hade vi basturis eller snö till bastun. På det lilla fönstret till bastun stod det en lapp: Om det luktar bränt fläsk är det inte från köket.

Så lite bastuminnen väcker låten. Men min 7-åriga grabb har spelat sönder den hemma. Vill varken höra låten eller snack om Mello.

Kommer bli en låång och varm sommar både här och ute i Europa.

Medlem

Fan årets bästa låt, bästa låten i mello någonsin. Riktigt grym

Medlem

Badar ofta bastu, har en egen sauna, så vi kör året runt.
33or är perfekt för bastu, då hinner man dricka upp den innan den blir ljummen. 👍🏼

Låten är helt ok tycker jag…man blir glad av den. Inget annat bidrag att hänga i julgran ändå…

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Finns väl mixad bastu?

Du svettas väl i en mixad bastu också? Det är värmen som är det värsta.

Medlem

Bastu och öl med damen är ju grejen.

signatur

Xbox Series X | Nintendo Switch | Xbox One X | Xbox 360
Fanatec CSL DD 8nm | McLaren GT3 V2-ratt | CSL Elite V2-pedaler

Medlem
Skrivet av KuShO:

Bastu och öl med damen är ju grejen.

Nu har vi perfekta soundtracket också.

Medlem

Bada bastu är mycket bättre än TråkMåns

Ba dum tss

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Bada bastu är mycket bättre än TråkMåns

Ba dum tss

Känns problemstiskt att en låt med ett förenklat populistiskt budskap vinner, i dessa tider.

Medlem

signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Har bastu hemma hemma, men den används inte så planen är att riva ut den och göra något annat där.

Tittade inte på Mello heller, så jag har klarat mig från att få den låten i huvudet. Än så länge i alla fall. 😋

Medlem
Skrivet av Majoren:

Känns problemstiskt att en låt med ett förenklat populistiskt budskap vinner, i dessa tider.

Det är bara en låt. Jag retade mig själv på det först, men varför kan inte folk få ha lite kul och vara fåniga? Många tycker det är skönt att basta. Det ska va gött å leva, som Roy och Roger sjöng.
Hjärta och smärta är ju finare än att vara glad och njuta av livet, men nån måste vinna. Och den här gången vann den enkla underhållningen.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Är bastu populistiskt?

Medlem
Skrivet av Majoren:

Hade varit mer problematiskt om en priviligerad snubbe som sjunger om revolution hade vunnit...

Förbrödrande genom bastu, ser inte det problematiska över huvud taget.

Skulle snarare säga att en sån här låt behövs nu ner än nånsin.

Var ju mer problematiskt förr, när Sylvia Wrethammar 1974 sjöng "Y viva España" och tycktes blunda för diktaturen där.

Medlem
Skrivet av Arzei:

<Uppladdad bildlänk>

Café Bärs?

Rätt rolig låt, bastar väldigt sällan men blir ibland. Både svågern och bästa kompisen har det hemma men blir inte så ofta för frun tycker det är inget vidare!

signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Skönt med bastu, har inte hört nån låt dock

signatur

”Den fulle har tusen önskningar, den nyktre har bara en.” - Ghandi

Medlem
Skrivet av Majoren:

Men vi hade väl fått ett förenklat populistiskt budskap även om Måns hade vunnit? Mellomusiken är ju inte direkt känd för att utmana intellektet, den ska ju vara lättlyssnad och tilltala en bred publik.

Folk börjar nog vara trötta på att snygga kändisar predikar om att vi ska vara hjältar och göra revolution och förändra världen och allt möjligt. Det har ju gått sådär när man ser sig omkring. Att släppa stressen och tända bastukaminen en stund känns nog som ett bättre alternativ för att inte bli fullkomligt galen nu.

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus | Twitch: Gorrsnus

12
Skriv svar